• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria

Åh nu e allt klart här hemma! Nu är det bara för den lille prinsen att komma :)
    Jag har även köpt klart alla julklappar och hunnit tjuväta julmat :) Vet ju inte om jag e på BB till jul :) 

Jag har fortfarande en massa mensvärk både fram och bak vid ryggen...Undrar så när han kommer

Så himla trist att man inte ska kunna göra nånting utan att få ont :(  Hoppas verkligen att foglossningen försvinner snabbt.. Jag har också ont i revbenen hela tiden, även ont på ryggen mittemot revbenen... det är jobbigast för det kommer så fort jag sitter upp, kan knappt åka nånstans utan att få jätte ont..

• lillapindi

Oj, vi sa att vi hoppar julklappar i år...då vi har så mycket för oss inför bebisen.
    Fast känns lite trist, har tittat lite på nätet och varit SÅÅÅ sugen på att köpa julklappar haha.
    Nä vi vet ju inte om vi är på BB i jul hehe...fast tror jag inte :)
    Vi får fira hemma och se kalle anka och äta gott!

Jag har inga känningar....trodde jag hade känningar förut idag men visade sig bara vara magknip hahahaha attans!
    värkarna kommer väl som en chock för mig sen :P

Ahhh revbenen, är det bebisen som trycker upp sig? Det gör min lille, jisses är alldeles öm.

Idag vann jag 2 mobiler, ska ha dom ovanför spjälsängen och ena vid skötbordet i tvättstugan.

Förresten, gå in på min blogg och gissa när lillen tänker titta ut :)
    Min blogg

Hoppas att ni har en trevlig advent!
    Kram på er alla!

• crimson

Jag känner verkligen med Er som har ont. Fy vad jobbigt! Men snart är det över...
    Jag körde mitt första träningspass i helgen, fruktansvärt jobbigt, men skönt och kul. Jag valde art börja på sats istället just för att dem har barnpassning från att bebisen är 12 veckor. Fram tills dess kan man ta med bebisen i bilstol in på gymet eller köra mamma-barnpass. Idag har jag vart och tittat på Keyla när hon var lucia på dagis, så otroligt söta.

• lillapindi

åh ja, snart e det över.
    Går in i v.39 i morrn :) (eller ja...38+0 ), nu kan han titta ut när som helst.
    Känns i magen/underlivet att det förbereds....mer värk vill säga :)

som igår trodde jag att jag hade fått förvärkar men var bara magknip hahaha...

Barnpassning på gym e ju helt kanon!!!
    Synd mitt gym inte har det...borde dem ha.

• crimson

Vart tränar du någonstans? Kan tillägga att med min äldsta dotter hade jag inte en enda värk, förvärkar eller känning ägt. Nada! Hon kom två dagar innan Bf och det satte bara igång pang med att vattnet gick. Så det behöver inte betyda något alls att du inte har några känningar.

• lillapindi

Jag tränar i barkarby-Skälby. Ett litet ställe :)

Mamma hade inga förvärkar eller nåt heller. Tror inte jag kommer känna nåt förrän det sätter igång. Vet inte om det är bra eller ej :)

• brommamaria

Vad bra att dom har barnpassning (trodde att det bara fanns för stora barn) och vad skönt för dig att du kommit igång :) 

Jag har bara köpt julklappar till min familj för det gör vi alltid, killens familj ger inte julklappar så då blir det inte så mycket :) Det är föresten första julen som jag o killen firar ihop! Har alltid firat med våra egna familjer! Får se hur denna jul blir... tror att vi kommer att vara på BB...

Ja nu är det inte långt kvar :)

• lillapindi

Vi brukar fira varannat åt med sambons familj och varannat år med min...men nu blir det här hemma hos oss igen.
    Sen när bebisen har kommit så får vi se hur vi gör :)
    Min familj bor 50mil härifrån så det e ju en bit.

Oj oj, nya "symptom"...känns mer och  mer i underlivet när han rör sig....gör ondare.
    Men känns inte som jag har några förvärkar eller så.....har vaknat av en liten underlig känsla i magen på natten, ev sammandragningar.
    Känns att förlossningen närmar sig ändå :) Att man är på sluttampen :)

• brommamaria

Åh idag gick allt bra på TUL :)
    Men blodtrycket har stigit mera, men jag är inte orolig, hoppas bara så att han kommer snart :)

Vilket härligt inneväder vi har idag, jag ska nog bädda ner mig framför tvn och käka praliner hela dagen! 

• crimson

Vad skönt att det gick bra, hur stor är han beräknad att vara? Praliner låter kanon, önskar jag hade några... Vi sitter oxå inne hela dagen idag.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby