• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Alva09

Nu vet jag inte alls vilken vagn som man kan köpa, funderar på babytravel. Men när bebben ska sitta så måste den sitta från mig. Näe, tycker det inte finns många bra vagnar som. Det skulle finna fler som va som bozz å basson

• Izap

Stämmer att basson är danskarnas brio! Alla har basson typ! :)
    När man beställe från nätet finns det två varianter så håll lote koll på det! Den ena (barngrottans bla) har smidigare suflett, det är silver/reflex på sufletten. Den andra (blan en återförsäljare på tradera, sök på syskonvagn, kommer inte upp om man söker på basson) har större suflett bakåt, det blir liksom en påse undertill och den är helsvart! Jag tycker inte om påsar undertill så jag var noga med att få en med silverränder! :)
    Den är sjukt smidig att fälla ihop! Bromsen är bra! Det är liksom piggar som går in i hjulet vilket gör att dem sitter som berget!
    Vi köpte den på baengrottan, då fick man också två nackstöd till liten bebis och fotsäckar, regnskydd mm!

• Syster Luring

Ahaaa, den i Jönköping är helsvart. Har sett att beba.se har en med silverränder på sufletten. Gillar verkligen inte heller pösiga häng utan vill ha stramt. Tusen tusen tack för att du ghorde mig uppmärksam på det för jag sitter precis och mejlar med lev. i Jönköping nu. Överväger att köpa liggdelen därfrån iaf, den kostar bara 670:- där så det skiljer några hundralappar.

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Syster Luring

Nej, nu har jag blandat ihop. Ska kolla in barngrottan igen!

• Mina Älskungar

Hej Luring Tack för tipset om vagnen, ska absolut kolla det

• Mina Älskungar
    lajm skrev 2011-04-19 22:18:34 följande:
    Kände på den på Takio barnprodukter i Solna och jag gillade den mycket. Beställde den sen på nätet på Babytider för att det var bättre pris och mer som ingick. Pratade med dem i Jönköping och dom har 1 års garanti. Man behövde bara ta ett kort på vagnen å maila in så fick man hjälp så jag beställde därifrån. Dom hade ca 3 v leveranstid så jag bör få min om senast 1 vecka. Längtar.
    Hittar bara 2010 som är bredare i Jönköping. Vilken är det du får? Den fr 2010 är 79 cm bred.
  • VildVittra

Hej

Har visat alla tre vagnarna för mannen nu och han är som ett frågetecken hahahha

Han tycker de är så lika.

Basson duo, Bozz syskon och jogger los angeles.....jo han har ju rätt i och försig..de är rätt lika men när man läser så finns det ju skillnader absolut.

Efter påsk ska vi leta reda på dem alla tre och åka och titta/känns på dem för att sen bestämma oss. Jag själv lutar lite åt Jogger los angeles....tycker den verkar alldeles utmärkt.

Kul och spännande det här....har bara haft beg. barnvagnar till mina två...känns lite extra kul att få en ny denna gång.

=)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • ilja73

Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?

• Syster Luring
    ilja73 skrev 2011-04-22 10:34:02 följande:
    Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?
    Det funderar jag också på...
    Mina Älskungar Enligt mejlkontakt med Babytider i Jönköping så är det 2011's årsmod. de säljer. Kanske är det två olika versioner ute till försäljning med samma produktionsår? Nu har jag mejat och frågat om jag kan få se en bild på den som de har och dubbelkollat att den är 74 cm bred. Stämmer allt så slår jag till.

Beträffande frågan om storasyskonet får plats: Om man kollar 5 cm på en linjal så är det inte mkt, slår man dessutom ut det på två sitsar så är det en väldigt liten skillnad. Tänker mig också att det kanske är chassit som sådant som de lyckats komprimera till smalare bredd än själva sitsarna? Dessa 5 cm verkar iaf vara avgörande för många portar osv. Jag får hålla tummarna för att lillasyster blir lika petit som Edvin annars. (Och att han fortsätter avra det såklart )
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!