• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Hej!!

Jag köpte hem så jag hade bindor samt tog med mig i bb väskan.
    Jag har tvättat alla kläder å sen så håller jag på att packa ner de jag ska ha med mig nu i väskan. bebisens grejer har varit klart med sen innan.. Amnings kupor e bra å ha men inte jätte viktigt så men jag har packat ner i bb väskan för jag vet hur mycke jag läckte när jag fick min son...

Jag har köpt så jag har minst 1 paket blöjor när jag kommer hem samt tvättlappar oxå.
    De e skönt att slippa åka å köpa de när man e på väg hem i från BB då vill man bara hem å landa.

Nattbindor e bra samt riktigt tjocka bindor. Så de inte läcker igenom...

Jag ska se om jag hinner logga ut här på FL innan jag åker in i morgon å sen så lär jag uppdatera hur allt har gått antingen här eller på fb eller så blir de ett sms...

Än så länge så är jag inte nervös utan mest trött för jag har inte kunnat sova så mycke..

Mamma kommer å hämtar mig efter 22 då hon inte vill att jag ska sova själv samt att vi bara kan åka när de e dags för mig att åka in...

Nej nu måste jag fixa klart allt här hemma innan mamma kommer å ska ännu hinna duscha innan med...

Hörs i morgon alla.. Å ha de så trevligt om ni ska ses i veckan. Jag kan nästa vecka....

Kram på er alla

• lillapindi

Ensammamma - Åhh lycka till tjejen!!! Jag väntar med spänning på att höra av från dig....!!
    KRAM

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-29 21:35:35 följande:
    Ensammamma - Åhh lycka till tjejen!!! Jag väntar med spänning på att höra av från dig....!!
    KRAM
    Tack... De kommer uppdatering när allt e klart... Annars så finns den på bloggen i morgon hoppas jag...

Kram
  • Gabzan

Hej tjejer

jag tänker hela tiden att jag ska skriva för jag är inne varje dag i stort sett och läser allt ni skriver men det är alltid något som kommer i vägen. Dom senaste dagarna har varit förjävliga, jag har fått mkt värre foglossning och knäna har börjar ge vika så jag har jätteont i ena knät nästan hela tiden och i andra kommer å går det. Ställde mig på vågen och upptäckte att jag gått upp 5 kg på en vecka så det kanske inte är så konstigt då. Är uppe i +16 kg nu så det lär väl sluta i minst +20-25 skulle jag tro. Börjar känna mig som en riktig tjockis nu.

var och storhandlade på citygross här om dagen, i fredags tror jag det var, där var det en mamma som skulle kunna varit ensammamma, var det du? lycka till med bebisfödandet, det kommer säkert gå superbra! Jag längtar tills det är dags för mig oxå, mest för att jag är förbannat trött på att vara gravid men pga att ajg har 6 v kvar till bf och jag helst vill att han ska komma ut efter nyår så vill jag hålla ihop ett tag till.

Hur var det med er andra? skulle ni ses nåt i veckan? jag tänkte att jag skulle köpa lite julklappar någon dag snart, då kanske jag skulle ta å göra det i vällingby så kan jag passa på att ses :)

ang bbväskan så hade jag med mig morgonrock, tofflor, underkläder, två set bebiskläder som var alldeles för stora så han såg mest rolig ut faktist :) bindor fick man på sjukhuset, blöjor oxå. Men det kan vara bra att ha köpt hem ett paket blöjor innan man åker in så man slipper tänka på det, man kan även köpa hem en färdigblandad ersätning om man känner sig orolig för amningen. Min funkade inte alls så jag gav upp efter 3 veckors konstant gråtande och en förjävlig brinnande konstant smärta i brösten.

Det är mkt som man har glömt om den första tiden. Jag skulle hålla en kompis nyfödda för ett tag sen och jag visste inte hur jag skulle hålla henne, jag hade typ inte en aning om vad jag sysslade med och då har jag ju redan varit där en gång haha.

