• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Välkommen tillbaka solskensbullen.
    Min lilla prins e oxå född den 1 december på KS Solna.
    Jag kom till lilla enheten efter förlossningen.

Jag låter min lilla äta när han vill oxå. De kan bli väldigt ofta.
    Men nu har jag fått en sån himla mjölkproduktion så jag e tvungen att pumpa ut lite.

Lillapindi: De kommer att gå bra när din kille jobbar. Du kommer att fixa de galant.

Hur mår ni alla orkar ni ses på nån fika/lunch snart??

• Solskensbullen

Halloj,

Min BM säger också att dem ska få äta när dem vill. Vid ca 4-6 veckor gamla så har bebisar ofta en tillväxtperiod och kommer att vilja äta oftare. Dem vill sutta på tutte ofta då :) enligt henne, så ge när den lille vill ha och håll inte på att räkna timmar, om dem går upp i vikt fint, så ska man inte behöva hålla på att kolla på klockan. Såklart ska det inte gå en massa timmar emellan, men gå på er intuiton...eller hur det nu skrivs.

Allt kommer att gå bra när du blir själv, man vänjer sig och skapar sina egna rutiner, vilket är bra. Barn tycker om rutiner och känner sig tryggare då :)

Nä, nu ska jag ut på en prommis, har inte varit ute på en vecka pga av förkylning...innan man ska iväg och hämta liten på dagis.

Ha det så bra tjejer.

• brommamaria

Tack för dom orden ensammamma o solskensbullen!
    Nu ligger han o sover gott, jag är ganska utvilad och håller på o pysslar här hemma :)
    Åh vad jag önskar att jag kom ut på en promenad, men jag tycker att det är alldeles för halt o att det gör ont i underlivet o bäckenet att spänna sig för att inte halka. Vi har inte varit ute på promenad på flera dagar :( Men snart ska det ju bli kallare igen :)

Jag är inte redo att ta mig iväg nån längre sträcka för en fika/lunch...City Gross på är så långt som jag tar mig! en bra dag...

kram kram 

• lillapindi

halloj!
    Trötta linda här :P
    Går lite dagar mellan besöken här på FL......tittar in via mobilen, men är så jobbigt att skriva inlägg på mobilen :)
    Hur går det för er med era bebisar?
    Idag var jag ute på en liten promenad, känns skönt att jag börjar kunna röra mig igen utan att tvingas ligga på soffan/sängen resten av dagen :)

Brommamaria - hur mår du nu? imponerad att du orkar ta dig till affären!! :)

Ett under att jag lyckades ta mig ut idag haha. Jag är så trött att jag inte orkar gå ut... (gick dock ut totalt oduschat och osminkad med en skön lukt av kräks haha..) mössan var då långt neddragen :)
    Kan säga att jag iaf tog en dusch när jag kom hem :)

Är så förbaskat godissugen!
    Fick ni något extra sug av nåt efter förlossningen?

• brommamaria

Ut tar jag mig, men inte så långt, vill ha nära hem ifall han vill ha mat eller skriker. Tror att han har lite kolik, tror o hoppas att det beror på penicillinet. Igår var sista dagen med det o han skrek, var knallröd o prickig, verkade ha jätteont i magen, lillstackarn...

Jag är också fruktansvärt godissugen (ingen godisgris annars) kan inte sluta tänka på godis o sötsaker...

• lillapindi

Ska åka buss själv för första gången i morrn...lite pirrig e man allt :)

• lillapindi

BVC i jakobsberg, så var en kort busstur :)
    Det gick kanon också :)

Lillen har nu gått upp och väger nu 3950g :D
    Stor kille nu!!

Mår ni alla bra?!
    kram kram

• brommamaria

Min lille kille har också gått upp mycket... från att ha legat under kurvan ligger han nu över...

Vi har inte vågat åka buss ännu, bara promenader och turer med bilen och pappa! Skönt att det gick bra för er.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby