Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Har hittat lite fler återförsäljare i sverige tror jag, http://www.basson.dk/index.php
    Jag hittade hemsidan i danmark i alla fall så det står säkert en del där om vagnen.

Tyvärr var inga nära mig men de kanske är närmare någon av er.

BY NAVN TELEFONNUMMER      

Halmstad

Barnvagnshuset

+46 35 13 59 54

Huddinge Barnegrottan +46 709 99 41 01      

Jönköping

Babytider

+46 36 16 17 21

Malmö

Malmö Babyhuset

+46 40 21 20 23

Malmö

Babyringen

+46 40 23 00 70

Malmö

Bonti Malmö

+46 40 30 69 16

Stockholm

Bonti Stockholm

+46 83 06 916

Solna

Tako Barnprodukter

+46 45 53 13 236

Strömstad

Katti's Babyshop

+46 52 61 43 26

• Bustrollen

Efter att ha tittat på videon funderar jag på en sak. Ni som redan har köpt och fått hem vagnen: hur är sittläget? På videon verkar det inte finnas ngt direkt upprätt sittläge, stämmer det?

• Bustrollen
    pyjamastrollet skrev 2011-05-04 11:50:35 följande:
    Stämmer! Svarade i den andra tråden också. Glad
    Tack Glad
  • Bustrollen
    ilja73 skrev 2011-06-06 20:35:57 följande:
    På barngrottan står det att det är för barn upp till 15 kg i vardera del. Det är inte långt kvar till sonen är så tung . Synd, för just det att storebror kan sitta framåt när lillebroster sitter bakåt tilltalar mig.
    De flesta vagnar jag sett har det varit en maxvitkt på 15kg per säte. Vissa enstaka har haft 18kg , och någon har haft 12 kg som max.

Dessa har högre maxvikt: http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=12 (även samma vagn här:http://www.babyjogger.se/cityselect.aspx)
    http://www.babyjogger.se/cityminidubbel.aspx

Det finns lite info om dubbelvagnar här med, men jag vet inte om det hjälper dig något: http://metrobloggen.se/dubbeltupp/tvillingvagnen_har_kommit/
  • Bustrollen

Freija82 skrev 2011-06-08 12:23:59 följande:
    Jag beställde oxå från babytider och min vagn har kommit idag efter 4 veckors väntan.. Skulle tagit 2 för mig oxå!

Då kanske jag måste beställa snart, har 5 veckor till BF Obestämd

• Bustrollen

När jag mailade babytider sist så fick jag förresten tipset att ha 2 singelregnskydd istället för ett stort (tvillingskyddet) om man ville ha ena sitsen framåt sen. Jag väntar dock på svar om det är regnskyddet för sittvagn eller kombivagn de menade var bättre i så fall. Om det är lika med insektskyddet vet jag inte, ska se om de svarar på det senare idag.

• Bustrollen
    ilja73 skrev 2011-06-16 20:39:09 följande:

Jag pratade med en tjej på barngrottan igår och tydligen är liggdelen slut från leverantör och kommer inte in förrän slutet av augusti. Vi tänkte åka och kolla på den i helgen. Vår tvåa är beräknad till 10 aug, så om vi bestämmer oss för Basson får vi ev. klara oss uttan syskonvagn första tiden.

Dessutom berättade hon att Basson tog fram ett provexemplar som var 78 (eller 79) bred men att den aldrig kom i produktion. Men tyvärr är det den som vissa butiker grundar sina uppgifter på. Men den enda som finns på marknaden är den smalare på 74 cm.

Jaha, det fick jag ingen info om när jag beställde vagnen från babytider. Hoppas att jag hinner få den då innan det är dags, att de har ngn del på lager. Jag kan ju inte vänta till i slutet på augusti på vagnen känner jag, jag är ju beräknad till början på juli. Jaja, jag får väl kontakta dem och kolla hur det ser ut på leveransfronten för till augusti/september kan jag inte vänta.
  • Bustrollen
    Mammato2 skrev 2011-06-16 23:02:33 följande:

Försäljaren i Halmstad sa till oss att dem jobbar bara 3 veckor till sedan tar dem som tillverkar vagnen semester, när dem kommer tillbaka kunnde det ta upp till två veckor innan alla leveranser var igång igen. Vi beställde vår nu men den ska inte levereras till oss förrän första veckan i september.

Men dem har säker några på lager i Danmark innan de går på semester får hålla tummarna att ni kan få er vagn i tid.

Då håller jag tummarna!
  • Bustrollen
    Monica82 skrev 2011-06-21 09:29:19 följande:
    Är de många av er i tråden som har vagnen? Känns den rymlig för de äldsta barnet o sitta i? Den skulle tydligen vara trånga sittsar på den... Tycker vagnen verkar vara kanon bra men i Göteborg finns det ju ingenstans att se den live....
    Jag har beställt den men den har inte kommit ännu tyvärr.
  • Bustrollen
    Monica82 skrev 2011-06-21 10:13:31 följande:
    hoppas den kommer snart så får du berätta =)
    Ja det hoppas jag med, beställde den 9:e så om 2 veckor kanske vagnen är här. Tyvärr var ju liften slut så den levereras separat sen, så nu hoppas jag på att vår andra lift ska passa i, tillfälligt i alla fall. Sen så ska vi sälja vår gamla vagn men vi får skjuta på det tills liften kommit, annars har ju lillskrutt ingenstans att ligga :(
  • Bustrollen
    Syster Luring skrev 2011-06-27 21:30:45 följande:

Hej hopp!

