• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Izap

Den är 75 på bredaste stället!! Jag har mätt själv på vår! Det är över knapparna man trycker in för att justera handtaget. Fick vår för ca två månader sen så dem kan ju inte ha gjort om den! :) trycker man in knapparna blir den 74 cm!

• Izap

Vi mätte nämligen i affären också innan vi köpte den! :)

• lajm

Jag har Basson Duo och den är helt enkelt grym! Kan styra vagnen med ena handen och den är jättesmidig. Har åkt rulltrappa också. Jag är toknöjd. Hoppas ni blir det också.

• Lyskompis
    Izap skrev 2011-05-27 23:20:17 följande:
    Den är 75 på bredaste stället!! Jag har mätt själv på vår! Det är över knapparna man trycker in för att justera handtaget. Fick vår för ca två månader sen så dem kan ju inte ha gjort om den! :) trycker man in knapparna blir den 74 cm!

Instämmer med ovan. Den är 74 cm över handtaget om knapparna på sidan trycks in. Kontrollmätt här också!

• Mina Älskungar

Hmmm då undrar man ju hur de mäter i Danmark då? Det handlar ju ändå om några cm. O de borde ju veta då det är en Dansk vagn?

• Phlippan87

Ang. Los angeles vagnen så är det inte samma vagn som på hemsidan som kommer säljas. När jag pratade med ansvarig i våran butik så hade de ingen info alls om hur den kommer se ut, mått, pris osv.

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Mina Älskungar

Så här säger Uffe fr. Danska Basson baby

Hej ***

It is 78-79 cm wide, where the handle breaks - other information is not
    correct. It has to be less than
    80 cm to go through standard doors and with 78-79 its fine.

Jag frågade honom per mejl om de inte borde kontakta återförsäljarna i Sverige angående måtten.

Men konstigt är det fortfarande ni som har mätt själva och får det till 74/75 cm på det bredaste stället. Mäter Ni i ytterkanterna av handtaget då?

• Champagne77
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 11:10:35 följande:

Så här säger Uffe fr. Danska Basson baby

Hej ***

It is 78-79 cm wide, where the handle breaks - other information is not
    correct. It has to be less than
    80 cm to go through standard doors and with 78-79 its fine.

Jag frågade honom per mejl om de inte borde kontakta återförsäljarna i Sverige angående måtten.

Men konstigt är det fortfarande ni som har mätt själva och får det till 74/75 cm på det bredaste stället. Mäter Ni i ytterkanterna av handtaget då?

Vi fick samma svar... Konstigt om de inte har koll där vagnen tillverkas?!

Är det någon av er som har köpt vagnen som bor i närheten av Gbg??
  • Mina Älskungar
    Champagne77 skrev 2011-05-28 13:06:33 följande:
    Vi fick samma svar... Konstigt om de inte har koll där vagnen tillverkas?!

Är det någon av er som har köpt vagnen som bor i närheten av Gbg??

Ja jätte!!

• Mina Älskungar

Börjar fundera på om vi istället ska köpa en Carena double swing.

Vi kommer mest att använda dubbelvagnen till o fr dagis o på helgerna om vi ska ut alla. Det har erbjudande på Barnens Hus för 2999 utan liggkorg (tror den kostar 850 eller ngt)

Den har ju inte vändbara sittdelar vilket var så bra med Basson och smidigheten. Carenan e plastigare och längre, men tror också att största tjejen på 4 år skulle kunna åka Carenan vid behov men knappast Basson. Funderar vidare. Basson måste också beställas fr Linköping i så fall = bökigare vid krångel..Tänk, tänk,tänk...att det ska vara så svårt att bestämma sig. (lyxproblem)

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!