• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

Hur orkar ni? :)
    Jag är helt slut!

• ensammamma

De e inte en dans på rosor.
    Men vad gör man inte för sina barn.

Jag e ensamen med 2 st å de går kanon när den stora e på gott humör.

Jag somnar när jag ammar oxå å har han bredvid mig i sängen.
    Men jag har då en 160 säng så jag klagar inte om plats.

• lillapindi

Ja vad gör man inte :)
    Hoppas ni alla mår bra?!
    Jag är dundertrött men mår bra och Lillkillen med :)

• brommamaria

idag är jag tröttare... lilleman vaknade varannan timme o ville äta inatt... 

idag hoppas jag kunna ta bort julen, städa o lägga upp gardiner o montera alla lampor vi köpt ! 

• lillapindi

Vad är det jag hör, det droppar ute! Töar det!
    Åhh ja idag går ögonen i kors, fast inatt var han duktig men jag är trött ändå :)

• brommamaria

Nu är julen bortstädad :( Jag tycker att det är lite trist, tycker mycket om julen och alla fina ljusstakar...
    Men vi har i alla fall fått upp en massa lampor som vi köpte på ikea häromdagen!

Tycker också att det är trist att det töar, det har ju blivit så halt nu, går inte att ta en promenad :( Vet inte om man  ska önska mer snö =ljust och fint ute eller
    att det ska töa helt =mörkt och slaskigt..
    våren är ju inte här ännu..

Ikväll ska vi försöka göra lite fin familjemiddag för första gången (har varit fullt upp sedan vi blev tre) med efterrätt och allt! Jag tänker göra panacotta för första gången, men det lär ju inte vara speciellt svårt!
    Antagligen lär väl lilleman vakna snart för han har nu sovit sedan ett ungefär och nu är klockan snart halv fem... och då går nog middagsplanerna i stöpet...

• Solskensbullen

Hej tjejer,

Det var tusen år sen jag skrev här, ni kommer säkert inte ens ihåg mig. ( Det var jag som startade tråden.)
    Grattis till er alla som fått och ska få bebis.
    Jag fick en liten kille den 1 December på KS i Solna. Har läst lite till och från i tråden vad ni andra skrivit.
    Det är tufft den första tiden, och tiden räcker verkligen inte till. Speciellt när man har ett annat litet busfrö som ska ha uppmärksamhet.
    Försöker komma in i lämna / hämta 9-15 på dagis, och det är ett projekt i sig. Man blir lite stressad av att hinna amma klä på och byta blöja och allt annat som ska hinnas med. ... ögonen går i kors.
    Hade för en vecka sen också lite kris med ena bröstet som han vägrade ta, var tvungen att pumpa och verkligen tvinga han att ta den för att inte förlora mjölkproduktionen där. Nu har vi kommit igång igen och det är skönt. Trodde ett tag att mjölken sina helt och att vi var tvungna att köra ersättning.

Vad trevligt att ni hunnit träffas. Jag orkade verkligen inte mycket dem sista 2 månaderna av min graviditet, mådde fruktansvärt dåligt psykist & fysiskt att jag inte ens orkade gå in och skriva ngt här. Var inne med jämna mellanrum och läste tråden dock :) .

Nu hoppas jag på att kunna komma in lite mer och skriva & läsa om och med er alla.

Ha det fint.

• brommamaria

vad kul att du är tillbaka solskensbullen! Mår du bättre nu?

förstår inte att ni kan hinna med två barn...jag har helt o hållet fullt upp med min lille gosse....

han har typ ätit nonstop sedan igår kväll, det känns i alla fall så... han vill inte ta nappen o skriker när han inte får äta..han gluffsar verkligen i sig o låter som en liten gris
    hur har ni gjort i början, har ni låtit era små äta så mycket dom vill?

• lillapindi

heej solskensbullen!
    Hoppas du mår bättre nu :)

haha jag förstår inte heller hur ni kan hinna med 2 barn.
    Jag har en liten kille, väldigt snäll sådan..dock lite skrikig (speciellt på kvällarna) pga magvärk....annars världens snällaste.

Barnmorskan säger att dem ska få äta när dem vill...vill dem äta varje timma så ska dem få göra det.
    Men lillkillen äter i jämna mellanrum ca 2½-3h mellan. Han är som en liten väckarklocka :)

Min sambo har hjälpt mig att ta morgonpasset varje dag (har pumpat ut mjölk), nu börjar han eventuellt jobba i morrn....nu är jag jätte nervös hur jag ska klara detta! Med orken.....har fått stressmage och är supertrött.
    Hur ska jag klara av natten själv och hela dagen själv!!?
    Sen när han kommer hem från jobbet så är han säkert aptrött också....
    Huuur gör man??

kul att du är tillbaka solskensbullen :)

• brommamaria

Min BM sa att han bara skulle få äta typ var 3e timme..
    men jag har låtit honom äta när han vill, tycker att han är så liten tror inte att man kan skämma bort en sån liten... men är rädd att göra fel, det känns bra att höra att din BM tycker lika och även du lillapindi.. ger mig lite självförtroende som mamma! Han har ju ätit var 3e timme för det mesta, han var likadan förra måndagen o sen blev han som vanligt igen... hoppas att han snart blir det igen.

Min sambo jobbar ju 10-14 ett tag framöver och det är jätteskönt, vi har gjort så att han har varit med lillen på kvällen ca 21-24 då lillen varit vaken och inte behövt äta, då har jag sovit, samma sak på morgonen ca 6-9 då jag har fått sova igen! Jag har också sovit på natten men det är lite svårt när lillen ligger hos mig o inte vill sova ensam...dessutom äter han ju lite på natten o behöver byta blöja o så.

Jag hoppas o tror att man kommer in i det snart! 

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby