• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Syster Luring
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    Ahaaa, kul med lite andra bilder! Det måste ju vara samma vagn.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-01 07:42:28 följande:
    Åååå vad roligt! Hur upplever du framhjulen. Kommer dett att funka okey i vinter om det blir lika mycket snö som det varit? Vet inte hur gammal din stora e. Vår kommer att vara 2 år i oktober när bebbe kommer. Finns det plats med overal pål 2-åringen tror du eller kan det bli tajt?
    Kolla in YouTube-länken som Goldenticket la in, där ser man ju verkligen att sitsarna inte alls är så korta. Däremot ser de ganska smala ut men om en treåring och en femåring får plats borde ju våra 09:or få det uten problem.
  • Phlippan87
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    filmklippet var kanon... 10 inches i sittbredd är ju inte dåligt, vi har en brio nova nu, äldre varianten av brio happy typ och den har ju ca 28 cm, 10 inches är ju ca 25 så det är inte mycket smalare (speciellt inte för vår dotter som kommer vara 1,5 år).
    väldigt lika var de ju åtminstone, nu är jag ännu mer sugen, blir nog till att beställa en för vår del då
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:12:17 följande:
    filmklippet var kanon... 10 inches i sittbredd är ju inte dåligt, vi har en brio nova nu, äldre varianten av brio happy typ och den har ju ca 28 cm, 10 inches är ju ca 25 så det är inte mycket smalare (speciellt inte för vår dotter som kommer vara 1,5 år).
    väldigt lika var de ju åtminstone, nu är jag ännu mer sugen, blir nog till att beställa en för vår del då
    Vågade inte fråga hur mkt 10 inches var - tack för hjälpen.
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-05-01 11:18:01 följande:
    Vågade inte fråga hur mkt 10 inches var - tack för hjälpen.
    25,5 är kanske mer exakt, mätte våran BRIO-vagn nu, sittdelen 28 cm och bredden på vagnen 61 cm så det är ju inga stora skillnader om man säger så. speciellt inte för vår dotter som är ganska smal och dessutom bara kommer vara 1,5 när Knyttet kommer... och vikten på vagnen är nästan exakt som på vår BRIO, om inte lägre till och med vilket ju känns riktigt bra
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:26:26 följande:
    25,5 är kanske mer exakt, mätte våran BRIO-vagn nu, sittdelen 28 cm och bredden på vagnen 61 cm så det är ju inga stora skillnader om man säger så. speciellt inte för vår dotter som är ganska smal och dessutom bara kommer vara 1,5 när Knyttet kommer... och vikten på vagnen är nästan exakt som på vår BRIO, om inte lägre till och med vilket ju känns riktigt bra
    Låter verkligen toppen! Vår kille är också liten, han väger omkr. 10.5 kg och bebisen kommer i augusti strax innan han fyller två så jag tror det kan passa perfekt. Är det alltså en singelvagn du jämför med? Det är ju helt otroligt isåfall. *Springer genast ut och mäter vår Emmaljunga scooter*

• Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-05-01 11:33:53 följande:
    Låter verkligen toppen! Vår kille är också liten, han väger omkr. 10.5 kg och bebisen kommer i augusti strax innan han fyller två så jag tror det kan passa perfekt. Är det alltså en singelvagn du jämför med? Det är ju helt otroligt isåfall. *Springer genast ut och mäter vår Emmaljunga scooter*

ja, en BRIO Nova (i princip identisk med BRIO Happy fast tyngre och äldre)
    dottern väger också kring 10,5 och ryms med råge i sittdelen på vår Nova-vagn så jag har gjort en ko-vändning nu och känner att jag inte ens behöver åka och titta på vagnen utan kan beställa rakt av...
  • Syster Luring

Emmaljunga scooter (2011) är 28 cm bred längst in på det smalaste stället på sitsen så det är ju precis som du säger, inga som helst problem med sitsbredden. Vi har haft både overall och åkpåse med fårskinn i i vinter. Antagligen är Emmaljungan tom trängre i venterstass eftersom bågen (som är fast) är så låg.

• Katjan
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:12:17 följande:
    Den är 12 inches i sittbred = 30,48cm
    Ryggstöd höjd 22 inches= 55,88cm
  • Katjan
    Katjan skrev 2011-05-01 12:03:56 följande:
    Den är 12 inches i sittbred = 30,48cm
    Ryggstöd höjd 22 inches= 55,88cm
    så står det iaf på deras hemsida.. Tycker att det verkar vara en prisvärd vagn.. måste se den irl innan jag beställer den.
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!