• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

hej på er!
    Hoppas ni får det kanon idag!

Idag har jag BF :)
    Vaknade inatt med mensvärk...inge skönt, lyckades somna om och efter 1-2h samma visa igen.....sen efter 9 idag så är det som om jag aldrig haft nån värk haha.
    Vet inte ens om det var en värk nu, kanske bara var magknip......blir så osäker!

Jag ska vila mest hela dagen, är ju dunderförkyld :(
    Typiskt när man ska ev. föda när som....

Nu en dusch!

• brommamaria

Det var trevligt idag :)
    Mysigt att få se era bebisar och barn!
    Nästa gång hoppas jag komma utan magen :)
    Men oj vad trött jag var när jag kom hem, skulle helst gå o lägga mig o sova typ nu... Ska försöka hålla mig uppe en stund till, vaknar ju så tidigt annars ;)
    Imårn blir det filmdag i soffan tror jag, har en chokladask kvar att äta uppSkrattande 

Usch stackars dig lillapindi med förkylningen, hoppas att du kryar på dig snabbt. Mina värkar beter sig ungefär som dina och har ju gjort det i två veckor snart... men dom försvann några dagar och kom tillbaka i förrgår, så vi får väl se när han kommer...

• ensammamma

Tack själv Maria. De va trevligt..Kul att du orkade lite mer denna gång..

Hoppas på att era bebisar tittar ut snart...

• lillapindi

Ja förkylning suger!! vill också träffa er!!!
    Idag ansträngde jag mig lite, diskade och tvättade....tog faktiskt en tur till affären. nu e jag helt väck och har svin ont i foglossningen.
    Hur gör/gjorde ni som hade foglossning? Hur tusan ska man kunna göra saker utan att få svin ont efteråt :(

Jag har sådana blandade känslor inför förlossningen, hualigen!
    Vill så gääärna, men vill inte alls :)

• crimson
    lillapindi skrev 2010-12-28 21:26:39 följande:
    Ja förkylning suger!! vill också träffa er!!!
    Idag ansträngde jag mig lite, diskade och tvättade....tog faktiskt en tur till affären. nu e jag helt väck och har svin ont i foglossningen.
    Hur gör/gjorde ni som hade foglossning? Hur tusan ska man kunna göra saker utan att få svin ont efteråt :(

Jag har sådana blandade känslor inför förlossningen, hualigen!
    Vill så gääärna, men vill inte alls :)
    Det fanns inte så mycket att göra. Jag hade bältet på mig så mycket som möjligt, gjorde mina övningar varje dag, försökte hela tiden tänka på hur jag stod, satt och gick och hela tiden försöka undvika det som gör ont så långt det går. Hang in there!

Ja det var kul att se er tjejer!
  • lillapindi

crimson - jag har inte fått några övningar att göra av min BM :(

Fast nu e det ju dags när som helst...tror/hoppas jag.
    Min BM är helt värdelöst, har klagat över foglossningen länge och ändå inte fått några övningar eller tips på hur jag ska underlätta.
    Har insett nu efteråt att hon kunde gett mig så mycket mer information...

Nu mot sängen!
    Får se vad som sker inatt :P

• crimson
    lillapindi skrev 2010-12-28 21:48:06 följande:
    crimson - jag har inte fått några övningar att göra av min BM :(

Fast nu e det ju dags när som helst...tror/hoppas jag.
    Min BM är helt värdelöst, har klagat över foglossningen länge och ändå inte fått några övningar eller tips på hur jag ska underlätta.
    Har insett nu efteråt att hon kunde gett mig så mycket mer information...

Nu mot sängen!
    Får se vad som sker inatt :P
    Min BM remitterade mig till en sjukgymnast väldigt tidigt. Det är hon som har visat mig hur jag ska stå/gå/sitta och vilka övningar jag kan göra för att styrka bäckenet och göra det bättre. Hos sjukgymnasten kan man även få akupunktur och/eller tens-maskin.

Utan sjukgymnasten hade jag nog gått och dränkt mig eller nått. Jag kände på en gång om jag hade slarvade någon dag. Nu är det ju lite sent men tills nästa gång kanske...
  • brommamaria

Jag fick också hjälp av sjukgymnasten, hon visade mig bältet och övningar och så remiterade hon mig till vattengympa.
    Men jag har blivit mycket bättre av att göra mina övningar och INTE göra annat ansträngande, låter sambon köra kundvagn, handla, bära, städa, plocka ur diskmaskin... går bara korta långsamma promenader och vilar mycket. Jag får också väldigt ont av att köra bil... så det gör jag inte heller.. har ännu inte provkört min nya bil :(

Inatt tjejer sov jag 13 timmar och gick bara på toa 1 gång Skrattande känner mig sååå utvilad och glad, kanske ett tecken på att det är på G snart!

Idag väntar som sagt soffan, chokladasken och tvn! 

• lillapindi

Min BM suger inser jag ännu mer nu haha
    Har sagt till henne och läkaren att jag har så ont! Ingen hjälp, fick låna ett foglossningsbälte av en polares flickvän som fick barn för 5 mån sen.

ojojojojoj maria...13h!!
    Vad härligt!!!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby