• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Syster Luring

Den ser ju superfin ut! Tusen tack för all info du skrivit om den också. (Och grattis till lillasyster!!!) Hur gammalt är er stora tjej och vad väger hon? Min leverans är lite sen pga att liggdelen var slut från levernatör men den är på väg för jag har ringt och dubbelkollat. Förövrigt är jag osäker på vad jag har beställt för liggdel... :-S Är det den för 600:- någonting som du har? Den ser jättefin ut!

Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:58:57 följande:
    Har lagt upp några bilder och även skrivit en del om vagnen i min blogg nu: phlippans.blogg.se/2011/june/basson-twin-duo....
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-06-16 12:18:22 följande:
    Den ser ju superfin ut! Tusen tack för all info du skrivit om den också. (Och grattis till lillasyster!!!) Hur gammalt är er stora tjej och vad väger hon? Min leverans är lite sen pga att liggdelen var slut från levernatör men den är på väg för jag har ringt och dubbelkollat. Förövrigt är jag osäker på vad jag har beställt för liggdel... :-S Är det den för 600:- någonting som du har? Den ser jättefin ut!
    Vår stora tjej är 18 månader, ca 86 lång och 11 kg.
    Japp, 670 kostade den, den till enkelvagnen kostade ngot på 900 tror jag
    ♥ Therese 091228 ♥ Lillasyster 110608 | phlippans.blogg.se
  • ilja73

Jag pratade med en tjej på barngrottan igår och tydligen är liggdelen slut från leverantör och kommer inte in förrän slutet av augusti. Vi tänkte åka och kolla på den i helgen. Vår tvåa är beräknad till 10 aug, så om vi bestämmer oss för Basson får vi ev. klara oss uttan syskonvagn första tiden.

Dessutom berättade hon att Basson tog fram ett provexemplar som var 78 (eller 79) bred men att den aldrig kom i produktion. Men tyvärr är det den som vissa butiker grundar sina uppgifter på. Men den enda som finns på marknaden är den smalare på 74 cm.

• Freija82

Jag är fortfarande kanonnöjd med vagnen, men stör mig på en sak.. Bakhjulen känns lite "billiga" tycker jag. Fastnar smågrus i däcken som inte lossnar förrän man själv tar bort dem och sen är det märken kvar efter gruset.

• Bustrollen
    ilja73 skrev 2011-06-16 20:39:09 följande:

Jag pratade med en tjej på barngrottan igår och tydligen är liggdelen slut från leverantör och kommer inte in förrän slutet av augusti. Vi tänkte åka och kolla på den i helgen. Vår tvåa är beräknad till 10 aug, så om vi bestämmer oss för Basson får vi ev. klara oss uttan syskonvagn första tiden.

Dessutom berättade hon att Basson tog fram ett provexemplar som var 78 (eller 79) bred men att den aldrig kom i produktion. Men tyvärr är det den som vissa butiker grundar sina uppgifter på. Men den enda som finns på marknaden är den smalare på 74 cm.

Jaha, det fick jag ingen info om när jag beställde vagnen från babytider. Hoppas att jag hinner få den då innan det är dags, att de har ngn del på lager. Jag kan ju inte vänta till i slutet på augusti på vagnen känner jag, jag är ju beräknad till början på juli. Jaja, jag får väl kontakta dem och kolla hur det ser ut på leveransfronten för till augusti/september kan jag inte vänta.
  • Mammato2
    Bustrollen skrev 2011-06-16 22:44:35 följande:
    Jaha, det fick jag ingen info om när jag beställde vagnen från babytider. Hoppas att jag hinner få den då innan det är dags, att de har ngn del på lager. Jag kan ju inte vänta till i slutet på augusti på vagnen känner jag, jag är ju beräknad till början på juli. Jaja, jag får väl kontakta dem och kolla hur det ser ut på leveransfronten för till augusti/september kan jag inte vänta.

Försäljaren i Halmstad sa till oss att dem jobbar bara 3 veckor till sedan tar dem som tillverkar vagnen semester, när dem kommer tillbaka kunnde det ta upp till två veckor innan alla leveranser var igång igen. Vi beställde vår nu men den ska inte levereras till oss förrän första veckan i september.

Men dem har säker några på lager i Danmark innan de går på semester får hålla tummarna att ni kan få er vagn i tid.

• Syster Luring

Nämen. Jag har fortfarande inte fått vagnen trots att jag beställde den från Babytider nästan först här. Anledningen att den dröjer beror just på att liggdelen saknas. Får lite lätt ågren nu för vi ska också ha i augusti och har ingen liggvagn kvar. Vilken tur att man var ute i så pass god tid iaf. I värsta fall kan man ju låna en mjuklift och lägga i men det vore ju så himla skoj att få bädda fint och boa lite i den rätta liggdelen, en del av boa-processen liksom.

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Bustrollen
    Mammato2 skrev 2011-06-16 23:02:33 följande:

Försäljaren i Halmstad sa till oss att dem jobbar bara 3 veckor till sedan tar dem som tillverkar vagnen semester, när dem kommer tillbaka kunnde det ta upp till två veckor innan alla leveranser var igång igen. Vi beställde vår nu men den ska inte levereras till oss förrän första veckan i september.

Men dem har säker några på lager i Danmark innan de går på semester får hålla tummarna att ni kan få er vagn i tid.

Då håller jag tummarna!
  • ilja73

Hoppas att alla som har beställt hinner få liggdelen i tid!

Vi var och tittade på basson duo idag och den såg fin ut men tyvärr var den lite för liten för sonen. Han blir 2 år lagom till lillebroster kommer i augusti och han var både för lång och för bred. Jag vet inte hur lång eller tung han är nu men i slutet av februari var han 86 cm och vägde 11,8 kg. Hade han varit liten i växten hade vi inte tvekat att slå till men nu blev det en Emmaljunga istället.

• Monica82

hej

är oxå nyfiken på den här vagnen och undrar om ni vet ifalll man kan ha åkpåse i? Tä'nker på att de inte går att fästa den i ryggen eftersom delen dras ner... förstår ni hur jag menar?

tack på förhand =)

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!