Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej!! Jag väntar oxå en liten å är beräknad den 13 dec. Men jag har då haft en hel del komplikationer så jag kommer att bli igång satt när jag e i vecka 36 om de nu går som dom har sagt.
    Jag går hemma å är helt sjukskriven fram till den 13 dec. Så jag går bara hemma å strosar har inget annat för mig. Jag bor i spånga/hjulsta jag känner heller inte så många som bor i sthlm då jag heller inte kommer härifrån. Skulole va jätte kul att få träffa andra mammor som ska ha i dec. Jag är ofta i skälby då min sambos mamma bor där.

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-09-23 09:56:38 följande:
    Hej allihopa :)
    Såg att mitt inlägg jag skrev för ett tag sen inte verkat ha blivit sparat haha..typiskt!
    Vad roligt att ni hittar hit!

Själv så är jag hemma idag, har haft så ont i magen i veckan att jag t o m fick åka in på koll på förlossningen för att se att lilleman mådde bra. Vilket han gjorde, han mår kanon :)
    Verkar bara vara min egen mage (magsäck) som krånglar...suck!
    Inge kul att tappa matlusten och ha värk i magen :/
    Var orolig för lilleman men han mådde bra, fick se han på ultraljud igår också.
    SÅÅÅÅ stor han har blivit min lilla pojke! Nu längtar jag efter han mer och mer....snart december!!
    96 dagar kvar för min del till BF.

nu måste jag tänka, hjulsta...känner igen det så väl!!!
    Har bott i spånga så jag borde veta vart det ligger :)
    Bor numera i skälby, i ett radhus med min kära sambo.
    Tyvärr arbetar han borta varje vecka måndagar till torsdagar, så blir mycket ensamt på kvällarna!

Men jag träffar gärna er någon dag på helgen eller kvällen på vardagarna :)
    Har ni blogg, kollar jag gärna in där då jag älskar att följa gravidbloggar nu och kunna få tips och så :)

Vi har köpt barnvagn...och kläder haha det e nog allt.
    Fick ärva en bilstol, den var superfin! Så det slipper vi köpa.
    Vi renoverar badrummet nu så nu e det kaos på övervåningen, men förhoppningsvis är det klart inom 2 veckor.
    Sen ska vi börja tapetsera i lillemans rum :)
    Det ska bli så skoj.
    Sen i oktober ska vi till ullared, ska bli skoj. har hört att det finns en hel del saker till barnet man kan köpa där. lite dåligt utval på kläder bara men allt annat skulle finnas :)
    Frågan är bara hur min blåsa ska klara av den långa resan haha.

Vad väntar ni? flicka pojke?

Ha det bra!
    kram så länge
    Hej!!!
    De tar mig att gå till barkarby ifrån mitt.
    Jag ska oxå ner till Ullared men jag har ingen att åka med så jag får ta en buss resa ner..
    Jag vet hur de e å ha ont i magen å så jag har samma problem. Men jag ska till MVC på måndag å sen så ska jag på TUL i oktober. Jag kan träffas när som. Lite kul å få kontakt med andra mammor i närheten som man kan träffas å så när man e mamma ledig sen....

Kram
  • ensammamma

Hej!!

okej va kul att ni gör de varje år... Jag har inte varit där nere på ett bra tag nu.. Men jag ska försöka komma ner dit nu innan man ska få en liten bebis..

Hur länge har du bott i sthlm?? Jag har bott här i 3½ år men har nästan inga vänner här alls... Speciellt inga som har barn så man e lite ensammen om dagarna.

Kram kram

• ensammamma

Hej!

Oki va trevligt. Jag förstår att de inte e så skoj.
    Själv så e man ensamstående med snart 2 barn. Önskar att jag kommer ner till ullared snart.

Jag vet hur ensamt de kan bli.

• ensammamma

Hej hej!!

Brommamaria:
    Okej va kul grattis till den nya lägenheten..
    När får ni flytta in??
    Jag önskar att man kunde åka ner men de ser lite mörkt ut. Ingen som vill åka med...
    Går oxå hemma hela dagarna å är sjukskriven. Men jag e sjukskriven fram tills den lill* tittar ut..

Kram

• ensammamma
    brommamaria skrev 2010-09-27 18:14:00 följande:
    Hej!

ensammamma;
    Ja jag är jätteglad, vi får flytta in 1a november så då hinner vi lagom innan bebisen kommer! Han ska ju komma den 25e dec. 

Du får väl ta en tripp till Ullared en annan gång, finns ju mycket fint här hemma att fynda!

Hur har du lyckats bli sjukskriven fram till bebisen tittar ut?
    Det är ju bättre ekonomiskt kom jag på... får ju havandeskapspenning fram till två veckor innnan... vet inte om jag kan blir sjukskriven fram till bf...
    Har du mycket besvär av graviditeten?
    Hur gammalt är ditt andra barn?

KRAM KRAM

Hej!!!
    Okej de låter ju bra de... Då hinner ni ju komma i ordning innan bebisen kommer ut...
    Är de en kille??
    Jag har fått en hel del problem under denna graviditeten som diskbråck, ryggskott, nerver som ligger i kläm, foglossning oxå. Så de e en hel del...

Jo men de e ju jätte billigt i Ullared lite jobbigt att åka ner dit med 2 små barn själv.