Vi hämtade ut vår vagn på midsommarafton och tycker den ser jättefin ut. Edvin som är född i sept. -09 har provsuttit den och kallar den för "moppan"(=moppen) för ahn tycker den ser så tuff ut. Han är ingen vagngillare ö h t men har bett om att få hoppa upp och sitta i den och verkar stortrivas.

Tre frågor:

1. Det står inte Basson på vagnen någonstans? Inte ett klistermärke - inte någonting? Är det lika på era vagnar eller är vår ett måndagsexemplar?

2. Jag fick inget/inga regnskydd med? Var så säker på att det skulle ha ingått i leveransen, köpte via nätet från Babytider. Har jag fel?

3. Liggdelen känns lite rapplig i fästena, den sitter rätt löst - liksom ruckbart? Hur är era?

/Susanna

Vad jag förstått så ingår inte regnskydd eller insektsnät när man köper där. Jag valde till det när jag beställde, dock inte dubbelskydden utan de enkla. Fick som svar av de på babytider att det var enklare om man kommer ha sitsarna åt olika håll att ha de enkla.
    Har inte fått hem min vagn ännu så färstena vet jag inget om tyvärr.
  • Bustrollen
    kanskekanske73 skrev 2011-07-04 12:50:45 följande:
    Hejsan alla,

Jag väntar tvillingar och har tittat på Basson Duo Twin och är mycket sugen på att köpa den.
    Det som jag är tveksam inför är om det finns någon ståbräda som passar till den.
    Har en dotter på 2,5 år som jag behöver kunna ha stående till och från dagis till exempel.

Är det någon här som har hittat någon som passar?
    Vi har varit på Barngrottan i Stuvsta och provat och klämt på vagnen men butiksägaren hade inte något svar på om det fanns något som passade.

Det är ju två saker som försvårar, dels att det är en mittstång på handtaget som går ner till hjulen, vilket gör att ståbrädan måste stå antingen till höger eller vänster om pinnen och ha fästen som är tillräckligt smala för att rymmas på en sida, och dels så är stången nertill som brädan ska fästas i oval och rätt tjock.

Men om vi kan lösa ståbräde-problemet så kommer vi nog att köpa denna....så tacksam för alla synpunkter!!
    På babytider har de en ståbräda under bassonsidan (http://www.babytider.se/shop/barnvagnar/bassonbaby/) Jag vet dock inte om den passar på duon. Maila eller ring dem och fråga, de borde ju veta eftersom de säljer både vagn och bräda.
  • Bustrollen
    Jose skrev 2011-07-18 22:45:44 följande:
    Nu vet inte jag om någon skrivit detta redan, så jag undrar lite över hur den blir när man fäller ihop den?
    - Får den lätt plats i en bagage ( ja, jag förstår givetvis att det beror på vilken bil man har;) )?
    - Får det isåfall plats annat i bagagen?
    - Det är en väldigt stor korg undertill har jag förstått det som, det är inge större problem att gå och handla själv och få plats med en del varor där då?

Hoppas på att få några svar:)
    Den får lätt plats i vår bil. Vi skulle få in den med sitsarna på om vi inte hade annat bak i bilen men nu tar vi av sittsarna och de stora hjulen (som är jättelätta att ta av oh sätta dit igen) och det blir ca halva bagaget över till annat (vi har en skoda octavia).
    Varukorgen är kanon, det får plats massor där under...och den är lätt att komma åt med. Vi har i nuläget 2 skötväskor, regnskydden och myggnäten där under och det finns fortfarande plats över. Det finns även flera fack i korgen så det går att sortera lite om man vill.
  • Bustrollen

Vi har tvillingliften till, en hårdlift som klickas i samma fästen som sittdelen senare sitter i. Vår lift var dock sen så innan den kom låg dottern i sittdelen med en madrass i, hade ingen mjuklift, och det funkade det med. Hårdliften är dock att föredra framför madrass :)

• Bustrollen

Vi har kört på kullersten, stigar och lite allt möjligt och det funkar bra. Enda nackdelen är de "mjuka" däcken som småstenar lätt fastar i. Praktiskt inget problem egentligen, ser mindre roligt ut bara. Finns ju dock att köpa nya däck, inte allt för dyrt,  när de blir för slitna.

Jag brukar ta ner vagnen för trappen, bära ner sonen och hans sits, placera honom i och sen hämta lillasyster i sin lift och bära ner och klicka i. Enda problemet är de många vändorna i trappen, otränad som jag är :)
    Det är riktigt stort utrymme under vagnen så väskor och annat får plats utan problem med. Vi är jättenöjda.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!