Inlägg från: Mina Älskungar |Visa alla inlägg
  • Mina Älskungar

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hej Luring Tack för tipset om vagnen, ska absolut kolla det

• Mina Älskungar
    lajm skrev 2011-04-19 22:18:34 följande:
    Kände på den på Takio barnprodukter i Solna och jag gillade den mycket. Beställde den sen på nätet på Babytider för att det var bättre pris och mer som ingick. Pratade med dem i Jönköping och dom har 1 års garanti. Man behövde bara ta ett kort på vagnen å maila in så fick man hjälp så jag beställde därifrån. Dom hade ca 3 v leveranstid så jag bör få min om senast 1 vecka. Längtar.
    Hittar bara 2010 som är bredare i Jönköping. Vilken är det du får? Den fr 2010 är 79 cm bred.
  • Mina Älskungar
    ilja73 skrev 2011-04-22 10:34:02 följande:
    Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips

Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.

Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?
    Min kille kommer också att vara 2 år när babyn kommer o han väger nu 12 kg. o funderar med på det där med vinter o overall.
  • Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-04-23 08:09:59 följande:
    Underbart, då ska jag slå till på den idag! Har fått ett pris på 4 660:- inkl en liggdel och regnskydd samt fotsackar. Ett jättebra pris.
    Wow
  • Mina Älskungar
    lajm skrev 2011-04-30 22:24:53 följande:
    Jag har fått hem vagnen och jag är nog lite kär i den. Det är nät under bakre delen av sufletten så man jan ta bort bakre delen an sufletten sp blir det hel genomströmning av luft på sommaren. Älskar solskyddet. Vagnen är smidig och lätt att köra.
    Köpte den på nätet på Babytider och det är exakt samma som på Barngrottan. Samma saker som ingår också.
    Ska sälja min Babytravel nu direkt.
    Åååå vad roligt! Hur upplever du framhjulen. Kommer dett att funka okey i vinter om det blir lika mycket snö som det varit? Vet inte hur gammal din stora e. Vår kommer att vara 2 år i oktober när bebbe kommer. Finns det plats med overal pål 2-åringen tror du eller kan det bli tajt?
  • Mina Älskungar
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    Toppen, tack Ser hur bra som helst ut. Blir nog en sådan. Men ska klara av RUL först innan vi beställer.
  • Mina Älskungar

Åååå  vad jag längtar till efter RUL då kan vi beställa Har bestämt mig för att försöka sälja vår fina Phil &Ted´s Sport då jag e sugen på en mer ombonad vagn o vändbara sitsar till vår oktoberbaby och storebror som då e 2 år.

• Mina Älskungar

RUL gick hur bra som helst. Allt såg fint ut och vi fick ett par bilder med oss hem. Även om de flesta bäbisars UL bilder ser rätt lika ut så tycker jag att man kan se att det är ett helsyskon som boat in sig. Såååå söt.
    Vart flyttad fr den 13 oktober till den 14 oktober. Phil vagnen är såld så nu kan jag väll beställa den här vagnen
    Lite tidigt kanske men guuu vad det kliar i fingrarna....

Kram alla!

• Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-05-18 20:39:04 följande:
    Hihi. Vi beställde också men det var mest för att vi skulle hinna få undan alla kostnader innan det blev sommar. Vi har alltså i samma veva köpt en dator en fotoskrivare en soffa också så det började svida lite väl mkt i snåljåparna.
    Hej vännen. När kommer vagnen då? Nyfiken på bilder o vad du tycker om den. Har ju bara sett den fr bilder i affärer då jag aldrig hinner till den där butiken i Solna som har lite konstiga öppettider.
    Kram
  • Mina Älskungar
    Champagne77 skrev 2011-05-27 19:46:16 följande:
    Nu har vi varit i kontakt med huvudkontoret i Danmark som tillverkar vagnarna. Handtaget är 78 cm som bredast där man justerar höjden på det, så att vagnen skulle vara 74 cm bred stämmer inte...

