• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

Idag var vi på BVC, lille Anton har blivit store Anton nu och väger hela 4510g och 57cm lång :)
    Gos :)

• brommamaria

Min plutt väger säkert 5kg snart, 4500 o 56,5 på 1 månadskollen, nu är han 6v.. Tänk vad tiden går. Imorse vägde jag mig innan o efter amning, skilde 300 gram
    Men jag måste försöka dra ner på sötsakerna... Inte lättt, hur är det med ditt sug lillapindi?

Sitter mest o ammar om dagarna, vad gör ni andra?

Kram kram

• crimson

Suck, nu var det min tur att få kräksjukan. Fy fan vad illa.

Min plutt fick sina 3-mån sprutor igår och vägde då 6.7 kg och var 65.cm.

Jag gör rätt mycket på dagarna ändå. Lämnar på dagis vid 9 mån-tors. Efter det åker jag till gymet och tränar. Efter det åker jag antingen iväg och träffar nån kompis eller åker hem igen. Hemma pular jag runt. Plockar, tvättar, städar och gullar bebis. Läser matte. Kl 16hämtar jag Keyla. På fredagar är Keyla hemma från förskolan och då hittar vi alltid på nått. Det behöver inte vara värsta grejen men vi kanske går till öppna förskolan, biblioteket, åker pulka eller åker hem till nån kompis med barn så hon får leka. Jag är rätt rastlös av mig och gillar att ha saker att göra. Nu vill jag bara bli frisk!så typiskt att jag blev sjuk just idag för jag skulle jobba idag..,

Lite orolig för amningen nu när jag är så uttorkad. Hade kräksjukan en gång när Keyla var liten och då tog det någon veckas kämpande innan amningen återhämtat sig. Dessutom vägrar rylie att vara hos någon annan än mig. Tobbe kan ta henne kortare stunder men inte mer än 5-10 min på kvällen. Är tokavis när jag läser att era sambos tar barnen på morgonen eller kvällen etc. Det funkar oftast inte hos oss. Nu behövs jag..

• crimson

Dessutom VÄGRAR hon flaska så det finns inget annat än amning att ta till. Hur gjorde ni för att få era barn att ta flaska?

• lillapindi
    brommamaria skrev 2011-02-12 11:25:37 följande:
    Min plutt väger säkert 5kg snart, 4500 o 56,5 på 1 månadskollen, nu är han 6v.. Tänk vad tiden går. Imorse vägde jag mig innan o efter amning, skilde 300 gram
    Men jag måste försöka dra ner på sötsakerna... Inte lättt, hur är det med ditt sug lillapindi?

Sitter mest o ammar om dagarna, vad gör ni andra?

Kram kram
    Sötsugen är nåt enormt!
    Kan äta hur mycket som helst.
    Men min sambo säger ifrån och eftersom han handlar så blir det inget godis...kanske därför jag har så enormt stort sötsug haha.
    Sen när jag väl får godis så bara trycker jag i mig haha...
    Det hjälper ju inte att jag är jätte lat också...ingen bra kombination :)
  • lillapindi
    crimson skrev 2011-02-12 12:24:05 följande:
    Dessutom VÄGRAR hon flaska så det finns inget annat än amning att ta till. Hur gjorde ni för att få era barn att ta flaska?
    Anton kan inte ta "vanliga" nappflaskor...men med MAM´s nappflaska så är nappen lite annorlunda och den tar han kanon!
    Vad har du för märke?
    Testa MAM om du inte har det redan :)

Jag får krångla nåt så enormt med vanliga nappflaskor :S
    Men med MAM tar han den direkt :)
  • brommamaria

Usch, stackars dig Carro. Hoppas att du blir frisk snabbt, har Rylie klarat sig?

Min plutt tog nappflaska på första försöket, men vi kämpar med napp..

• lillapindi

Hehe ja den där nappen som  bara flyger ut ur munnen :P
    Men när Anton väl få greppet så sitter den där tills han väljer att spotta ut den när han somnat :)

• brommamaria

Latexnappen funkar nästan, men silikon nappen åker ut på en gång...

• lillapindi

Jag har MAM napp....den är lite "plattare" i sina nappar, även nappflaskorna.
    Sitter lite bättre.

Ibland vill man ha ett band runt huvudet så nappen sitter där, men hur oschysst e inte det haha
    så det gäller att hålla i nappen lite smått tills tungan lagt sig som den ska och han håller den själv....vill han inte ha nappen så spottar han ut den eller slår bort den hehe.

Avänder ni bärsele?
    Har ni också barn som kräks som galningar?
    Känner mig så låst.
    Först att han äter SÅ ofta (tack var ersättning efter varje amning, råd från BVC, så sover han lite längre) och sen kräks mängder efteråt...suck!
    Jag är alltid full med kräks....dag som natt!
    Har aldrig några  handdukar kvar och tvättar maskiner med handdukar varje dag haha...
    Kan aldrig ha kläder på han för dom kräks han ned hela tiden.
    Nån som vet ungefär hur länge det brukar hålla i sig?

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby