• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

åh jag är så trött...vill sova!
    lillen är piggelin och inatt skrek han nästan hela tiden...otröstlig!
    vad tusan gör man?!....
    gruvar mig för natten inatt.....är så trött.

• brommamaria

Ingen aning, trött ja med, Lillen skriker på kvällarna, 22-24, helt otröstlig med spänd mage o gaser. Mammahjärtat går i bitar...
    Sen sover han på natten med mat då o då, men han sover nästan inget på dagen. När får jag vila, äta, duscha, städa o laga mat?

• lillapindi

Brommamaria - jag undrar detsamma. Sen kommer karln hem och är supertrött pga lite sömn och arbete hela dagen.
    När får man vila om lillen inte vill sova nå längre stund på dagen om man inte är ute med vagnen eller har han i famnen och lägger man ned han så vaknar han inom några minuter.
    Hoppas det går över snart för jag e trött.
    Får lite avlastning av svärmor ikväll :)
    Då ska jag kolla på den nya tv-kanalen och sova!! :)

• lillapindi

ja när ska man hinna äta!
    Har ni också så att liten vaknar så fort ni ska äta? Vare sig han/hon ska ammas?

Nu amning...

• brommamaria

Skönt att få avlastning av svärmor.

Min lille har nog lite kolik, har nu skrikit varje kväll i ca 1,5 vecka. En del kvällar i 3 h andra bara 1 timme, jobbigt att se honom ha ont.

Nu sover han i mitt knä o ja dricker kallt kaffe o väntar på att desperate housewives ska börja:) sen blir de nog en promenad i solen.

• lillapindi

Åh stackars liten :(
    Visst hade ni magdroppar till liten?
    Inatt har det gått hyfsat. Det var mellan 3-5.30 som han var jobbig och hade svårt att somna sen sov han rätt bra :)
    Försöker få i mig lite nyponsoppa så jag får i mig nåt litet.
    Hur går det med amningen?

• brommamaria

Jo han får sempers magdroppar, ska kanske köpa miniform eller vad dom nu heter...

Jobbigt att inte få sova, hoppas att det blir bättre snart.

Jag har ofta min lille i bärsjalen när ja äter, igår va de lite synd om honom, vi åt tacos, så han var helt täckt med servetter:)

• lillapindi

haha måste sett sött ut med han i bärselen full med servetter :)

ja, hoppas man får sova lite mer.
    fast det konstiga är att nu har grabbarna åkt till farmor och jag ska få egen tid och känner mig bara ensam haha...
    konstigt det där :)
    nu sitter jag här ensam med kräkfläckar på kläderna haha...
    Nä jag ska göra varma mackor och titta på en film (somna till den haha)

Anton får också semper magdroppar...tror det har hjälpt lite.
    Testa minifom, har hört många som säger att det är bättre!

Har någon av er varit på återbesök än? (alltså för att kolla att ni läkt bra down there)
    Nu ska jag titta vidare på tv och sen göra varma mackor :)

• lillapindi

åh fy tusan, jag är verkligen heeeelt slut!
    har ont i kroppen, hinner inte sova på dagarna eller kvällarna när liten sover....på  nätterna är vi uppe flera ggr och de få timmar jag sover där räcker inte.
    Sambon behöver sova på nätterna och på dagarna arbetar han och sen på kvällarna så är det handling och middag m.m. som ska fixas...

känner mig knäckt!
    Nääär ska jag hinna vila?
    Känner mig rejält frustrerad!
    Sambon verkar mest bara ha ont i huvudet och är helt slut och jag får enormt dåligt samvete när jag känner att jag måste vila när han är helt slut också!
    Tålamodet är inte det bästa just nu :(

Hur "delar" ni upp med er partner?

Vore intressant att se hur andra har det.
    Hade hand om liten 24h igår.....samt halvbra natt som va....sen har jag haft hand om liten mest hela dagen idag.
    Sen när jag väl skulle ha chans att vila så vad händer, liten är piggelin och är inte glad på oss :P

Nu har jag fått gnälla av mig lite iaf :)
    Känner mig rätt frustrerad inför natten......

• brommamaria

Usch låter jobbigt, jag är också trött men min lilla sover ju på nätterna. Han har slutat skrika på kvällarna, visade sig att han är hungrig. Mjölkproduktionen har minskat pga infektionen :(
    Han har stort behov av närhet o behöver va mkt vid brösten så att mjölken kommer igång. Känns som att jag ammar dygnet runt o när ja inte gör det ska det städas o plockas... På måndag börjar sambon jobba heltid igen...
    Hur lyckas ni andra med TVÅ barn?

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby