• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Katjan

Är LA jogger 75cm? En vagn som är 79cm får inte plats i alla 80 dörrar. Själva karmmåttet är 80cm sedan tillkommer ju dörren när den är öppen. Hade själv en gång en vagn som var 78cm o dn blev man galen på. Fick nästan aldrig plats med den sedan fick den massa skrap märken på chassit o handtaget de gånger vagnen precis gick in... Bytte sedan till en Uj duo på 73 cm.. Vilken skillnad det var i framkomlighet. Vi såld Uj pga vi inte ville ha den minste framåt.

• Mamma till två mirakel

Fick hem vår Bozz vagn idag och är jätte nöjda jisses va mkt vagn för pengarna!
    Visst den är bred men den går in i trappuppgången med god marginal och även i barnvagnsrummet så för oss blir det perfekt!
    Hade Teutonia Team innan och Bozzen är smalare! så kan man ha en Teutonia så kan man absolut ha Bozz
    Kanon bra storlek på sitsarna,jääätte rymlig varukorg och super suffletter!!
    Styret stör absolut inte mig,det ser jag eg som en extra säkerhet att det inte ska lossna...de reglerbara går ju sönder ibland! nä styret var kanon bra höjd på och bekvämt grepp...

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • Katjan

Anneliy- kul att ni är nöjda med vagnen. Fast handtag tycker jag är det bästa på en vagn ifall det passar en i höjdled.
    Visst hade du en select innan? Vilken tycker du är mest lättkörd?

Ska kanske åka o kolla på Basson vagnen idag om jag hinner. Kan få köpa Bugaboo Donkey av en vän, men vet inte om jag tycker det är värt pengarna då jag inte kommer att använda den som singel vagn.

• Mamma till två mirakel

Ja jag hade en Select,jag gillade den men kunde inte åka spårvagn osv med den...otroligt står styrd med två barn i var den..Då är Bozzen mkt bättre...handtaget är bra höjd för min så det stör inte mig,bozzen är tyvärr lite bred men hellre det Bugaboo Donkey är min dröm vagn!! men på toook för dyr!!

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • Scarlett77
    Izap skrev 2011-05-12 20:25:58 följande:
    Den är 28 cm bred men sen är det ju lite mjuka delar så räkna med 30.
    Den är 70 cm lång men då finns det några cm tillgodo på längden.
    Hoppas du går i din! :)
    Tack , du är en ängel!!! Sambon har bärt upp våran liggdel på vinden så jag ska skicka upp han att hämta den så jag kan mäta :)
  • Mina Älskungar

RUL gick hur bra som helst. Allt såg fint ut och vi fick ett par bilder med oss hem. Även om de flesta bäbisars UL bilder ser rätt lika ut så tycker jag att man kan se att det är ett helsyskon som boat in sig. Såååå söt.
    Vart flyttad fr den 13 oktober till den 14 oktober. Phil vagnen är såld så nu kan jag väll beställa den här vagnen
    Lite tidigt kanske men guuu vad det kliar i fingrarna....

Kram alla!

• Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-18 07:35:49 följande:
    RUL gick hur bra som helst. Allt såg fint ut och vi fick ett par bilder med oss hem. Även om de flesta bäbisars UL bilder ser rätt lika ut så tycker jag att man kan se att det är ett helsyskon som boat in sig. Såååå söt.
    Vart flyttad fr den 13 oktober till den 14 oktober. Phil vagnen är såld så nu kan jag väll beställa den här vagnen
    Lite tidigt kanske men guuu vad det kliar i fingrarna....

Kram alla!
    Hihi. Vi beställde också men det var mest för att vi skulle hinna få undan alla kostnader innan det blev sommar. Vi har alltså i samma veva köpt en dator en fotoskrivare en soffa också så det började svida lite väl mkt i snåljåparna.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-05-18 20:39:04 följande:
    Hihi. Vi beställde också men det var mest för att vi skulle hinna få undan alla kostnader innan det blev sommar. Vi har alltså i samma veva köpt en dator en fotoskrivare en soffa också så det började svida lite väl mkt i snåljåparna.
    Hej vännen. När kommer vagnen då? Nyfiken på bilder o vad du tycker om den. Har ju bara sett den fr bilder i affärer då jag aldrig hinner till den där butiken i Solna som har lite konstiga öppettider.
    Kram
  • Champagne77

Vilken bra tråd . Var inne på Mölndals Barn o Baby igår och de pratade om Babybesr Los Angelese och sa att den är försenad. De nämnde däremot INGENTING om Basson ... Borde de inte ha gjort det?? Ska ring dit i veckan o kolla om de eventuellt har den hemma. Nån som vet annars om nån butik i närheten av  Gbg har den hemma??

• Tattyn
    Champagne77 skrev 2011-05-22 21:49:36 följande:
    Vilken bra tråd . Var inne på Mölndals Barn o Baby igår och de pratade om Babybesr Los Angelese och sa att den är försenad. De nämnde däremot INGENTING om Basson ... Borde de inte ha gjort det?? Ska ring dit i veckan o kolla om de eventuellt har den hemma. Nån som vet annars om nån butik i närheten av  Gbg har den hemma??
    Enligt bassons hemsida är inte dom återförsäljare för Basson. Här är listan på Svenska återförsäljare:

Halmstad

Barnvagnshuset

+46 35 13 59 54

Huddinge Barnegrottan +46 709 99 41 01      

Jönköping

Babytider

+46 36 16 17 21

Malmö

Malmö Babyhuset

+46 40 21 20 23

Malmö

Babyringen

+46 40 23 00 70

Malmö

Bonti Malmö

+46 40 30 69 16

Stockholm

Bonti Stockholm

+46 83 06 916

Solna

Tako Barnprodukter

+46 45 53 13 236

Strömstad

Katti's Babyshop

+46 52 61 43 26

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!