ilja73 skrev 2011-04-22 10:34:02 följande:
Vad bra det är med FL, helt plötsligt får man barnvagnstips
Jag funderar lite på det här med bredden. Om vagnen är smalare än tex Emmaljunga, finns det inte risk då att det blir lite för trångt då för storasyskonet? Sonen kommer vara precis 2 år när syskonet kommer och man vill ju att han ska sitta bekvämt även till vintern när han har mycket kläder på sig igen.
Ni som har provat basson, hur stora är era äldre barn och hur bra får de plats?
Det funderar jag också på...
Mina Älskungar Enligt mejlkontakt med Babytider i Jönköping så är det 2011's årsmod. de säljer. Kanske är det två olika versioner ute till försäljning med samma produktionsår? Nu har jag mejat och frågat om jag kan få se en bild på den som de har och dubbelkollat att den är 74 cm bred. Stämmer allt så slår jag till.
Beträffande frågan om storasyskonet får plats: Om man kollar 5 cm på en linjal så är det inte mkt, slår man dessutom ut det på två sitsar så är det en väldigt liten skillnad. Tänker mig också att det kanske är chassit som sådant som de lyckats komprimera till smalare bredd än själva sitsarna? Dessa 5 cm verkar iaf vara avgörande för många portar osv. Jag får hålla tummarna för att lillasyster blir lika petit som Edvin annars. (Och att han fortsätter avra det såklart
)