Kram kram
  • ensammamma

Hej!!!

Oj de va mig en jobbig dag du har i dag. Jag önskar dig all lycka å hoppas att allt går bra ändå..

Jag vet hur jobbigt de kan va när man känner sig så ensam. Jag e ensamstående mamma med en son på 4 år å ska ha en liten nu i nov/dec.

Jag kan ses å ta en fika el vad man nu hittar på. De e bara å komma med förslag om dag å tid.

När åker du ner till Ullared?

Jag har inte så mycke tider ännu hos barnmorskan. Men ska på TUL den 18/10 samt Mvc besök. Kan ringa el skicka ett mail till min barnmorska så fixar hon in mig.
    Jag känner mig stressad av att jag inte hinner fixa här hemma innan bebisen kommer. Måste köpa en spjälsäng å sen fixa med barnkläderna. Tvätta upp dom packa en väska, rensa i garderoberna då min son växer ur sina kläder så fort. Går ner med grejer i källaren å hämta upp saker till bebisen. Så jag har lite å göra jag med innan den kommer. Å jag som måste ha hjälp att komma in i förrådet å flytta på allt tungt så man kommer åt bebis sakerna.

Kram

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-09-28 20:59:31 följande:

Hej hej!
    Nu har jag äntligen kommit hem från arbetet, är rätt trött.

Någon som ska till älvsjö, sthlms mässan den 8-10oktober på underbara barn mässan (tror den heter så)??
    Jag är också lite stressad över sånt, men förhoppningsvis så går det undan när man väl börjar :P

Ha det bra!
    Kram

Hej!!
    Nej jag ska inte till Älvsjö mässan. Har svårt att gå med min son där själv.
    Jag har börjat tvätta upp alla barnkläder jag hade kvar sen min son föddes. Å sen så ska jag bara ner i förrådet å plocka fram resten. Men de löser sig nog. Jag har ingen som kan hjälpa mig då jag e ensam.

Kram
  • ensammamma
    brommamaria skrev 2010-09-29 13:08:44 följande:
    Hej hej!

Ja på sätt o vis e de skönt att vara sjukskriven... kan ju inte jobba när jag inte kan stå, gå el sitta så länge... Men det e ganska trist o långsamt här hemma på dagarna... som tur e så e min brors fru hemma med deras lilla bebis på dagarna så jag kan åka dit och öva!
    Har ni lyckats hitta nåt som hjälper mot foglossningen?

Stackare, lillapindi som e ensam så mycket...  Vad skönt att du klarade av dagen!

Jag känner mig inte speciellt stressad nu, var mest stressad över boendet. Nu när det är löst känns allt lugnare. Men jag är väldigt stressad över hur vi ska lyckas styla till denna lägenhet och städa den och sedan flytta till den andra då jag inte kan bära... Får jätteont av att dammsuga och skura...

Jag har börjat gå oftare till barnmorskan nu och det är alltid lika underbart att höra min lille killes hjärtslagFlört 
    Sist mätte hon magen för första gången och den var lagom stor = skönt! Jag har varit stressad över att inte gått upp i vikt och varit lite orolig för honom..

Jag hade tänkt gå på underbara barn mässan men vet inte om jag kan gå så länge och då kanske det inte är nån idé...

Jag träffar er jättegärna någon dag, kan för det mesta! e ju hemma på dagarna! Kanske kan vi ses på nåt fik i Vällingby Centrum? Jag har bil och kan ta mig lite var som helst i alla fall!

Kram kram 
    Hej!!
    Visst kan de va skönt att va sjukskriven. Men de e ganska långtråkigt i längden när man inte har nån man kan umgås med då dom flesta jobbar på dagarna.
    Men jag försöker hitta på saker om dagarna men jag orkar inte så mycke längre då jag har väldigt ont i ryggen å så. Jag städar å skurar lyfter mm fast jag inte får lov till de. Pga diskbråcket och foglossningen. Har du testat bäckenbälte??

Jag har ett som ligger då jag inte kan vända de själv pga mina nerver samt att de gör ont i min mage. Vällingby är inte så längt ifrån för min del heller så de tycker jag absolut att vi ska göra. Jag kan när som. Men om de blir på en eftermiddag så blir de att jag måste ta med mig min son..

I helgen kan nog inte jag heller då vi ska bort. Men i veckan eller nästa vecka å nästa helg så kan jag med.

Kram kram
  • ensammamma

Hej alla..

Den 16-17 oktober kan inte jag då e jag å sonen bortresta. Kommer hem på söndag kväll igen. Sen på måndagen så ska jag till MVC å sen gör TUL så jag e upptagen den 18/10 mellan 12.30-15. Sen ska sonen hämtas på dagis nångång mellan 15- 17.30

Förlåt att jag inte har svarat tidigare jag fick åka in på förlossningen i torsdags å sen så har jag städat här hemma å tvättat 5 maskiner med tvätt. Samt att ja har varit på möten. E ganska trött på kvällarna men kan inte sova.

Jag önskar att jag kunde få sova en hel natt utan att behöva vakna av att man har så ont.

Nej nu ska jag fortsätta att städa här hemma å sen kanske åka till kista å handla lite kläder till min son tror jag att de blir...

Kram på er.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby