Inlägg från: ilja73 |Visa alla inlägg
  • ilja73

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?

• ilja73

Tack så mycket för svar .

Vi bor i Sthlms-området så vi kan ju åka till barngrottan och testa...

• ilja73

På barngrottan står det att det är för barn upp till 15 kg i vardera del. Det är inte långt kvar till sonen är så tung . Synd, för just det att storebror kan sitta framåt när lillebroster sitter bakåt tilltalar mig.

• ilja73

Jag pratade med en tjej på barngrottan igår och tydligen är liggdelen slut från leverantör och kommer inte in förrän slutet av augusti. Vi tänkte åka och kolla på den i helgen. Vår tvåa är beräknad till 10 aug, så om vi bestämmer oss för Basson får vi ev. klara oss uttan syskonvagn första tiden.

Dessutom berättade hon att Basson tog fram ett provexemplar som var 78 (eller 79) bred men att den aldrig kom i produktion. Men tyvärr är det den som vissa butiker grundar sina uppgifter på. Men den enda som finns på marknaden är den smalare på 74 cm.

• ilja73

Hoppas att alla som har beställt hinner få liggdelen i tid!

Vi var och tittade på basson duo idag och den såg fin ut men tyvärr var den lite för liten för sonen. Han blir 2 år lagom till lillebroster kommer i augusti och han var både för lång och för bred. Jag vet inte hur lång eller tung han är nu men i slutet av februari var han 86 cm och vägde 11,8 kg. Hade han varit liten i växten hade vi inte tvekat att slå till men nu blev det en Emmaljunga istället.

• ilja73
    Trasseltroll skrev 2011-06-19 18:18:29 följande:
    Orkar inte gå igenom hela tråden , så det kanske redan finns svar på min fråga: )

Sittbredden är ju rätt smal, får man plats med åkpåse/vinterkläder??

Jag skrev två inlägg före dig så jag vet inte om du läst men jag valde bort den tack vare att den var för liten. Men det beror ju på hur stort barn man har.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!