• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Syster Luring
    Lill mummel skrev 2011-05-05 12:56:25 följande:
    Ja det är det! Skrattande
    Toppen! Du får gärna lämna ett litet omdöme om den när du fått hem den och känt och klämt lite. Tungan ute
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Izap

På vår vagn är det rakt upprätt sittläge, möjligen nån halv cm's lutning...

• pyjamastrollet
    Izap skrev 2011-05-06 20:38:56 följande:
    Hmmm... Kanske är jag som är dålig på att spänna remmarna då. Har du den med reflexband på sufletten?
  • Phlippan87
    Izap skrev 2011-05-06 20:38:56 följande:
    lutningen är väl ganska så steglöst reglerbar?
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Izap

När remmen är helt spänd trycker jag till den bakifrån, då hoppar den upp i rakt läge!
    Det är den med reflexer.
    Det är ju samma princip som på brio go, två band som reglerar lutningen så man kan ju välja helt själv!

• Lill mummel

Vi har inte hämtat hem den än. BF är i aug så vi väntar lite. Men tittade och klämde lite i affären. Älskar den! Lätt att köra, fälla ihop och ändra sittsarna på. Jag har inget att anmärka på än så länge... ;)

• Freija82

Hej!

Sitter oxå o funderar lite på att beställa denna vagn. Är det någon som vet om man köper till en liggdel eller om det fungerar att bara lägga i en mjuklift i sittdelen?

• pyjamastrollet
    Freija82 skrev 2011-05-08 16:32:15 följande:
    Hej!

Sitter oxå o funderar lite på att beställa denna vagn. Är det någon som vet om man köper till en liggdel eller om det fungerar att bara lägga i en mjuklift i sittdelen?
    Jag kör med mjuklift, funkar kanon!
  • Izap

Vi kör hårdlift - en brio happy-hårdlift. Passar somnhanden i handsken! Skit i liggdelen! :)

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!