• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Tattyn
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 17:24:45 följande:

Börjar fundera på om vi istället ska köpa en Carena double swing.

Vi kommer mest att använda dubbelvagnen till o fr dagis o på helgerna om vi ska ut alla. Det har erbjudande på Barnens Hus för 2999 utan liggkorg (tror den kostar 850 eller ngt)

Den har ju inte vändbara sittdelar vilket var så bra med Basson och smidigheten. Carenan e plastigare och längre, men tror också att största tjejen på 4 år skulle kunna åka Carenan vid behov men knappast Basson. Funderar vidare. Basson måste också beställas fr Linköping i så fall = bökigare vid krångel..Tänk, tänk,tänk...att det ska vara så svårt att bestämma sig. (lyxproblem)

Finns det återförsäljare till Basson i Linköping? Hittar ingen info om det på Bassons hemsida nämligen, men det vore ju perfekt eftersom vi ska till Linköping i sommar.
  • Mina Älskungar
    Tattyn skrev 2011-05-28 18:51:16 följande:
    Finns det återförsäljare till Basson i Linköping? Hittar ingen info om det på Bassons hemsida nämligen, men det vore ju perfekt eftersom vi ska till Linköping i sommar.
    Förlåt Jönköping ska det vara. Sorry.
  • Tattyn
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 19:00:11 följande:
    Förlåt Jönköping ska det vara. Sorry.
    Äsch då *S*  Verkar som att vi åker inom Huddinge på vår Sverigeturné i år och kikar på vagnen hos Barngrottan, de har ju dessutom specialerbjudande på den nu så de ligger inte så långt ifrån babytider i pris.
  • Izap

Jag har mätt på absolut bredaste stället - och det är knapparna på sidan av handtaget, där ÄR 75 cm! :)
    Jag kollade också på bassons danska hamsida och där stod 78 eller 79 cm men vi åkte som sagt och provmätte!
    Men kanske 2011-årsmodell är bredare, för vår kanske är en 2010?!? Även då den är köpt för två månader sen kan ju barngrottan ha haft den ett tag?!...

• Champagne77

Så märkligt att tillverkaren säger ett annat mått?! Får maila igen på måndag...

Alla ni son har vagnen o har mätt - bor möjligtvis någon av er i närheten av Göteborg???

• Syster Luring

Den kommer helt enkelt ut i två versioner, den bredare som inte har reflexband på sufletterna tillverkas fortfarande. Jag har fått garanterat från Babytider i Jönköping att den är 74-75 cm och att det är den med reflexband. Älskungar: Beträffande dig/er så skulle jag nog ändå överväga Carenan eftersom Lu är såpass mkt större än E och att Le kanske vill åka ibland oxå? Tror det är en bättre vagn rent helhetsmässigt för er?

Återkommer när jag fått den.

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Champagne77

Är sittdelarna ganska små då eller? Vår kille på drygt 2 år är stor för sin ålder... Har testat Urban Jungle o den är bra för honom. Nån som vet hur Basson sittdelar är jämfört med den?

• Phlippan87
    Champagne77 skrev 2011-05-30 12:55:25 följande:
    Är sittdelarna ganska små då eller? Vår kille på drygt 2 år är stor för sin ålder... Har testat Urban Jungle o den är bra för honom. Nån som vet hur Basson sittdelar är jämfört med den?
    vet inte hur UJ är men har för mig att sittbredden är ca 25 cm på Basson (våran brio-vagn hade 28). liddelen var 30 bred vad jag minns vilket jag tycker är ganska standard
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-05-30 13:00:07 följande:
    ska fixa fram massa mått när jag får hem vagnen i veckan, hoppas på att den kommer senast på onsdag
    toppen
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!