Storken i Göteborg kan beställa hem vagnen åt en, MEN då är det köptvång, känns lite dåligt tycker jag!

Är det någon av er som har köpt vagnen som möjligen bor i Gbg? Tänkte om man kunde få ta en liten titt på vagnen innan vi eventuellt bestämmer oss?!?!
    Så Basson duo är inte 74/75 cm som de skriver att den senaste vagnen är i olika annonser. Blir förvirrad nu- Tur jag inte beställt ännu i alla fall.
  • Mina Älskungar

Hmmm då undrar man ju hur de mäter i Danmark då? Det handlar ju ändå om några cm. O de borde ju veta då det är en Dansk vagn?

• Mina Älskungar

Så här säger Uffe fr. Danska Basson baby

Hej ***

It is 78-79 cm wide, where the handle breaks - other information is not
    correct. It has to be less than
    80 cm to go through standard doors and with 78-79 its fine.

Jag frågade honom per mejl om de inte borde kontakta återförsäljarna i Sverige angående måtten.

Men konstigt är det fortfarande ni som har mätt själva och får det till 74/75 cm på det bredaste stället. Mäter Ni i ytterkanterna av handtaget då?

• Mina Älskungar
    Champagne77 skrev 2011-05-28 13:06:33 följande:
    Vi fick samma svar... Konstigt om de inte har koll där vagnen tillverkas?!

Är det någon av er som har köpt vagnen som bor i närheten av Gbg??

Ja jätte!!

• Mina Älskungar

Börjar fundera på om vi istället ska köpa en Carena double swing.

Vi kommer mest att använda dubbelvagnen till o fr dagis o på helgerna om vi ska ut alla. Det har erbjudande på Barnens Hus för 2999 utan liggkorg (tror den kostar 850 eller ngt)

Den har ju inte vändbara sittdelar vilket var så bra med Basson och smidigheten. Carenan e plastigare och längre, men tror också att största tjejen på 4 år skulle kunna åka Carenan vid behov men knappast Basson. Funderar vidare. Basson måste också beställas fr Linköping i så fall = bökigare vid krångel..Tänk, tänk,tänk...att det ska vara så svårt att bestämma sig. (lyxproblem)

• Mina Älskungar
    Tattyn skrev 2011-05-28 18:51:16 följande:
    Finns det återförsäljare till Basson i Linköping? Hittar ingen info om det på Bassons hemsida nämligen, men det vore ju perfekt eftersom vi ska till Linköping i sommar.
    Förlåt Jönköping ska det vara. Sorry.
  • Mina Älskungar
    Syster Luring skrev 2011-05-30 10:31:29 följande:

Den kommer helt enkelt ut i två versioner, den bredare som inte har reflexband på sufletterna tillverkas fortfarande. Jag har fått garanterat från Babytider i Jönköping att den är 74-75 cm och att det är den med reflexband. Älskungar: Beträffande dig/er så skulle jag nog ändå överväga Carenan eftersom Lu är såpass mkt större än E och att Le kanske vill åka ibland oxå? Tror det är en bättre vagn rent helhetsmässigt för er?

Återkommer när jag fått den.

Vi slog till på en Carena double swing i går. Svårt att låta bli då priset endast är 2999 kr just nu. Leia satt bra i den med o de båda tyckte att det var roligt att sitta bredvid varandra. Blir en bra combo trots allt då vi som sagt har tre barn och kommer att använda den under hela vintern. (stora rejäla hjul) Men den e som ett slagskepp nerfälld så sambons kommentar var: Ja ha o så var bakluckan full. Blir vagn o skidor o de kläder vi har på oss till Sälen denna vinter Men på ngt vis ska det väll gå det med.

Såg en Basson på IKEA i går (första gången jag såg den live. ser verkligen smidig ut)

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!