Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Vilken bra tråd . Var inne på Mölndals Barn o Baby igår och de pratade om Babybesr Los Angelese och sa att den är försenad. De nämnde däremot INGENTING om Basson ... Borde de inte ha gjort det?? Ska ring dit i veckan o kolla om de eventuellt har den hemma. Nån som vet annars om nån butik i närheten av  Gbg har den hemma??

• Champagne77

Tattyn: tack, tyckte jag läste nånstans i tråden att de eventuellt var återföräljare... Dumt att ingen i Gbg-området säljer den, för man vill ju kunna klämma o köra innan man bestämmer sig .

• Champagne77

Har du beställt den?? Har inte förstått måtten riktigt - varierar det beroende på var man beställer den?

• Champagne77

Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!

• Champagne77
    Tattyn skrev 2011-05-27 21:04:51 följande:
    Att de har köptvång på en vagn de tar hem speciellt för dig och som annars inte finns i deras sortiment tycker inte jag alls är dåligt, vad ska de göra med en vagn om du inte vill köpa den? de får antagligen inte skicka tillbaka den och det är jäkligt svårt att sälja nånting om man bara har 1 produkt från det märket och ingen väntar sig att det ska finnas hos den butiken, med andra ord, en hemtagen vagn som du sen inte vill ha kostar butiken en jäkla massa pengar.
    De har ju märket Basson, men inte just denna vagn hemma. Det var HK I Danmark som tipsade oss om Storken och att de borde ha vagnen hemma. Som konsument har man ju ångerrätt, så egentligen kan de ju inte påtvinga en köptvång. Ingen butik i Gbg-omårdet har vagnen hemma, utan närmast är ju Jönköping eller Halmstad, så jag har svårt att tro att en så stor butik inte skulle få den såld om vi mot förmodan inte skulle vilja ha den...
  • Champagne77
    VildVittra skrev 2011-05-27 21:35:23 följande:

Jag tror vi skippar både Basson och Bozz då de är för breda....väntar nu in Los Angeles Jogger som SKA komma till Happyland i Göteborg i juli.

Försäljaren påstod att den kommer vara max 75 cm bred och ha ställbart handtag...vilket är ett måste då min man är två dec längre än vad jag är.

FAST det känns lite jobbigt att sätta all tilit på denna vagn..tänk om den inte är bra...

Jaja BF är ju i AUG så än finns det tid.

Los Angeles finns på babybest.se och där står det att den är 79 cm ... http://www.babybest.se/produkt/visa/444
  • Champagne77
    VildVittra skrev 2011-05-27 21:50:56 följande:
    Tycker det är jättekonstigt att den inte finns en enda Basson duo i Stora Göreborg.....grrr
    Den ska även komma in till Mölndals Baby o Barn och det var de som tipsade mig om att läsa om vagnen på babybest.se. Det är ju en helt ny vagn så att infon på hemsidan är fel, verkar ju konstigt, men toppen om det ÄR så . Ska kolla med Mölndal igen i helgen och se om de har fått någon uppdaterad info om leverans.
  • Champagne77

Vi har mailat direkt med basson i Danmark och nej tyvärr så är den 78 cm på bredaste stället, d v s där handtaget är. Oavsett om den är 74 cm över sittdelarna, så måste man ju ändå ta i beaktning var den är BREDAST. Denna info gäller senaste modellen för 2011.

• Champagne77
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 11:10:35 följande:

Så här säger Uffe fr. Danska Basson baby

Hej ***

It is 78-79 cm wide, where the handle breaks - other information is not
    correct. It has to be less than
    80 cm to go through standard doors and with 78-79 its fine.

Jag frågade honom per mejl om de inte borde kontakta återförsäljarna i Sverige angående måtten.

Men konstigt är det fortfarande ni som har mätt själva och får det till 74/75 cm på det bredaste stället. Mäter Ni i ytterkanterna av handtaget då?

Vi fick samma svar... Konstigt om de inte har koll där vagnen tillverkas?!

Är det någon av er som har köpt vagnen som bor i närheten av Gbg??
  • Champagne77

Så märkligt att tillverkaren säger ett annat mått?! Får maila igen på måndag...

Alla ni son har vagnen o har mätt - bor möjligtvis någon av er i närheten av Göteborg???

• Champagne77

Är sittdelarna ganska små då eller? Vår kille på drygt 2 år är stor för sin ålder... Har testat Urban Jungle o den är bra för honom. Nån som vet hur Basson sittdelar är jämfört med den?

• Champagne77

Funderar på att låta mina föräldrar köpa med en Basson hit till Götet. Det är 7 dagars öppet köp så man kan ju lämna tillbaka den när man testat o sett den. Om den inte är bra får det nog bli en UJ för vår del...

• Champagne77

Mina föräldrar var o kollade på den åt oss o tydligen är sittdelarna väldigt smala, endast 26 cm... Känns inte som att vår son kommer få plats i den, så vi får nog se oss om efter en annan vagn...

• Champagne77
    Mammato2 skrev 2011-06-03 21:24:10 följande:
    ok jag har också kollat den vagnen men det står att bredden är 30cm ja får nog att åka och mäta, skulle kolla på den idag men den var slut i butik men kollade på liggkorgen och den var rymlig både på längde och bredden.
    Det var de i butiken som mätte åt dem... UJ och Babytravel verkar vara drygt 30 cm och det är ju ganska stor skillnad...
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!