• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Mina Älskungar
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    Toppen, tack Ser hur bra som helst ut. Blir nog en sådan. Men ska klara av RUL först innan vi beställer.
  • Katjan

Ni som har vagnen och kört med barn utomhus, berätta gärna om fjädringen. Är den bra eller upplevs den stumm?

• Phlippan87
    Katjan skrev 2011-05-01 12:06:42 följande:
    så står det iaf på deras hemsida.. Tycker att det verkar vara en prisvärd vagn.. måste se den irl innan jag beställer den.
    i klippet säger hon 10 (inte fabrikören alltså utan en återförsäljare som jag uppfattat det)
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Syster Luring
    Katjan skrev 2011-05-01 12:12:18 följande:
    Ni som har vagnen och kört med barn utomhus, berätta gärna om fjädringen. Är den bra eller upplevs den stumm?
    Också nyfiken på det.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Bustrollen

Har hittat lite fler återförsäljare i sverige tror jag, http://www.basson.dk/index.php
    Jag hittade hemsidan i danmark i alla fall så det står säkert en del där om vagnen.

Tyvärr var inga nära mig men de kanske är närmare någon av er.

BY NAVN TELEFONNUMMER      

Halmstad

Barnvagnshuset

+46 35 13 59 54

Huddinge Barnegrottan +46 709 99 41 01      

Jönköping

Babytider

+46 36 16 17 21

Malmö

Malmö Babyhuset

+46 40 21 20 23

Malmö

Babyringen

+46 40 23 00 70

Malmö

Bonti Malmö

+46 40 30 69 16

Stockholm

Bonti Stockholm

+46 83 06 916

Solna

Tako Barnprodukter

+46 45 53 13 236

Strömstad

Katti's Babyshop

+46 52 61 43 26

• Bustrollen

Efter att ha tittat på videon funderar jag på en sak. Ni som redan har köpt och fått hem vagnen: hur är sittläget? På videon verkar det inte finnas ngt direkt upprätt sittläge, stämmer det?

• pyjamastrollet
    Bustrollen skrev 2011-05-04 09:46:40 följande:
    Efter att ha tittat på videon funderar jag på en sak. Ni som redan har köpt och fått hem vagnen: hur är sittläget? På videon verkar det inte finnas ngt direkt upprätt sittläge, stämmer det?
    Stämmer! Svarade i den andra tråden också. Glad
  • Bustrollen
    pyjamastrollet skrev 2011-05-04 11:50:35 följande:
    Stämmer! Svarade i den andra tråden också. Glad
    Tack Glad
  • Lill mummel

Jag hade bestämt mig för att köpa vagnen genom hemsidan till butiken i Jönköping. Men jag ville först känna på den i verkligheten. Jag bor i Malmö och började ringa runt till de olika butikerna. Det visade sig att babyringen i Malmö nyss fått in den. Så vi åkte dit och tittade på den. Denna vecka har de dessutom ett kampanjpris på den. Så jag slog till idag!Glad  Vagnen med allt som ingår kostar nu 3495:- och en liggdel kostar 795:-. Så sammanlagt blev priset 4290:-!!! Så ni som bor i närheten av Malmö passa på!

• Syster Luring
    Lill mummel skrev 2011-05-04 20:20:43 följande:

Jag hade bestämt mig för att köpa vagnen genom hemsidan till butiken i Jönköping. Men jag ville först känna på den i verkligheten. Jag bor i Malmö och började ringa runt till de olika butikerna. Det visade sig att babyringen i Malmö nyss fått in den. Så vi åkte dit och tittade på den. Denna vecka har de dessutom ett kampanjpris på den. Så jag slog till idag!Glad  Vagnen med allt som ingår kostar nu 3495:- och en liggdel kostar 795:-. Så sammanlagt blev priset 4290:-!!! Så ni som bor i närheten av Malmö passa på!

Kanon! Är det den nya versionen med 75 cm bredd och reflexband på sufletten du får då? Isf är det bara att gratulera. Ännu billigare än Babytiders 4 660:- inkl. allt och en liggdel.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!