• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • VildVittra
    Syster Luring skrev 2011-04-19 18:50:59 följande:
    Men den var ju verkligen intressant också! Väldigt lik BOZZ-vagnen men om den dessutom är smalare så kan det ju inte bli bättre. Det måste nästan vara samma vagn??? Skulle vara super om du har möjlighet att testa den och tala om hur den kändes sen här i tråden.  
    Nu under påsk blir det svårt men sen direkt efter påsk ska jag dra med mig mannen dit hehe.
    Skriver direkt sen =)
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Fruarna Svensson

Min fru har hittat ett ställe i Jönköping där man kan beställa en Basson duo för 3990 kronor. Och tydligen skickar de den gratis. Sen tillkommer kostnad för liggdel.
    Med reservation för att jag minns fel, men det tror jag inte för hon har pratat om det flera gånger.

• Syster Luring
    VildVittra skrev 2011-04-19 18:53:05 följande:
    Nu under påsk blir det svårt men sen direkt efter påsk ska jag dra med mig mannen dit hehe.
    Skriver direkt sen =)
    Skoj!
    Fruarna Svensson skrev 2011-04-19 21:02:42 följande:
    Min fru har hittat ett ställe i Jönköping där man kan beställa en Basson duo för 3990 kronor. Och tydligen skickar de den gratis. Sen tillkommer kostnad för liggdel.
    Med reservation för att jag minns fel, men det tror jag inte för hon har pratat om det flera gånger.
    Ska ni slå till? Har ni provkört?
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Fruarna Svensson
    Syster Luring skrev 2011-04-19 21:04:53 följande:
    Skoj!
    Fruarna Svensson skrev 2011-04-19 21:02:42 följande:
    Ska ni slå till? Har ni provkört?
    Ja vi har provkört på barngrottan. Men det blir nog att vi köper där istället, så kan de hjälpa oss om det blir nåt problem, för vi bor i Stockholm.
  • Izap

Vi köpte basson! Jättenöjd! Vi sket i liggdelen! Eftersom det är fullt liggläge på sittdelen la vi i en hårdlift. Fick plats precis! (brio). Där sparade vi in 1000:-
    Den är 75 cm på bredaste stället och vi kommer PRECIS ut genom dörren! Får pressa ut den! Så det är tur som fan att vi inte köpte en bredare! :)

• Syster Luring
    Izap skrev 2011-04-19 21:23:50 följande:
    Vi köpte basson! Jättenöjd! Vi sket i liggdelen! Eftersom det är fullt liggläge på sittdelen la vi i en hårdlift. Fick plats precis! (brio). Där sparade vi in 1000:-
    Den är 75 cm på bredaste stället och vi kommer PRECIS ut genom dörren! Får pressa ut den! Så det är tur som fan att vi inte köpte en bredare! :)
    Beställde ni på nätet eller köpte ni "live"? Kyss

Har googlat en hel del om Basson nu och börjar verkligen väga över. Den känns mer beprövad än BOZZ-vagnen. Vad jag förstår är Basson Danmarks svar på Emmaljunga & BRIO och väldigt välbeprövat.

Funkar allt bra? Bromsar, ihopfällning osv?
  • lajm

Jag beställde också min från Babytider i Jönköping för 3990:- och frakten var gratis.
    Det ingår dessutom nackskydd för lilla bebisen och den har ju fullt liggläge.

Nu som funderar på Bozz - tänk på att den vagnen är både tyngre och bredare.

• Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-19 21:56:46 följande:
    Jag beställde också min från Babytider i Jönköping för 3990:- och frakten var gratis.
    Det ingår dessutom nackskydd för lilla bebisen och den har ju fullt liggläge.

Nu som funderar på Bozz - tänk på att den vagnen är både tyngre och bredare.
    Har precis avhandlat med maken nu och vi kommer nog att köra på en Basson istället. Hur var det, hade du testat den live eller köpt den via nätet?
  • lajm

Kände på den på Takio barnprodukter i Solna och jag gillade den mycket. Beställde den sen på nätet på Babytider för att det var bättre pris och mer som ingick. Pratade med dem i Jönköping och dom har 1 års garanti. Man behövde bara ta ett kort på vagnen å maila in så fick man hjälp så jag beställde därifrån. Dom hade ca 3 v leveranstid så jag bör få min om senast 1 vecka. Längtar.

• Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-19 22:18:34 följande:
    Kände på den på Takio barnprodukter i Solna och jag gillade den mycket. Beställde den sen på nätet på Babytider för att det var bättre pris och mer som ingick. Pratade med dem i Jönköping och dom har 1 års garanti. Man behövde bara ta ett kort på vagnen å maila in så fick man hjälp så jag beställde därifrån. Dom hade ca 3 v leveranstid så jag bör få min om senast 1 vecka. Längtar.
    Låter toppen!
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!