• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Syster Luring
    Izap skrev 2011-02-06 20:36:18 följande:
    Han som ägde affären hade provkört med sina barn, 2 och 4 år, när det var som mest snö och det hade gått bra! Framhjulen är låsbara!
    Puff puff!

Köpte ni den så ni hann testa i snö? Väger mellan den och BOZZ-vagnen.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-04-18 23:17:19 följande:
    Puff puff!

Köpte ni den så ni hann testa i snö? Väger mellan den och BOZZ-vagnen.
    ett tips är att kika om ni har någon butik i erat område som säljer BabyBests sortiment, 4me kommer med en nu syskonvagn i samma stil nu till sommaren. priset beräknas ligga kring 5500-6000 (med två sittdelar och två liggdelar, liggdelarna kostar ca 1000-1400 styck så behöver man abra en blir det ju ännu billigare).
    har hört en del som säger att BOZZ-vagnen är väldigt bred, det ska inte denna vara.
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Alva09

Vet nån hur långt fotstödet är på Basson duo, för fotstödet på bozz vagnen var alldeles förkort för gummans ben

• lajm

Jag har precis beställt en Basson Duo och jag ser fram emot att få den. Köpte den på nätet för 3990:- med 2 sittdelar, regnskydd, nackskydd till den lilla. Kände på vagnen före och den verkar vara kanon. Och vilket solskydd säger jag bara. Jag ska sälja min Babytravel syskonvagn direkt när Basson Duo kommer. Inte ens jämförbara vagnar!

• pyjamastrollet
    Alva09 skrev 2011-04-19 13:35:39 följande:
    Vet nån hur långt fotstödet är på Basson duo, för fotstödet på bozz vagnen var alldeles förkort för gummans ben
    Vet inte måttet men min dotter på 13 månader sitter bra i vagnen och har utrymme kvar till botten på fotsäcken (hon är ca 74-75cm lång). Vi är förövrigt jätte nöjda med vagnen, jätte skönt att den bara är 11 cm bredare än vår singelvagn (brio happy).
  • VildVittra

Väljer också mellan Basson och BOZZ...vette skjutton vilken man ska ta....

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Fruarna Svensson

Vi var också på barngrottan och kollade på Basson duos tvillingvagn. Och vi tänker köpa den, vi har inte heller hittat någon annan vagn som har vändbara sitt- och liggdelar. I alla fall inte i den prisklassen.

• pyjamastrollet
    VildVittra skrev 2011-04-19 14:29:20 följande:
    Väljer också mellan Basson och BOZZ...vette skjutton vilken man ska ta....
    Eftersom bozzen är bredare än basson men annars snarlik skulle jag kört på basson om jag var du. Det är nämligen precis att den går igenom visa dörrar och då kommer man ju inte in med bozzen.
  • VildVittra
    pyjamastrollet skrev 2011-04-19 14:37:40 följande:
    Eftersom bozzen är bredare än basson men annars snarlik skulle jag kört på basson om jag var du. Det är nämligen precis att den går igenom visa dörrar och då kommer man ju inte in med bozzen.
    Men priset styr för oss...det finns nya BOZZ för 3795 och 995 för liggdel....
    Basson måste beställas och för c.a 5500-6000 =(

Det ÄR synd att priset måste styra jämt grrrrrr
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Phlippan87
    VildVittra skrev 2011-04-19 14:42:17 följande:
    Men priset styr för oss...det finns nya BOZZ för 3795 och 995 för liggdel....
    Basson måste beställas och för c.a 5500-6000 =(

Det ÄR synd att priset måste styra jämt grrrrrr
    www.babybest.se/produkt/visa/444
    den ska enligt uppgift kosta ca 4200 med en liggdel och två sittdelar. bredden ska vara mindre än BOZZ-vagnen. kanske kan vara ett alternativ
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!