• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Mina Älskungar
    ilja73 skrev 2011-04-22 10:34:02 följande:
    Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?
    Min kille kommer också att vara 2 år när babyn kommer o han väger nu 12 kg. o funderar med på det där med vinter o overall.
  • Izap

Den är 75 cm bred! :) från knappen på handtaget till andra knappen. Trycker man in knapparna blir den 74 ;)
    Fast vad gör en cm?
    Vi provkörde en teutonia innan och det känns som barnen får lika mycket plats i den sittdelen som på basson.
    Den är väldigt tunn i konstruktionen vilket gör att den blir så liten. Med det menar jag inte att den är klen, den har bara inte en massa onödigt tjockt tyg!

• ilja73

Tack så mycket för svar .

Vi bor i Sthlms-området så vi kan ju åka till barngrottan och testa...

• lajm

Jag pratade också med Babytider i Jönköping och hon bekräftade att jag skulle få 2011 års modell med reflex sömmar så att det är samma som på typ Barngrottan.
    Nu känns det jättebra.
    Vår son är också 2 år och jag tror han kommer få bra plats. Han åker ju Babytravel syskonvagn idag utan problem.
    Får hem min vagn om ca 1 vecka så då ska jag berätta hur jag upplever den.

• Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-22 21:36:15 följande:
    Jag pratade också med Babytider i Jönköping och hon bekräftade att jag skulle få 2011 års modell med reflex sömmar så att det är samma som på typ Barngrottan.
    Nu känns det jättebra.
    Vår son är också 2 år och jag tror han kommer få bra plats. Han åker ju Babytravel syskonvagn idag utan problem.
    Får hem min vagn om ca 1 vecka så då ska jag berätta hur jag upplever den.
    Underbart, då ska jag slå till på den idag! Har fått ett pris på 4 660:- inkl en liggdel och regnskydd samt fotsackar. Ett jättebra pris.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-04-23 08:09:59 följande:
    Underbart, då ska jag slå till på den idag! Har fått ett pris på 4 660:- inkl en liggdel och regnskydd samt fotsackar. Ett jättebra pris.
    Wow
  • Phlippan87

ska skicka sambon som jobbar i Sthlm till Bangrottan och klämma, känna och ha sig så får vi se hur det blir sedan. om babytider har samma vagn för 1000 kr mindre så är det klart man slår till där då. fick tyvärr besked om att den vi vill ha troligen inte kommer hinna komma in i butik tills vi behöver dne och jag tänker inte göra somd e föreslog och ta deras andra syskonvagn så länge eftersom den inte alls är så som jag vill ha min vagn

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Joddan

Det står att den bara tar 15 kilo per del. Då är det kört för min två-åring på 16 kilo alltså?
    Har köpt en uj duo iods...

• Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-04-24 10:06:45 följande:
    Wow
    Idag ringde tjejen från Babytider i Jönköping så nu är vagnen beställd! Skrattande Fick priset 4 660:- och det är fri frakt så inget mer tillkommer. Ett sjukt bra pris för en så fin vagn tycker jag. Eftersom vi inte ska ha förrän i augusti så bad jag att få vänta till nästa leverans innan de skickade den vilket var ett par tre veckor bort, annars hade den kommit redan till veckan. Tihii.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-04-24 14:34:01 följande:
    Idag ringde tjejen från Babytider i Jönköping så nu är vagnen beställd! Skrattande Fick priset 4 660:- och det är fri frakt så inget mer tillkommer. Ett sjukt bra pris för en så fin vagn tycker jag. Eftersom vi inte ska ha förrän i augusti så bad jag att få vänta till nästa leverans innan de skickade den vilket var ett par tre veckor bort, annars hade den kommit redan till veckan. Tihii.
    är det den versionen som barngrottan visar på sin sida då?, som är smalare och snyggare
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!