• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • VildVittra

Jag tror vi skippar både Basson och Bozz då de är för breda....väntar nu in Los Angeles Jogger som SKA komma till Happyland i Göteborg i juli.

Försäljaren påstod att den kommer vara max 75 cm bred och ha ställbart handtag...vilket är ett måste då min man är två dec längre än vad jag är.

FAST det känns lite jobbigt att sätta all tilit på denna vagn..tänk om den inte är bra...

Jaja BF är ju i AUG så än finns det tid.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Champagne77
    VildVittra skrev 2011-05-27 21:35:23 följande:

Jag tror vi skippar både Basson och Bozz då de är för breda....väntar nu in Los Angeles Jogger som SKA komma till Happyland i Göteborg i juli.

Försäljaren påstod att den kommer vara max 75 cm bred och ha ställbart handtag...vilket är ett måste då min man är två dec längre än vad jag är.

FAST det känns lite jobbigt att sätta all tilit på denna vagn..tänk om den inte är bra...

Jaja BF är ju i AUG så än finns det tid.

Los Angeles finns på babybest.se och där står det att den är 79 cm ... http://www.babybest.se/produkt/visa/444
  • Tattyn
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:13:45 följande:
    De har ju märket Basson, men inte just denna vagn hemma. Det var HK I Danmark som tipsade oss om Storken och att de borde ha vagnen hemma. Som konsument har man ju ångerrätt, så egentligen kan de ju inte påtvinga en köptvång. Ingen butik i Gbg-omårdet har vagnen hemma, utan närmast är ju Jönköping eller Halmstad, så jag har svårt att tro att en så stor butik inte skulle få den såld om vi mot förmodan inte skulle vilja ha den...
    Ångerrätt har du bara om du köper nåt på postorder, om du köper i butik är det upp till butiken ifråga att själva bestämma om de har bytesrätt eller öppet köp, så i detta fallet gör butiken helt rätt enligt gällande regler.
    Sen kan amn ju tycka att en butik i en så pass stor stad som Göteborg borde ha duon hemma i ordinarie lager, särskilt som det är en modell som säkert skulle uppskattas av väldigt många med syskon tätt.
  • VildVittra
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:43:36 följande:
    Los Angeles finns på babybest.se och där står det att den är 79 cm ... www.babybest.se/produkt/visa/444
    Det sa jag också till försäljaren men då sa han att det kommer en smalare NY version.....ingen aning om han vet vad han pratar om....hoppas det.

Bozz ser man ju själv hur bred den är eftersom den finns på display.....Basson går bara att beställa och jag vill köpa en vagn som man kan få direkt hjälp med OM nått skulle hända/gå sönder.

Jag avaktar och hoppas på att försäljaren på Happyland vet vad han snackar om =)
  • VildVittra
    Tattyn skrev 2011-05-27 21:43:57 följande:
    Ångerrätt har du bara om du köper nåt på postorder, om du köper i butik är det upp till butiken ifråga att själva bestämma om de har bytesrätt eller öppet köp, så i detta fallet gör butiken helt rätt enligt gällande regler.
    Sen kan amn ju tycka att en butik i en så pass stor stad som Göteborg borde ha duon hemma i ordinarie lager, särskilt som det är en modell som säkert skulle uppskattas av väldigt många med syskon tätt.
    Tycker det är jättekonstigt att den inte finns en enda Basson duo i Stora Göreborg.....grrr
  • Champagne77
    VildVittra skrev 2011-05-27 21:50:56 följande:
    Tycker det är jättekonstigt att den inte finns en enda Basson duo i Stora Göreborg.....grrr
    Den ska även komma in till Mölndals Baby o Barn och det var de som tipsade mig om att läsa om vagnen på babybest.se. Det är ju en helt ny vagn så att infon på hemsidan är fel, verkar ju konstigt, men toppen om det ÄR så . Ska kolla med Mölndal igen i helgen och se om de har fått någon uppdaterad info om leverans.
  • VildVittra
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:57:09 följande:
    Den ska även komma in till Mölndals Baby o Barn och det var de som tipsade mig om att läsa om vagnen på babybest.se. Det är ju en helt ny vagn så att infon på hemsidan är fel, verkar ju konstigt, men toppen om det ÄR så . Ska kolla med Mölndal igen i helgen och se om de har fått någon uppdaterad info om leverans.
    Vore kanon ju om den kommer tidigare till Möndals
  • Mina Älskungar
    Champagne77 skrev 2011-05-27 19:46:16 följande:
    Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!
    Så Basson duo är inte 74/75 cm som de skriver att den senaste vagnen är i olika annonser. Blir förvirrad nu- Tur jag inte beställt ännu i alla fall.
  • VildVittra
    Mina Älskungar skrev 2011-05-27 22:10:35 följande:
    Så Basson duo är inte 74/75 cm som de skriver att den senaste vagnen är i olika annonser. Blir förvirrad nu- Tur jag inte beställt ännu i alla fall.
    Hört så mycket olika så jag vill se den på riktigt...sen tycker jag det är jobbigt  att den inte finns här i GBG utan man måste beställa.
    Tänk om man har jätte otur och det är nått fel på den...ska man hålla på att skicka tillbaka.....hmm jag vet inte ja
  • Champagne77

Vi har mailat direkt med basson i Danmark och nej tyvärr så är den 78 cm på bredaste stället, d v s där handtaget är. Oavsett om den är 74 cm över sittdelarna, så måste man ju ändå ta i beaktning var den är BREDAST. Denna info gäller senaste modellen för 2011.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!