Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Väljer också mellan Basson och BOZZ...vette skjutton vilken man ska ta....

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • VildVittra
    pyjamastrollet skrev 2011-04-19 14:37:40 följande:
    Eftersom bozzen är bredare än basson men annars snarlik skulle jag kört på basson om jag var du. Det är nämligen precis att den går igenom visa dörrar och då kommer man ju inte in med bozzen.
    Men priset styr för oss...det finns nya BOZZ för 3795 och 995 för liggdel....
    Basson måste beställas och för c.a 5500-6000 =(

Det ÄR synd att priset måste styra jämt grrrrrr
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-04-19 14:53:31 följande:
    www.babybest.se/produkt/visa/444
    den ska enligt uppgift kosta ca 4200 med en liggdel och två sittdelar. bredden ska vara mindre än BOZZ-vagnen. kanske kan vara ett alternativ
    Ska kolla direkt =)

Tack för länken
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-04-19 14:53:31 följande:
    www.babybest.se/produkt/visa/444
    den ska enligt uppgift kosta ca 4200 med en liggdel och två sittdelar. bredden ska vara mindre än BOZZ-vagnen. kanske kan vara ett alternativ
    Du den ser inte dum ut....kanske måste åka till Happyland och klämma lite =)

4200 kr för allt låter ju som en dröm i mina öron. Ska visa och prata med min man när han dyker upp i kväll..jobbar kväll typiskt hahha

Tack igen.
  • VildVittra

Blir bara 16 månader mellan mina så en syskonvagn måste det ju bli men jag gillar inte alls UJ eller phil and ted.

• VildVittra
    Syster Luring skrev 2011-04-19 18:50:59 följande:
    Men den var ju verkligen intressant också! Väldigt lik BOZZ-vagnen men om den dessutom är smalare så kan det ju inte bli bättre. Det måste nästan vara samma vagn??? Skulle vara super om du har möjlighet att testa den och tala om hur den kändes sen här i tråden.  
    Nu under påsk blir det svårt men sen direkt efter påsk ska jag dra med mig mannen dit hehe.
    Skriver direkt sen =)
  • VildVittra

Hej

Har visat alla tre vagnarna för mannen nu och han är som ett frågetecken hahahha

Han tycker de är så lika.

Basson duo, Bozz syskon och jogger los angeles.....jo han har ju rätt i och försig..de är rätt lika men när man läser så finns det ju skillnader absolut.

Efter påsk ska vi leta reda på dem alla tre och åka och titta/känns på dem för att sen bestämma oss. Jag själv lutar lite åt Jogger los angeles....tycker den verkar alldeles utmärkt.

Kul och spännande det här....har bara haft beg. barnvagnar till mina två...känns lite extra kul att få en ny denna gång.

=)

• VildVittra

Vi kan fortfarande inte bestämma oss mellan Basson - BOZZ - LosAngeles Jogger.....gaaawd

Tur det är ett tag kvar!!

• VildVittra
    Katjan skrev 2011-05-13 15:01:54 följande:
    Jag skulle aldrig ha valt en syskonvagn som är bredare än 75cm. Det är knappt man får plats i alla dörrar och vid kassorna i affärerna när vagnen är 75cm.
    så bara Basson och Joggern som är 75 och 74 cm bred.....då går BOZZ bort då med sina 79.....ja det skulle ju göra det LITE lättare i allafall

Fina vagnar båda två.

=)
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-05-22 22:42:07 följande:
    Finns en återförsäljare i Jönköping. 4me-vagnen är både försenad och ändrad så jag vet ingenting alls om hur den kommer vara. Ang. Basson så är den senaste årsmodellen 74/75 cm som jag uppfattat det. Hoppas på att få hem våran i veckan
    Har Basson vagnen kommit och i så fall har du mätt den än?

Nyfiken....ska man beställa eller vänta....det är frågan
  • VildVittra

Jag tror vi skippar både Basson och Bozz då de är för breda....väntar nu in Los Angeles Jogger som SKA komma till Happyland i Göteborg i juli.

Försäljaren påstod att den kommer vara max 75 cm bred och ha ställbart handtag...vilket är ett måste då min man är två dec längre än vad jag är.

FAST det känns lite jobbigt att sätta all tilit på denna vagn..tänk om den inte är bra...

Jaja BF är ju i AUG så än finns det tid.

• VildVittra
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:43:36 följande:
    Los Angeles finns på babybest.se och där står det att den är 79 cm ... www.babybest.se/produkt/visa/444
    Det sa jag också till försäljaren men då sa han att det kommer en smalare NY version.....ingen aning om han vet vad han pratar om....hoppas det.

