• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

För mig passar det efter helgerna, då det e lite tungt och så nu...och med tanke på händelsen här om natten (rinnet haha) så känner jag mig lite tryggare hemma just nu hihi.....kanske lite fånigt.

Maria - några nya tecken???? :)

• brommamaria

Nä bara pyttelite "mensvärk"
    Men nu får han gärna stanna kvar till efter jul för jag har ingen lust att fira jul på BB...
    Var hos BM idag och hon tror att det är dax snart, tyvärr har jag fortfarande för högt blodtryck så jag får fortsätta gå dit i tid och otid :(
    Har legat framför tvn hela dagen idag, bara ätit godsaker och kollat på film och sovit lite! Snart kommer sambon hem, jag hoppas att han har fått tag på färskpressad apelsin juice som jag är sååå sugen på.

Lillapindi - hur går det för dig? Känns det som att det närmar sig?

• lillapindi

Maria - Nja inga direkta tecken. Haft nån "mensvärk" typ någon minut då och då....men det e så lite så det knappt märks.
    Det känns inte alls som det närmar sig..inte i kroppen direkt. Mer än att det e tungt och så :)

• lillapindi

Jag ska till BM den 23/12 :(
    Jätte tidigt på morgonen...BLÄ!
    Hoppas bebis kommer innan...haha men lär han nog inte göra.
    Bara det INTE blir på julafton :)

• brommamaria

ingen bebis :( kräks och mår illa :(

som tur är har jag upptäckt att vi har alla filmkanaler månaden ut (han som bodde här innan oss lämnade sin box och sitt kort till oss) så jag har legat i soffan senaste dagarna och ätit choklad och godsaker och tittat på film!

Inge kul med morgontider hos bm, ska dit 28e på morgonen om inte lille prinsen tittar ut innan... 

Hur ska ni andra fira jul?

Vi har lite svårt att planera julen men om bebisen inte kommer så åker vi till min familj på julafton, jag hoppas verkligen att illamåendet släpper snart. 

• lillapindi

Vi blir hemma hos oss på julafton, så min sambos mamma och snubbe kommer över.*
    Jag vill helst vara hemma nu mot slutet :P
    Sen slippa bära med sig BB-väskan och sen så kan man lägga sig i sin säng och vila om man behöver :)

• crimson

Vad spännande att gå och längta. På något konstigt sätt är jag nästan lite avis på er. Att föda barn är ju verkligen det häftigaste som finns!

• brommamaria

Lillapindi - skönt att ni är hemma, skönt att ha en säng att gå och lägga sig i... 

Crimson - du får jättegärna föda åt mig, jag har typ ångrat mig... hade ju sån hemsk värk häromdagen, önskade att få bli nersövd och väckt när han är ute... jag är sååååå nervös inför förlossning och att bli mamma.. Jag vill ha kontroll och veta när och var saker ska hända och nu vet jag ingenting

Inatt hade jag lite mensvärk i alla fall, gick upp o åt en massa mackor för att  jag var så hungrig, jag gör aldrig sånt annars men tänkte att det var väl lika bra att lyssna på kroppen ifall det skulle vara dags snart! sen nu på morgonen har jag ätit två bananer, jag som inte kunnat äta banan på hela graviditeten för att dom luktar så illa (tycker inte det annars) slukade nu TVÅ!!!! Vem vet det kanske är ett tecken!  

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby