Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
Hej Luring Tack för tipset om vagnen, ska absolut kolla det
Hej Luring Tack för tipset om vagnen, ska absolut kolla det
Åååå vad jag längtar till efter RUL då kan vi beställa Har bestämt mig för att försöka sälja vår fina Phil &Ted´s Sport då jag e sugen på en mer ombonad vagn o vändbara sitsar till vår oktoberbaby och storebror som då e 2 år.
RUL gick hur bra som helst. Allt såg fint ut och vi fick ett par bilder med oss hem. Även om de flesta bäbisars UL bilder ser rätt lika ut så tycker jag att man kan se att det är ett helsyskon som boat in sig. Såååå söt.
Vart flyttad fr den 13 oktober till den 14 oktober. Phil vagnen är såld så nu kan jag väll beställa den här vagnen
Lite tidigt kanske men guuu vad det kliar i fingrarna....
Kram alla!
Hmmm då undrar man ju hur de mäter i Danmark då? Det handlar ju ändå om några cm. O de borde ju veta då det är en Dansk vagn?
Så här säger Uffe fr. Danska Basson baby
Hej ***
It is 78-79 cm wide, where the handle breaks - other information is not
correct. It has to be less than
80 cm to go through standard doors and with 78-79 its fine.
Jag frågade honom per mejl om de inte borde kontakta återförsäljarna i Sverige angående måtten.
Men konstigt är det fortfarande ni som har mätt själva och får det till 74/75 cm på det bredaste stället. Mäter Ni i ytterkanterna av handtaget då?
Ja jätte!!
Börjar fundera på om vi istället ska köpa en Carena double swing.
Vi kommer mest att använda dubbelvagnen till o fr dagis o på helgerna om vi ska ut alla. Det har erbjudande på Barnens Hus för 2999 utan liggkorg (tror den kostar 850 eller ngt)
Den har ju inte vändbara sittdelar vilket var så bra med Basson och smidigheten. Carenan e plastigare och längre, men tror också att största tjejen på 4 år skulle kunna åka Carenan vid behov men knappast Basson. Funderar vidare. Basson måste också beställas fr Linköping i så fall = bökigare vid krångel..Tänk, tänk,tänk...att det ska vara så svårt att bestämma sig. (lyxproblem)
Den kommer helt enkelt ut i två versioner, den bredare som inte har reflexband på sufletterna tillverkas fortfarande. Jag har fått garanterat från Babytider i Jönköping att den är 74-75 cm och att det är den med reflexband. Älskungar: Beträffande dig/er så skulle jag nog ändå överväga Carenan eftersom Lu är såpass mkt större än E och att Le kanske vill åka ibland oxå? Tror det är en bättre vagn rent helhetsmässigt för er?
Återkommer när jag fått den.
Vi slog till på en Carena double swing i går. Svårt att låta bli då priset endast är 2999 kr just nu. Leia satt bra i den med o de båda tyckte att det var roligt att sitta bredvid varandra. Blir en bra combo trots allt då vi som sagt har tre barn och kommer att använda den under hela vintern. (stora rejäla hjul) Men den e som ett slagskepp nerfälld så sambons kommentar var: Ja ha o så var bakluckan full. Blir vagn o skidor o de kläder vi har på oss till Sälen denna vinter Men på ngt vis ska det väll gå det med.
Såg en Basson på IKEA i går (första gången jag såg den live. ser verkligen smidig ut)