Nu ska jag ta å trycka i mig lite mer julmust och lunch. Kram på er!

• ensammamma
    Gabzan skrev 2010-11-30 11:13:19 följande:

Hej tjejer

jag tänker hela tiden att jag ska skriva för jag är inne varje dag i stort sett och läser allt ni skriver men det är alltid något som kommer i vägen. Dom senaste dagarna har varit förjävliga, jag har fått mkt värre foglossning och knäna har börjar ge vika så jag har jätteont i ena knät nästan hela tiden och i andra kommer å går det. Ställde mig på vågen och upptäckte att jag gått upp 5 kg på en vecka så det kanske inte är så konstigt då. Är uppe i +16 kg nu så det lär väl sluta i minst +20-25 skulle jag tro. Börjar känna mig som en riktig tjockis nu.

var och storhandlade på citygross här om dagen, i fredags tror jag det var, där var det en mamma som skulle kunna varit ensammamma, var det du? lycka till med bebisfödandet, det kommer säkert gå superbra! Jag längtar tills det är dags för mig oxå, mest för att jag är förbannat trött på att vara gravid men pga att ajg har 6 v kvar till bf och jag helst vill att han ska komma ut efter nyår så vill jag hålla ihop ett tag till.

Hur var det med er andra? skulle ni ses nåt i veckan? jag tänkte att jag skulle köpa lite julklappar någon dag snart, då kanske jag skulle ta å göra det i vällingby så kan jag passa på att ses :)

ang bbväskan så hade jag med mig morgonrock, tofflor, underkläder, två set bebiskläder som var alldeles för stora så han såg mest rolig ut faktist :) bindor fick man på sjukhuset, blöjor oxå. Men det kan vara bra att ha köpt hem ett paket blöjor innan man åker in så man slipper tänka på det, man kan även köpa hem en färdigblandad ersätning om man känner sig orolig för amningen. Min funkade inte alls så jag gav upp efter 3 veckors konstant gråtande och en förjävlig brinnande konstant smärta i brösten.

Det är mkt som man har glömt om den första tiden. Jag skulle hålla en kompis nyfödda för ett tag sen och jag visste inte hur jag skulle hålla henne, jag hade typ inte en aning om vad jag sysslade med och då har jag ju redan varit där en gång haha.

Nu ska jag ta å trycka i mig lite mer julmust och lunch. Kram på er! i frrdags.

i fredags
    hej gabz. jo jag var på citygross å storhandlade med min mamma sonen pappa å syrrano
  • brommamaria

Hej på er!

Grattis ensammamma Nalle  

Jag kan nog ses en sväng imårn, jag är bara sååå trött idag, ska vila idag, vet inte om jag har en förkylning på g... När skulle det passa för er? Jag kan under dagen och eftermiddagen

Jag har i alla fall nu tvättat bebis kläderna och ska snart börja packa väskan! Har fått lite amningskupor och såg att jag har en del gratis paket med blöjor, så det blir bara tvättlappar som måste köpas in.

Min mage har växt jättemycket bara över en natt ser det ut som, den är nu rund som en stor kula! Förstår inte riktigt hur det gått till? kanske för att han ligger längre ner? på väg att fixera sig?

Jag börjar också bli ordentligt trött på att vara gravid, tungt med magen och jobbigt för ryggen och bäckenet :(
    Usch låter inge kul med amningen gabz, jag vet många som det inte har funkat för...  tur att det finns ersättning!

• crimson

hej tjejer. Är så sjukt dålig på att skriva. Fäljer nästan alltid tråden via mobilen eftersom det inte blir så galet mycket datortid numera och den är så jobbig att skriva med...Ska svara ikapp nu :D

Maria- Jag tycker absolut att du ska packa förlossningsväskan och ha den klar. Jag gjorde inte det med mitt första barn för att jag tyckte att "ähh" det kan man väl göra när man sätter igång så har man något att fördriva tiden med. Nu lite efterklok kan jag väl säga att jag inte hade lust att packa någon väska just då vilket ledde till att jag hunsade runt sambon i hela lägenheten för att leta rätt på grejer.
    Läsa på om förlossningen är ju alltid bra så att du är lite förberedd.

Jag tyckte det var rätt skönt att ha ett litet basförråd med grejer hemma för dem första dagarna. Nu med andra barnet kunde jag dessutom komplettera med lite grejer jag saknade första gången. Det jag hade hemma nu var blöjor, tvättlappar, amningskupor, Mjölkuppsamlingskupor (dem har vart typ ovärdeliga) http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=236483
    bröstvärmare, bindor, jag har tyckt att dem tunnare nattbindorna är bäst för att sedan gå in på dem stora trosskydden efter 10 dar-två veckor. Bäst bara att inte köpa för mycket innan man vet hur mycket och hur länge man blöder. Jag hade massor! över efter mitt första barn.

Lillapindi- Skönt att du blivit sjukskriven. Vi kommer inte heller köpa några julklappar. Har förklarat för släkten att kassan är lite skral just nu. Kommer köpa lite småsaker till alla barnen bara.

Pia- Hoppas verkligen att det gått bra för dig. Har inte sett något sms eller nått på bloggen.

Gabz- Jag gick upp 22 kg denna graviditet och 35!!! med min förra. Helt galet. Så jag vet precis hur du känner dig...

Jag har stora tjejen hemma från förskolan tills vidare. Hon var ledig i måndags så att vi skulle kunna åka pulka hela dagen, sen upptäckte jag att alla bra vantar låg på dagis. När vi kom dit för att hämta dem satt det en skylt på dörren om att det går maginfluensa och det vill vi INTE ha. Jag bad personalen ringa när spridningen har slutat. Får vi se hur lång tid det tar. Hon kanske inte går dit igen förrens efter nyår...

• crimson
    brommamaria skrev 2010-12-01 10:23:05 följande:
    Hej på er!

Grattis ensammamma Nalle  

Jag kan nog ses en sväng imårn, jag är bara sååå trött idag, ska vila idag, vet inte om jag har en förkylning på g... När skulle det passa för er? Jag kan under dagen och eftermiddagen

Jag har i alla fall nu tvättat bebis kläderna och ska snart börja packa väskan! Har fått lite amningskupor och såg att jag har en del gratis paket med blöjor, så det blir bara tvättlappar som måste köpas in.

Min mage har växt jättemycket bara över en natt ser det ut som, den är nu rund som en stor kula! Förstår inte riktigt hur det gått till? kanske för att han ligger längre ner? på väg att fixera sig?

Jag börjar också bli ordentligt trött på att vara gravid, tungt med magen och jobbigt för ryggen och bäckenet :(
    Usch låter inge kul med amningen gabz, jag vet många som det inte har funkat för...  tur att det finns ersättning!
    Ohh, har hon fått nu?

Rylie är rätt snuvig men om det inte blir värre kan jag nog ses en stund imorrn. Jag ska vara på BVC kl 15.00 så måste sticka senast 14-14.30. Funkar kl 12?
  • brommamaria

Ja, på facebook har hon skrivit att den har kommit vid 3 inatt skrev hon, verkar som att det är en pojke då det står lille... mer än så vet jag inte...

Maginfluensa vill man inte ha... är jätterädd att få det typ samtidigt som jag ska föda...eller nyss har fött...

Har hört fler som tipsat om uppsamlare, det ska jag inte glömma ;)

12 imårn funkar för mig! 

• ensammamma

Hej alla!!

Jag fick en son i natt. allt vart så försenat igår när jag kom in på förlossningen. Fick vänta i 6 timmar innan läkarn kom in till mig. Då de vart tydligen en akut operation å där va de 2 läkare å den 3dje förlöste en annan mamma... Så jag fick vänta till kl va 15.30 innan dom gjorde någonting. Å va inne till kl 10.

Han föddes kl 03.20 den 1 december å va 52 cm lång å vägde 3760 g.

Jag får nog komma hem i morgon...

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby