• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria

5550g o 60 cm o 40cm runt huvudet så nu e han stora killen. Allt gick bra, han var pigg o charmig, doktorn var bra.
    Har Anton varit på två månaders koll ännu?

Sen for vi till Ikea en sväng, tänkte inreda med vitt, grått, svart o limegrönt. Blir nog fint, såg ett bebis rum på styleroom.se som var i dom färgerna o va Jättefint. Är ni klara med antons rum?

Vi e sugna på Mallorca, Grekland eller Kanarieöarna. Vill inte åka för långt ännu. Planerar att åka till Miami om ett år
    Är det nån annan som planerar att åka med en liten?

• lillapindi

Nej inte än, men nu i början av mars ska vi dit :)
    Ska visserligen till BM i morrn för att väga..ska bli intressant!

åh limegrönt är så snyggt. Det har vi i vårat badrum och sovrum. Fast i sovrummet har vi lite olika gröna nyanser.

åhh grekland!! Dit vill jag!
    Vi har inga planer att resa, bara inom sverige isf....

Haha nu  ligger Anton här och ser jätte gullig ut och snuttar på nappen :)

• brommamaria

spännande, du måste skriva vad han väger! 

vill helst ha rosa o lila i alla rum men sambon har sagt stopp... så nu blir det limegrönt och det är ju också fint!

har du varit inne på styleroom? finns många fina rum och många fua, fattar inte varför vissa lägger upp sina hem men men smaken är som baken! 

• lillapindi

åh lila som är SÅ fint!! :)
    Men det är grönt också :)

Absolut, jag skriver i morgon vad resultatet är.

Ja jag har tittat lite på styleroom. Haha jo smaken är som baken, tur är det :)
    Men vissa fattar man inte hur dem tänkt ;)

• brommamaria

Inatt har Lilleman inte bökat o pruttat alls. Vi åt på McDonalds igår, annars äter vi ganska mycket grönsaker, kryddor, linser, surkål... Ska lägga om kosten lite, donken varje dag hehe

• lillapindi

haha ja fy för att äta nyttig mat ;)

Antis har varit duktig inatt med, kanske börjar växa ifrån bökandet? Nångång måste det ju sluta :)

Varit på BVC idag och vägt.....5190g nu :D stor pojke hihi

• brommamaria
    lillapindi skrev 2011-02-23 14:48:56 följande:
    haha ja fy för att äta nyttig mat ;)

Antis har varit duktig inatt med, kanske börjar växa ifrån bökandet? Nångång måste det ju sluta :)

Varit på BVC idag och vägt.....5190g nu :D stor pojke hihi
    stora killen Skrattande
    jag har plockat fram en massa kläder i 62 idag... lägger med lite sorg bort en del kläder i stl 56...
  • ensammamma

50/56 kläderna har jag börjat rensa bort oxå. Men en del bodys i strl 56 kan han ännu ha.
    Men annars så går jag på 62 å 68.

Hur mår ni alla???

Tack för senast Brommamaria.

Kram

• crimson

Lillapindi. Båda mina barn har sovit som klockor sen dem föddes med undantag förstås för enstaka jobbiga nätter.
    Jag har gjort på samma sätt med båda barnen. Dem somnar där dem somnar. Ibland i sängen, ibland i soffan (nu pratar jag förstår om när dem är spädisar)  ibland i min famn. Försöker alltid att lägga ner dem i vår säng så att rylie somnar där och ibland går det bra men oftast får jag lägga mig brevid henne för att hon ska somna. Efter att hon har somnat så håller jag inte på att dutta med henne.

Jag byter aldrig någonsin blöja på henne på natten utan sista blöjan sätts på runt 22 och sen byter jag när vi går upp vid 8. Första två veckorna ungefär har båda barnen bajsat på nätterna oich då bytte jag såklart men det slutade dem med snabbt båda två, dessutom så väcker man ju bebben om man ska hålla på att byta blöja mitt i natten. Dem gångerna jag har gjort det så har jag en korg brevid sängen med blöjor så jag byter direkt i sängen, snabbt och utan att tända några lampor.

Varje gång som jag känner att hon börjar böka på natten så får hon bröstet på en gång. Hon sover ju brevid mig så jag ligger brevid och ammar. Oftast släpper hon bröstet själv men ibland ligger hon och snuttar och då har jag svårt att sova så då smugglar jag in nappen istället, jag rapar henne inte utan låter henne bara somna om. Runt 7-8 kommer Keyla in och då ska hon alltid gosa med Rylie så då vaknar hon och är pigg.

När Keyla var 7-8 månader har jag för mig att vi började med riktiga läggningsrutiner. Först då tyckte jag att hon var redo för det.

• lillapindi

Crimson - ja, jag har slutat byta blöja på natten om den inte är bajsig eller jäklig överfull :P Sen får han ingen uppmärksamhet av mig förrän han säger till och det har gått bra :)
    Har fört anteckningar om nätterna (kan man se på bloggen)....och det är ungefär samma tid varje natt han vill äta och vill upp :)
    Och slutat byta blöja gjorde jag inatt haha...gick bra :)

Frågan är om jag inte måste rapa honom på nätterna då han har en sån överkänslig mage och får lätt magknip...så rapningen är tyvärr ett måste på natten. Annars har jag en mycket olycklig pojke :P

Fasiken nu vaknar han igen......orolig kille idag! Svårt att sova.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby