• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Champagne77

Tattyn: tack, tyckte jag läste nånstans i tråden att de eventuellt var återföräljare... Dumt att ingen i Gbg-området säljer den, för man vill ju kunna klämma o köra innan man bestämmer sig .

• Tattyn

Jo, jag har samma problem jag, bor i Umeå så det är 65 mil enkel väg till närmsta återförsäljare.

• Champagne77

Har du beställt den?? Har inte förstått måtten riktigt - varierar det beroende på var man beställer den?

• Phlippan87

Finns en återförsäljare i Jönköping. 4me-vagnen är både försenad och ändrad så jag vet ingenting alls om hur den kommer vara. Ang. Basson så är den senaste årsmodellen 74/75 cm som jag uppfattat det. Hoppas på att få hem våran i veckan

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-05-22 22:42:07 följande:
    Finns en återförsäljare i Jönköping. 4me-vagnen är både försenad och ändrad så jag vet ingenting alls om hur den kommer vara. Ang. Basson så är den senaste årsmodellen 74/75 cm som jag uppfattat det. Hoppas på att få hem våran i veckan
    Har Basson vagnen kommit och i så fall har du mätt den än?

Nyfiken....ska man beställa eller vänta....det är frågan
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Phlippan87
    VildVittra skrev 2011-05-24 12:24:12 följande:

nej, har inte fått hem den ännu, väntar spänt
  • Champagne77

Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!

• Phlippan87
    VildVittra skrev 2011-05-24 12:24:12 följande:

mailade babytider igår och frågade om hur det verkar med leveransen, de skulle få leverans idag eller på måndag och skicka direkt därefter så i nästa vecka får jag hem den som det verkar
  • Tattyn
    Champagne77 skrev 2011-05-27 19:46:16 följande:
    Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!
    Att de har köptvång på en vagn de tar hem speciellt för dig och som annars inte finns i deras sortiment tycker inte jag alls är dåligt, vad ska de göra med en vagn om du inte vill köpa den? de får antagligen inte skicka tillbaka den och det är jäkligt svårt att sälja nånting om man bara har 1 produkt från det märket och ingen väntar sig att det ska finnas hos den butiken, med andra ord, en hemtagen vagn som du sen inte vill ha kostar butiken en jäkla massa pengar.
  • Champagne77
    Tattyn skrev 2011-05-27 21:04:51 följande:
    Att de har köptvång på en vagn de tar hem speciellt för dig och som annars inte finns i deras sortiment tycker inte jag alls är dåligt, vad ska de göra med en vagn om du inte vill köpa den? de får antagligen inte skicka tillbaka den och det är jäkligt svårt att sälja nånting om man bara har 1 produkt från det märket och ingen väntar sig att det ska finnas hos den butiken, med andra ord, en hemtagen vagn som du sen inte vill ha kostar butiken en jäkla massa pengar.
    De har ju märket Basson, men inte just denna vagn hemma. Det var HK I Danmark som tipsade oss om Storken och att de borde ha vagnen hemma. Som konsument har man ju ångerrätt, så egentligen kan de ju inte påtvinga en köptvång. Ingen butik i Gbg-omårdet har vagnen hemma, utan närmast är ju Jönköping eller Halmstad, så jag har svårt att tro att en så stor butik inte skulle få den såld om vi mot förmodan inte skulle vilja ha den...
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!