• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria

Min plutt brukar somna hos mig vid åtta på kvällen, sen vaknar han vid 12, 3, 5, 6, 8 o vill äta. Ofta bajsar han vid 3 o 6 men han somnar om på en gång efter blöjbytet. Endast en liten lampa är tänd o jag pratar inte med honom, oftast öppnar han inte ögonen. Brukar även byta pyamas på natten då den blir nerkräkt. Jag rapar inte honom, det är jag för trött för.

Lillplutten har sovit nästan hela dagarna i ett par dagar o han är fortfarande täppt i kräks o bajsar slem så på BVC doktorns inrådan åkte vi till sjukan med honom idag på fm. Som jag kände på mig är det ingen fara med honom, han har dock en del slem i lungorna. Om han inte blivit bättre inom två veckor ska vi åka tillbaka (anledningen till att vi åkte in var att han varit så här i två veckor utan att bli bättre eller sämre) hoppas så att han blir frisk snart, gör ont i Mammahjärtat att se honom kämpa med att äta, blir såklart lite bekymrad nu när han är så slö.

Crimson, Skönt att höra fler som tycker att dom är för små för stenhårda rutiner.

• brommamaria

Det där skulle jag aldrig ha skrivit.... Han har ätit 1gång i timmen sen jag skrev det.... Fy vad jag är trött
    Hoppas att det är tillfällig.

• lillapindi

åh fy stackare!
    Hoppas det går bättre idag!
    Stackare...men om han äter så ofta kanske du ska ge 30ml ersättning efter amningen? Eller verkar han nöjd efter varje amning?
    Vi gav ersättning efter varje amning i ca 4 dagar sen har jag inte behövt det nå mer...just dom dagarna så var han inte nöjd...

Går allt bra med era bebisar annars? :)
    Anton är inne i en kinkig period IGEN haha...
    Sover bättre på nätterna och mindre bökande. Men guuu så kinkig på dagarna....suck suck suck...
    vill inte sova direkt...somnar och 5 min senare vaknar han och är skit sur.
    Han vill inte ligga ned, vill inte sitta upp, vill inte ligga i babysittern, vill va i famnen men ingen ställning är bra....vill inget haha...
    Men på nätterna kan man lägga ned honom och han somnar själv...duktig kille!

• lillapindi

Har ni fått tillbaka eran mens sen förlossningen?
    Har typ mensvärk....kan man få tillbaka mensen ca 8v efter förlossningen?
    Har ni fått komma på en sån här efterkoll också?

• crimson

Efter Keyla fick jag min första mens efter 4 veckor, jag var skitsur för jag trodde jag skulle slippa på ett bra tag. Den här gången tog det 6 veckor men nu var jag ju beredd på det :( jag ringde och bokade tid för efterkontroll efter 8 veckor och det var inga problem, passade på att sätta in en spiral när jag ändå var där.

• lillapindi

åh vad skönt, då e det inte nå fel på mig....har läst på nätet och där skriver alla att mensen kom efter 6-12mån...Jag vill inte ha mens, åt p-piller innan där jag inte fick mens...DET var skönt!!

Vart ringer man för efterkoll?

• crimson

Du tar kontakt med barnmorskan du gick hos under graviditeten.

• lillapindi

usch...henne gillade jag inte.

• brommamaria

Han var snällare inatt, hoppas att denna också blir ok. Han vill inte ha andra bröstet på kvällen så jag antar att han är mätt.

Usch mens vill man inte ha redan

Lillplutten är också väldigt gnällig på dagarna, kom helt plötsligt, kanske nån tillväxtfas?

Denna kväll har vi monterat en byrå fel är så sur. Ska köpa borrmaskin imorn o borra nya hål. Men jag hade så gärna velat plocka i alla hans kläder ni... Så hade det varit om vi gjort rätt.,.

• lillapindi

Anton 8v och det var tydligen en tullväxtfas.
    Måste bara säga, andra natten han sover 5h i sträck!!! Hoppas verkligen att det håller i sig :)

Mens nej fy, hade hoppats på att få slippa det :( men icke :(

Ammar du båda brösten varje gång?

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby