• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:58:57 följande:
    Har lagt upp några bilder och även skrivit en del om vagnen i min blogg nu: phlippans.blogg.se/2011/june/basson-twin-duo....
    Läst ALLTIHOPA!!

Först GRATTIS till lillasyster =))))) kramar om

Sen wow va fin vagnen ser ut.
    Om jag bara kunde få min träskalle till man att gå med på att köpa den online, men han vägrar, han säger att OM det skulle vara fel på den eller bli fel på den så står man där...då måste man skicka den om man ska få hjälp med den.
    Han gnäller och säger att han hellre köper BOZZ vagnen även då den är förbredd än Basson som inte finns här i gbg.
    Jag får snällt vänta på Los Angeles Jogger och hoppas att den är smalare än babynest sidan säger....(eftersom försäljaren säger att den kommer vara det)

Kram igen till sötisen Phlippan87 =)))))
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Tattyn
    Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:39:47 följande:
    jag är ingen expert på området men jag skulle nog säga hårdlift (jag är absolut inte bevandrad i barnvagnsdjungeln dock så jag vet knappt skillnaden )
    Sally09 skrev 2011-06-12 22:03:55 följande:
    Hej hej! Jag har också intresserat mig för basson och blir det den verkar ju babytider i jönköping vara ett bra ställe att handla från. Tänkte fråga er som fått hem era vagnar därifrån om vagnen ser ut precis som bilden de har på hemsidan alltså mer grå eller som de bilder man kan se på andra sidor där den är riktigt svart med reflexband i sömmarna? Tycker den riktigt svarta är snyggare men det verkar inte finnas färgalternativ på babytiders hemsida...

Undrar också om det funkar att lägga en lift i sittdelen till bebisen då jag har en redan eller om man måste ha själva liggdelen också.

Hoppas på lite experttips!Skrattande
    det är den svarta med reflexband
    Fast på dina bilder är det en liggkorg. ( hårdlift är en liggdel som ställs i sittdelen, liggkorg är en fristående liggdel som monteras fast på vagnen utan sittdel som stöd)
  • Minandra

Jag har en fråga..... Hur lång är hela sittdelen? Från ena änden på fotstödet till övre delen av ryggstödet, alltså hur långt hela viloläget är på den.

• Sally09

Tack för svar!

Då beställer jag med nu dåSkrattande

♥ (¯`°?.¸ ♥Sally 090611 - BF 110804♥¸.?°´¯) ♥
  • Phlippan87
    Tattyn skrev 2011-06-13 09:08:45 följande:
    Fast på dina bilder är det en liggkorg. ( hårdlift är en liggdel som ställs i sittdelen, liggkorg är en fristående liggdel som monteras fast på vagnen utan sittdel som stöd)
    haha, ok.. då är det en liggkorg då har aldrig satt mig in i skillnaderna eftersom vi övertog förra vagnen från min syster (och den hade mjuklift dessutom)
    Minandra skrev 2011-06-13 09:26:51 följande:
    Jag har en fråga..... Hur lång är hela sittdelen? Från ena änden på fotstödet till övre delen av ryggstödet, alltså hur långt hela viloläget är på den.
    ca 90 cm
    VildVittra skrev 2011-06-13 08:20:31 följande:
    Läst ALLTIHOPA!!

Först GRATTIS till lillasyster =))))) kramar om

Sen wow va fin vagnen ser ut.
    Om jag bara kunde få min träskalle till man att gå med på att köpa den online, men han vägrar, han säger att OM det skulle vara fel på den eller bli fel på den så står man där...då måste man skicka den om man ska få hjälp med den.
    Han gnäller och säger att han hellre köper BOZZ vagnen även då den är förbredd än Basson som inte finns här i gbg.
    Jag får snällt vänta på Los Angeles Jogger och hoppas att den är smalare än babynest sidan säger....(eftersom försäljaren säger att den kommer vara det)

Kram igen till sötisen Phlippan87 =)))))
    tack
    jag köper ju hellre basson online än BOZZ i butik, skulle något (vilket ju inte är så vanligt) vara fel så brukar man alltid kunna lösa det med tillverkaren ändå och så mycket negativt som jag hört om kvaliteten på BOZZ så är jag helt klart beredd att satsa på att Basson håller
    ♥ Therese 091228 ♥ Lillasyster 110608 | phlippans.blogg.se
  • Tattyn
    Phlippan87 skrev 2011-06-13 15:42:49 följande:
    haha, ok.. då är det en liggkorg då har aldrig satt mig in i skillnaderna eftersom vi övertog förra vagnen från min syster (och den hade mjuklift dessutom)
    Minandra skrev 2011-06-13 09:26:51 följande:
    Det är ju så mycket olika termer runt vagnar att det inte är lätt att hålla koll, särskilt om man inte har haft behovet innan
    De verkar ha två olika alternativ till liggdel på Babytider, vilken beställde du?
  • Mammato2

Men hur sätter man in en mjuklift i basson tvilling vagnen passar den eller har man den i liggkorgen?

• Tattyn
    Mammato2 skrev 2011-06-13 17:54:14 följande:
    Men hur sätter man in en mjuklift i basson tvilling vagnen passar den eller har man den i liggkorgen?
    man lägger den i sittdelen gissar jag, precis som på vilken annan vagn som helst.
    Phlippan87 skrev 2011-06-13 18:37:18 följande:
    Tattyn: den billigare av dem är för syskonvagnen (tvillingliften), den för 670
    Okej, vad bra, då vet jag vilken av dom jag ska beställa till
  • Mammato2

Nu har vi beställt vår basson vagn blev att vi åkte till halmstad för att titta och känna på den. Så den ska levereras i början av september och dem levererar den till helsingborg så glad :). Känns så bra att ha bestämmt sig, dessutom var den så lätt att fälla ihop, lätt att klicka av liggdelarna osv hel nöjd.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!