• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • Solskensbullen

Ja, mycket tuttande blir det på kvällen, sitter i soffan och kollar på tv och med en liten vid tutten konstanst
    Min liten bajsar heeeela tiden, massa massa. Nu börjar det bli lite mer konsistens och lukta desto krafftigare..urk. Sorry kanske är ni bajs känsliga.

Jag är lite nyfiken på vad era bebisar heter. Lillapindi vet jag nu heter Anton, men ni andra, vad heter era.
    Mina lilla kille heter Cesar.

Just nu avvaktar jag med fika och annat, känner också stressen med att komma hem till tuttandet.
    Har svårt ibland att ge tutte sitttandes om det inte är uppallat med massa kuddar, jag liggammar mest.

Ha det så gott.

• brommamaria

Så det är helt normalt att dom äter heeeela kvällarna? När går det över?
    Min lille har ännu inte fått något namn...

• crimson

Det är fullständigt normalt. För mina barn har det börjat glesa ut när dem börjar komma upp mot 2 månader. Men man ammar alltid mer på kvällen så länge man helammar. Alltså om du ammar var 4e timme på dagen så kanske det är var 3e på kvällen även när dem blir större. Sen är ju amning inte bara mat utan så mycket annat och många barn är ju lite ledsna och trötta efter en hel dags nya intryck. Då är det mysigt att tanka lite mamma vid tutten. 

Min lilltjej heter Rylie och min stora Keyla.

• lillapindi

Ja på kvällarna är lille Anton inte nöjd alls och jag ammar redan varannan timme!
    På kvällarna känns det inte alls som att mjölken räcker till lillen....han är jätte kinkig då.
    Så det blir inte mycket tid att vila på.
    Kan känna mig lite frustrerad :S
    Han sover kortare tider och äter oftare....

Guuu så fina namn ni har! :)

Anton har börjat skratta, det är SÅÅ sött!
    kolla in bloggen på lite bilder :)

http://iampregnant.blogg.se
    hihi han e så söt!

• brommamaria

Lillapindi, Varannan timme, vilken lyx, här ammas det konstant 17-22... :( men han sover i alla fall på nätterna:)

Solskensbullen, skönt att höra att jag inte är den enda som vill ha nära till lugn o ro vid amning. Blir såååå irreterad på alla som vill få mig att åka iväg nånstans...

Trevlig helg på er, kram

• lillapindi

hehe varannan timme dygnet runt...suck.
    eventuellt var tredje timma på natten, om jag har tur.
    och har jag otur så sover han max 10 min varannan timme :S

Jag vill också ha lugn och ro när jag ammar!
    Ammar inte offentligt eller ja haha jag menar ute på t ex köpcentrum osv :)
    Blir så stressad av det...

Nu ska jag försöka natta lillen.
    kram kram

• brommamaria

Ont på bröstvårtorna, ammat i många timmar nu, han är missnöjd, kanske för att mjölken inte sprutar ut...vill helst inte ge honom flaska för ofta, kanske minskar mjölken då?
    Han äter var tredje timme ungefär på natten, men det går fort o han somnar om snabbt

• lillapindi

Du kanske kan amma och sen ge ersättning på kvällarna? hör med BVC....om han inte är nöjd?
    Anton är inte särskilt nöjd heller på kvällarna, ska prata med BVC på onsdag och se vad hon kan ge för råd.
    Vad skönt att det går bra på nätterna, går visserligen rätt bra på nätterna här med..somnar ofta om snabbt.
    Tar ca 1h om jag har tur på nätterna per gång....sen tar min sambo morgonen..så jag får 2h extra där..lovely!

Hur är det med kräks?
    kräks era barn ofta?
    Jag har nog fått ett kräks-barn...han kräks väldigt ofta. Händer dock att han efter amning inte alls kräks och andra gånger kräks han något så enormt.
    Men han går upp i vikt så det är ingen fara.

Usch, inge skönt med ömma bröstvårtor.
    Jag sover med bh som stöd, för jag har jätte känsllga bröstvårtor.

Maria hur länge har du ammat nu?
    Tjejer, hur gamla är era barn nu?

Hur vet man om man har mjölkstockning?
    Tycker det gör ont i brösten från och till, speciellt när det är lite kallt.....

• brommamaria

Sen 17-tiden har ja ammat... Just nu går sambon runt med honom...

Har gett honom ersättning två gånger, har mjölk i kylen men vill helst att han ska klara sig på det jag har i brösten....

Han kräks ganska mycket.

Feber, hårda knölar i bröstet , rodnader på bröstet, så var det för mig när jag hade mjölkstockning.

Nä nu öppnar baren igen..

Sov gott

• lillapindi

Jag ammar hela tiden. går 1½-2h mellan varje amning.
    Sen vägrar han sova om han inte ligger i famnen.....vaknar så fort man lägger ned honom.
    Tror jag blir galen snart!
    Idag har han knappt sovit, hur ska jag orka om jag inte får vila?

ghaa....lägger ut han på tradera ;) haha

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby