Inlägg från: Mammato2 |Visa alla inlägg
  • Mammato2

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Champagne77 skrev 2011-06-03 21:19:03 följande:
    Mina föräldrar var o kollade på den åt oss o tydligen är sittdelarna väldigt smala, endast 26 cm... Känns inte som att vår son kommer få plats i den, så vi får nog se oss om efter en annan vagn...
    ok jag har också kollat den vagnen men det står att bredden är 30cm ja får nog att åka och mäta, skulle kolla på den idag men den var slut i butik men kollade på liggkorgen och den var rymlig både på längde och bredden.
  • Mammato2
    Champagne77 skrev 2011-06-03 21:27:38 följande:
    Det var de i butiken som mätte åt dem... UJ och Babytravel verkar vara drygt 30 cm och det är ju ganska stor skillnad...
    hn ja då får vi också kolla vidare det är alldeles för smalt.
  • Mammato2
    Phlippan87 skrev 2011-06-04 10:59:39 följande:
    jag tror att sittbredden är ganska nära standard, kollar man enkelvagnar är de 27-28 cm så att en syskonvagn skulle ha bredare sittdel känns ganska ologiskt
    E det det, jag är så ny på såna här saker, men om det är ganska nära det standar måttet borde det fungera kanske.
    Jag får åka och mäta och jämföra med andra märken när man är i affären.
  • Mammato2

Men hur sätter man in en mjuklift i basson tvilling vagnen passar den eller har man den i liggkorgen?

• Mammato2

Nu har vi beställt vår basson vagn blev att vi åkte till halmstad för att titta och känna på den. Så den ska levereras i början av september och dem levererar den till helsingborg så glad :). Känns så bra att ha bestämmt sig, dessutom var den så lätt att fälla ihop, lätt att klicka av liggdelarna osv hel nöjd.

• Mammato2
    Bustrollen skrev 2011-06-16 22:44:35 följande:
    Jaha, det fick jag ingen info om när jag beställde vagnen från babytider. Hoppas att jag hinner få den då innan det är dags, att de har ngn del på lager. Jag kan ju inte vänta till i slutet på augusti på vagnen känner jag, jag är ju beräknad till början på juli. Jaja, jag får väl kontakta dem och kolla hur det ser ut på leveransfronten för till augusti/september kan jag inte vänta.

Försäljaren i Halmstad sa till oss att dem jobbar bara 3 veckor till sedan tar dem som tillverkar vagnen semester, när dem kommer tillbaka kunnde det ta upp till två veckor innan alla leveranser var igång igen. Vi beställde vår nu men den ska inte levereras till oss förrän första veckan i september.

Men dem har säker några på lager i Danmark innan de går på semester får hålla tummarna att ni kan få er vagn i tid.

• Mammato2

Jag fick min vagn för någon vecka sen, har precis satt i liggdelen. Allt ser bra ut dock har vi köpt den som är  79cm bred vilket är helt ok men vad skiljer vagnarna som är 74 respektive 79 cm breda?? Måste ju vara nått.

Dock läste jag i broshyren om vagnen att man inte får ha väska på handtaget för det kan bli övervikt eller ostadigt det lät ju skumt vart ska man då ha skötväskan. I allafall hur har ni gjort ni som haft den ett tag kan man hänga en skötväska på?? Vilka märken på skötväska använder ni??

• Mammato2
    Phlippan87 skrev 2011-09-16 09:23:09 följande:
    Jag har väskan på, har en willvin magnificent.
    Hur sitter den på handtaget?? Skötväskan såg fin ut hittade ett bra pris på den 500kr låter det ok vad betalade du?? Har du ingen bild på hur den sitter på handtaget?
  • Mammato2

När vi har varit ute och gått med vår vagn och våra tvillingar tycker vi den har varit hur bra som helst. Våra tvillingar är 6 veckor.

• Mammato2

Det enda jag är lite missnöjd med är att hantaget på högra sida gnisslar när man har den i mitt läget, hoppas det går att smörja i skruvarna.

Annars en väldigt bra vagn. 

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!