• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-05-30 10:31:29 följande:

Den kommer helt enkelt ut i två versioner, den bredare som inte har reflexband på sufletterna tillverkas fortfarande. Jag har fått garanterat från Babytider i Jönköping att den är 74-75 cm och att det är den med reflexband. Älskungar: Beträffande dig/er så skulle jag nog ändå överväga Carenan eftersom Lu är såpass mkt större än E och att Le kanske vill åka ibland oxå? Tror det är en bättre vagn rent helhetsmässigt för er?

Återkommer när jag fått den.

Vi slog till på en Carena double swing i går. Svårt att låta bli då priset endast är 2999 kr just nu. Leia satt bra i den med o de båda tyckte att det var roligt att sitta bredvid varandra. Blir en bra combo trots allt då vi som sagt har tre barn och kommer att använda den under hela vintern. (stora rejäla hjul) Men den e som ett slagskepp nerfälld så sambons kommentar var: Ja ha o så var bakluckan full. Blir vagn o skidor o de kläder vi har på oss till Sälen denna vinter Men på ngt vis ska det väll gå det med.

Såg en Basson på IKEA i går (första gången jag såg den live. ser verkligen smidig ut)

• Champagne77

Funderar på att låta mina föräldrar köpa med en Basson hit till Götet. Det är 7 dagars öppet köp så man kan ju lämna tillbaka den när man testat o sett den. Om den inte är bra får det nog bli en UJ för vår del...

• Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-30 13:13:19 följande:

Vi slog till på en Carena double swing i går. Svårt att låta bli då priset endast är 2999 kr just nu. Leia satt bra i den med o de båda tyckte att det var roligt att sitta bredvid varandra. Blir en bra combo trots allt då vi som sagt har tre barn och kommer att använda den under hela vintern. (stora rejäla hjul) Men den e som ett slagskepp nerfälld så sambons kommentar var: Ja ha o så var bakluckan full. Blir vagn o skidor o de kläder vi har på oss till Sälen denna vinter Men på ngt vis ska det väll gå det med.

Såg en Basson på IKEA i går (första gången jag såg den live. ser verkligen smidig ut)

Kul att du sett en live! Är så nyfiken. Anar att vår kommer nu endera dagen. Känns väldigt "dan-före-julafton-likt" faktiskt. Vi ahr ju haft tre nya vagnar till E, två Emmaljunga och en BabyTravel så det blir lite skojsigt att få en som är lite modernare i snittet. Hoppas liggkorgen känns mysig till lillgumman så jag kan bädda fint där till henne. Mammas innerligt efterlängtade lilla rosafluffstjej.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Tattyn

Nu har vi bestämt att vi ska åka förbi barnvagnshuset i Halmstad och kika på Basson vagnen där när vi ändå är på semester i dom delarna av landet, och sen kommer vi att beställa den från Babytider om vi gillar dene ftersom vi inte lär få med den plus all annan packning i bilen hem *S*

• Champagne77

Mina föräldrar var o kollade på den åt oss o tydligen är sittdelarna väldigt smala, endast 26 cm... Känns inte som att vår son kommer få plats i den, så vi får nog se oss om efter en annan vagn...

• Mammato2
    Champagne77 skrev 2011-06-03 21:19:03 följande:
    Mina föräldrar var o kollade på den åt oss o tydligen är sittdelarna väldigt smala, endast 26 cm... Känns inte som att vår son kommer få plats i den, så vi får nog se oss om efter en annan vagn...
    ok jag har också kollat den vagnen men det står att bredden är 30cm ja får nog att åka och mäta, skulle kolla på den idag men den var slut i butik men kollade på liggkorgen och den var rymlig både på längde och bredden.
  • Champagne77
    Mammato2 skrev 2011-06-03 21:24:10 följande:
    ok jag har också kollat den vagnen men det står att bredden är 30cm ja får nog att åka och mäta, skulle kolla på den idag men den var slut i butik men kollade på liggkorgen och den var rymlig både på längde och bredden.
    Det var de i butiken som mätte åt dem... UJ och Babytravel verkar vara drygt 30 cm och det är ju ganska stor skillnad...
  • Mammato2
    Champagne77 skrev 2011-06-03 21:27:38 följande:
    Det var de i butiken som mätte åt dem... UJ och Babytravel verkar vara drygt 30 cm och det är ju ganska stor skillnad...
    hn ja då får vi också kolla vidare det är alldeles för smalt.
  • Phlippan87

Våran hederliga gamla brio var 28 bred i sittdelen så 26 känns väldigt ok enligt mig. Men så är vår dotter en smal tjej också

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!