• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Freija82

Blev att jag beställde en liggdel ändå, den var billigare än vad jag trodde, så hade gått rätt lika ut ändå. Fick betala 4660 för vagn + liggdel och frakten var gratis :)

Tack för era svar iaf! :)

• Mamma till två mirakel

Beställde en Bozz igår...men nu fick jag syn på den där andra på sidan 3 här... hmmm....Mölndals baby och barn har ju den tydligen så jag ska ringa dit sedan och se om den finns inne för provkörning!

Har alla dåliga erfarenheter av Bozz annars??? ingen som köpt som är nöjd? Obestämd min 2åring är 86cm...kanske för lång då....

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • Phlippan87
    Mamma till två mirakel skrev 2011-05-10 08:24:25 följande:
    Beställde en Bozz igår...men nu fick jag syn på den där andra på sidan 3 här... hmmm....Mölndals baby och barn har ju den tydligen så jag ska ringa dit sedan och se om den finns inne för provkörning!

Har alla dåliga erfarenheter av Bozz annars??? ingen som köpt som är nöjd? Obestämd min 2åring är 86cm...kanske för lång då....
    nackdelarna med bozz-vagnen är väl dels att det är ett märke med ganska dåligt rykte, ingen reglerbar höjd på handtaget och så bredden på den. (kan ju tillägga att min 16-månaders är 84 cm, bara hoppas att vagnen funkar för hennes längd men det tror jag stenhårt på att den gör)

beställde vagnen från babytider igår, bör ha den hemma om ca 2 veckor
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Scarlett77
    Izap skrev 2011-05-09 08:21:12 följande:
    Vi kör hårdlift - en brio happy-hårdlift. Passar somnhanden i handsken! Skit i liggdelen! :)
    Hmm, hur fäster du liggdelen? Om brios hårdlift funkar kanske tex babytravels hårdlift också funkar tänkte jag?
  • Hudterapeut83

Hej!

Har en fråga angående priset bara . Funderar på att köpa Basson Duo. När jag kollar vagn plus hårdlift på babytiders hemsida så blir priset  4985. Verkar som om ni som  beställt därifrån fått billigare. Ja som blev lite förvirrad nu. Man vill ju inte betala mer än man behöver. Har jag missuppfattat något eller har de bara höjt priset!?

• Scarlett77
    Hudterapeut83 skrev 2011-05-11 19:53:36 följande:
    Hej!

Har en fråga angående priset bara . Funderar på att köpa Basson Duo. När jag kollar vagn plus hårdlift på babytiders hemsida så blir priset  4985. Verkar som om ni som  beställt därifrån fått billigare. Ja som blev lite förvirrad nu. Man vill ju inte betala mer än man behöver. Har jag missuppfattat något eller har de bara höjt priset!?
    Jag var precis inne och "plockade" ihop vagn + en hårdlift och fick priset 4660. Du kanske tog liften som är till enkelvagnen? Den är några hundra dyrare.
  • Hudterapeut83
    Scarlett77 skrev 2011-05-11 19:59:46 följande:
    Jag var precis inne och "plockade" ihop vagn + en hårdlift och fick priset 4660. Du kanske tog liften som är till enkelvagnen? Den är några hundra dyrare.
    Tack för ditt snabba svar! Det var precis det jag gjort!
  • Izap

Liggdelen sotter som en smäck i! Kanterna på sittdelen gör att den inte behövs fästas, bara att lägga i. Den går PRECIS i så det är nog bra att mäta/testa först.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!