Inlägg från: Tattyn |Visa alla inlägg
  • Tattyn

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Champagne77 skrev 2011-05-22 21:49:36 följande:
    Vilken bra tråd . Var inne på Mölndals Barn o Baby igår och de pratade om Babybesr Los Angelese och sa att den är försenad. De nämnde däremot INGENTING om Basson ... Borde de inte ha gjort det?? Ska ring dit i veckan o kolla om de eventuellt har den hemma. Nån som vet annars om nån butik i närheten av  Gbg har den hemma??
    Enligt bassons hemsida är inte dom återförsäljare för Basson. Här är listan på Svenska återförsäljare:

Halmstad

Barnvagnshuset

+46 35 13 59 54

Huddinge Barnegrottan +46 709 99 41 01      

Jönköping

Babytider

+46 36 16 17 21

Malmö

Malmö Babyhuset

+46 40 21 20 23

Malmö

Babyringen

+46 40 23 00 70

Malmö

Bonti Malmö

+46 40 30 69 16

Stockholm

Bonti Stockholm

+46 83 06 916

Solna

Tako Barnprodukter

+46 45 53 13 236

Strömstad

Katti's Babyshop

+46 52 61 43 26

• Tattyn

Jo, jag har samma problem jag, bor i Umeå så det är 65 mil enkel väg till närmsta återförsäljare.

• Tattyn
    Champagne77 skrev 2011-05-27 19:46:16 följande:
    Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!
    Att de har köptvång på en vagn de tar hem speciellt för dig och som annars inte finns i deras sortiment tycker inte jag alls är dåligt, vad ska de göra med en vagn om du inte vill köpa den? de får antagligen inte skicka tillbaka den och det är jäkligt svårt att sälja nånting om man bara har 1 produkt från det märket och ingen väntar sig att det ska finnas hos den butiken, med andra ord, en hemtagen vagn som du sen inte vill ha kostar butiken en jäkla massa pengar.
  • Tattyn
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:13:45 följande:
    De har ju märket Basson, men inte just denna vagn hemma. Det var HK I Danmark som tipsade oss om Storken och att de borde ha vagnen hemma. Som konsument har man ju ångerrätt, så egentligen kan de ju inte påtvinga en köptvång. Ingen butik i Gbg-omårdet har vagnen hemma, utan närmast är ju Jönköping eller Halmstad, så jag har svårt att tro att en så stor butik inte skulle få den såld om vi mot förmodan inte skulle vilja ha den...
    Ångerrätt har du bara om du köper nåt på postorder, om du köper i butik är det upp till butiken ifråga att själva bestämma om de har bytesrätt eller öppet köp, så i detta fallet gör butiken helt rätt enligt gällande regler.
    Sen kan amn ju tycka att en butik i en så pass stor stad som Göteborg borde ha duon hemma i ordinarie lager, särskilt som det är en modell som säkert skulle uppskattas av väldigt många med syskon tätt.
  • Tattyn
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 17:24:45 följande:

Börjar fundera på om vi istället ska köpa en Carena double swing.

Vi kommer mest att använda dubbelvagnen till o fr dagis o på helgerna om vi ska ut alla. Det har erbjudande på Barnens Hus för 2999 utan liggkorg (tror den kostar 850 eller ngt)

Den har ju inte vändbara sittdelar vilket var så bra med Basson och smidigheten. Carenan e plastigare och längre, men tror också att största tjejen på 4 år skulle kunna åka Carenan vid behov men knappast Basson. Funderar vidare. Basson måste också beställas fr Linköping i så fall = bökigare vid krångel..Tänk, tänk,tänk...att det ska vara så svårt att bestämma sig. (lyxproblem)

Finns det återförsäljare till Basson i Linköping? Hittar ingen info om det på Bassons hemsida nämligen, men det vore ju perfekt eftersom vi ska till Linköping i sommar.
  • Tattyn
    Mina Älskungar skrev 2011-05-28 19:00:11 följande:
    Förlåt Jönköping ska det vara. Sorry.
    Äsch då *S*  Verkar som att vi åker inom Huddinge på vår Sverigeturné i år och kikar på vagnen hos Barngrottan, de har ju dessutom specialerbjudande på den nu så de ligger inte så långt ifrån babytider i pris.
  • Tattyn

Nu har vi bestämt att vi ska åka förbi barnvagnshuset i Halmstad och kika på Basson vagnen där när vi ändå är på semester i dom delarna av landet, och sen kommer vi att beställa den från Babytider om vi gillar dene ftersom vi inte lär få med den plus all annan packning i bilen hem *S*

• Tattyn

Ni som köpt  med liggdel, är det en liggkorg eller en hårdlift som medföljer? ( Ni som köpt från babytider)

• Tattyn
    Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:39:47 följande:
    jag är ingen expert på området men jag skulle nog säga hårdlift (jag är absolut inte bevandrad i barnvagnsdjungeln dock så jag vet knappt skillnaden )
    Sally09 skrev 2011-06-12 22:03:55 följande:
    Hej hej! Jag har också intresserat mig för basson och blir det den verkar ju babytider i jönköping vara ett bra ställe att handla från. Tänkte fråga er som fått hem era vagnar därifrån om vagnen ser ut precis som bilden de har på hemsidan alltså mer grå eller som de bilder man kan se på andra sidor där den är riktigt svart med reflexband i sömmarna? Tycker den riktigt svarta är snyggare men det verkar inte finnas färgalternativ på babytiders hemsida...

Undrar också om det funkar att lägga en lift i sittdelen till bebisen då jag har en redan eller om man måste ha själva liggdelen också.

Hoppas på lite experttips!Skrattande
    det är den svarta med reflexband
    Fast på dina bilder är det en liggkorg. ( hårdlift är en liggdel som ställs i sittdelen, liggkorg är en fristående liggdel som monteras fast på vagnen utan sittdel som stöd)
  • Tattyn
    Phlippan87 skrev 2011-06-13 15:42:49 följande:
    haha, ok.. då är det en liggkorg då har aldrig satt mig in i skillnaderna eftersom vi övertog förra vagnen från min syster (och den hade mjuklift dessutom)
    Minandra skrev 2011-06-13 09:26:51 följande:
    Jag har en fråga..... Hur lång är hela sittdelen? Från ena änden på fotstödet till övre delen av ryggstödet, alltså hur långt hela viloläget är på den.
    Det är ju så mycket olika termer runt vagnar att det inte är lätt att hålla koll, särskilt om man inte har haft behovet innan
    De verkar ha två olika alternativ till liggdel på Babytider, vilken beställde du?
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!