Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.

• Katjan
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:12:17 följande:
    filmklippet var kanon... 10 inches i sittbredd är ju inte dåligt, vi har en brio nova nu, äldre varianten av brio happy typ och den har ju ca 28 cm, 10 inches är ju ca 25 så det är inte mycket smalare (speciellt inte för vår dotter som kommer vara 1,5 år).
    väldigt lika var de ju åtminstone, nu är jag ännu mer sugen, blir nog till att beställa en för vår del då
    Den är 12 inches i sittbred = 30,48cm
    Ryggstöd höjd 22 inches= 55,88cm
  • Katjan
    Katjan skrev 2011-05-01 12:03:56 följande:
    Den är 12 inches i sittbred = 30,48cm
    Ryggstöd höjd 22 inches= 55,88cm
    så står det iaf på deras hemsida.. Tycker att det verkar vara en prisvärd vagn.. måste se den irl innan jag beställer den.
  • Katjan

Ni som har vagnen och kört med barn utomhus, berätta gärna om fjädringen. Är den bra eller upplevs den stumm?

• Katjan
    VildVittra skrev 2011-05-13 14:40:05 följande:
    Vi kan fortfarande inte bestämma oss mellan Basson - BOZZ - LosAngeles Jogger.....gaaawd

Tur det är ett tag kvar!!
    Jag skulle aldrig ha valt en syskonvagn som är bredare än 75cm. Det är knappt man får plats i alla dörrar och vid kassorna i affärerna när vagnen är 75cm.
  • Katjan

Är LA jogger 75cm? En vagn som är 79cm får inte plats i alla 80 dörrar. Själva karmmåttet är 80cm sedan tillkommer ju dörren när den är öppen. Hade själv en gång en vagn som var 78cm o dn blev man galen på. Fick nästan aldrig plats med den sedan fick den massa skrap märken på chassit o handtaget de gånger vagnen precis gick in... Bytte sedan till en Uj duo på 73 cm.. Vilken skillnad det var i framkomlighet. Vi såld Uj pga vi inte ville ha den minste framåt.

• Katjan

Anneliy- kul att ni är nöjda med vagnen. Fast handtag tycker jag är det bästa på en vagn ifall det passar en i höjdled.
    Visst hade du en select innan? Vilken tycker du är mest lättkörd?

Ska kanske åka o kolla på Basson vagnen idag om jag hinner. Kan få köpa Bugaboo Donkey av en vän, men vet inte om jag tycker det är värt pengarna då jag inte kommer att använda den som singel vagn.

Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!