Bozz ser man ju själv hur bred den är eftersom den finns på display.....Basson går bara att beställa och jag vill köpa en vagn som man kan få direkt hjälp med OM nått skulle hända/gå sönder.

Jag avaktar och hoppas på att försäljaren på Happyland vet vad han snackar om =)
  • VildVittra
    Tattyn skrev 2011-05-27 21:43:57 följande:
    Ångerrätt har du bara om du köper nåt på postorder, om du köper i butik är det upp till butiken ifråga att själva bestämma om de har bytesrätt eller öppet köp, så i detta fallet gör butiken helt rätt enligt gällande regler.
    Sen kan amn ju tycka att en butik i en så pass stor stad som Göteborg borde ha duon hemma i ordinarie lager, särskilt som det är en modell som säkert skulle uppskattas av väldigt många med syskon tätt.
    Tycker det är jättekonstigt att den inte finns en enda Basson duo i Stora Göreborg.....grrr
  • VildVittra
    Champagne77 skrev 2011-05-27 21:57:09 följande:
    Den ska även komma in till Mölndals Baby o Barn och det var de som tipsade mig om att läsa om vagnen på babybest.se. Det är ju en helt ny vagn så att infon på hemsidan är fel, verkar ju konstigt, men toppen om det ÄR så . Ska kolla med Mölndal igen i helgen och se om de har fått någon uppdaterad info om leverans.
    Vore kanon ju om den kommer tidigare till Möndals
  • VildVittra
    Mina Älskungar skrev 2011-05-27 22:10:35 följande:
    Så Basson duo är inte 74/75 cm som de skriver att den senaste vagnen är i olika annonser. Blir förvirrad nu- Tur jag inte beställt ännu i alla fall.
    Hört så mycket olika så jag vill se den på riktigt...sen tycker jag det är jobbigt  att den inte finns här i GBG utan man måste beställa.
    Tänk om man har jätte otur och det är nått fel på den...ska man hålla på att skicka tillbaka.....hmm jag vet inte ja
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-05-30 13:00:07 följande:
    ska fixa fram massa mått när jag får hem vagnen i veckan, hoppas på att den kommer senast på onsdag
    toppen
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-06-07 23:37:43 följande:
    jag fick avin idag om att min kommit. beställde för 4 veckor sedanoch då skulle det vara ca 2 veckors leveranstid. glad att jag beställde då och inte väntade med tanke på att bf är nästa vecka...
    ÄNTLIGEN!!!

Vill "höra"allt vad du tycker sen!!

Kram
  • VildVittra
    Phlippan87 skrev 2011-06-12 23:58:57 följande:
    Har lagt upp några bilder och även skrivit en del om vagnen i min blogg nu: phlippans.blogg.se/2011/june/basson-twin-duo....
    Läst ALLTIHOPA!!

Först GRATTIS till lillasyster =))))) kramar om

Sen wow va fin vagnen ser ut.
    Om jag bara kunde få min träskalle till man att gå med på att köpa den online, men han vägrar, han säger att OM det skulle vara fel på den eller bli fel på den så står man där...då måste man skicka den om man ska få hjälp med den.
    Han gnäller och säger att han hellre köper BOZZ vagnen även då den är förbredd än Basson som inte finns här i gbg.
    Jag får snällt vänta på Los Angeles Jogger och hoppas att den är smalare än babynest sidan säger....(eftersom försäljaren säger att den kommer vara det)

Kram igen till sötisen Phlippan87 =)))))
  • VildVittra

Tänkte bara tipsa oom BOZZ...vi tog en Bozz i stället för Basson (som vi egentligen ville ha) för att BOZZ fanns det återförsäljare till här i vår stad. Köpte vår Bozz sista veckan i aug och den är fortfarande som ny. =)

Vår son har växt som bara den men liggkorgen är stor och rymlig..luv it.

Jag VET att Bozz'en är bredare än Basson, men för oss har det inte varit nått problem alls.
    Åker buss med den minst en gång i veckan.

Kram

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra
    Sweetheart1986 skrev 2012-01-22 16:29:23 följande:
    Men gud va irriterad jag blir på Babytider!!
    Mailade dom för en vecka sen + att jag försökt ringa till dom! Men jag har fortfarande inte fått nå svar! Ska det vara såhär dom bemöter deras kunder? Är det fler som haft samma problem med dom??

Vi har fortfarande inte fått vårat andra barn, beräknad på onsdag! Och vi kommer behöva använda vagnen redan från början! Men ALLA TRE sittdelar vi har till vagnen är det nåt fel på! Va fan ska man göra? Kan ju inte direkt åka dit och skälla ut dom?!
    Inge telenr att RINGA och skälla på dem då?
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!