• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

Hej!
    åhh vad skönt brommamaria att allt gick bra! :)
    Ja, fick man veta hur stor han e??? vikt kanske? Vad får man veta?

Ja värsta innevädret....jag har skrivit klart mitt förlossningsbrev, ska fixa papper till FK och sen packa klart BB-väskan.

Har fixat bröstpump, babyvakt, säng-+skötbordsmobiler och en babysitter också :D
    ojoj...hann t o m baka en rulltårta :)

Känner mig duktig men lär väl somna snart haha

• ensammamma

Hej alla!!!

Ta en fika i nästa vecka??? Skulle va kul om vi alla kunde ses någongång.

Brommamaria: Skönt att de gick bra på TUL. Hur mycke va uppskattningen på vikten på din lilla prins???

Själv så sitter jag inne med 2 förkylda pojkar den äldsta gnäller å vill gå ut i snöstormen...

Usch jag hoppas på att båten går hem i morgon...

Kram

• brommamaria

Hej på er!

Min lille prins beräknas väga ungefär 3kg, lite mindre än normalt men dom har en felmarginal på 7 % så han kan lika gärna vara större än normalt! Men det är ingen 4,5kg bebis i alla fall :)
    Vi fick veta mått på huvud, mått runt magen och låret och att navelsträngen fungerar som den ska och att mängden fostervatten är normal... och så att han gör andningsrörelser, fosterrörelser och har huvudet neråt.
    Härom natten hade jag jätte ont trodde att det var dax... men så försvann allt och jag har inte haft nå ont sen dess... Han kommer nog nästa år istället ;)

Jag träffar er gärna en sväng nästa vecka, kanske i början av veckan.. om jag inte e på BB förstås!  

• lillapindi

åhh 3kg..söööötnos :)
    undra vad min lilleprins väger.

Hände mig nåt underligt inatt.....vet inte riktigt vad det var.
    Trodde att slemproppen hade gått, men det var inte segt eller blodigt eller typ så som slemproppen ska va.
    Utan var bara MYCKET flytningar....blev typ en pöl haha....guuu så ofräsch jag e.
    Fattar inte alls vad det var....bara väntade på att vattnet skulle gå men inget hände och här sitter jag nu, hungrig som tusan! :)

Nån som varit med om något liknande?
    För jag har ALDRIG haft SÅÅ mycket flytningar att det bara rann ur mig...

Hoppas ni inte är känsliga eller äter just nu :)
    Min kära sambo bara rynkar ihop hela ansiktet när han fick höra om min händelse hahaha...så tänker att jag tar det med gravida istället :)

• brommamaria

haha jag var med om samma sak igår, stod och spydde på toan (illamåendet är värre nu) och känner värsta klumpen komma ur mig, trodde att jag pissade på mig men det var en ordentlig slemmig flytning som var helt genomskinlig...slempropp? Igår kväll och natt hade jag jätteont, det kom stötvis och gjorde så jag knappt kunde prata, tog alvedon och tillslut gav det med sig.. tror att det närmar sig nu :) Jag har också varit jättehungrig, har kollat på film hela dagen och ätit massor!

• crimson

Lillapindi- det hände mig när jag var gravid med Keyla. Jag trodde att vattnet gick för mina byxor var HELT dyngsura, jag åkte in till förlossningen bara för att kolla och det var bara flytningar. Kändes lite pinsamt...

Maria- det låter utan tvekan som att det var slemproppen. Med keyla gick proppen 2 dagar innan hon kom och med rylie gick den inte alls. Så här sent brukar det ju betyda att förlossningen startar inom några dagar...

• lillapindi

Maria - usch, undra varför du mår så illa nu :( Fasiken vad jobbigt, speciellt när man känner sig så tung nu på slutet :S
    Jag stod bara och väntade på att vattnet skulle gå...men nä inget hände och inge mer har hänt.

åh jag hoppas att det närmar sig, vill ha bebisen :)

Crimson - hehe ja, några tyckte jag skulle ringa förlossningen, men eftersom inget mer har hänt inte ens värkar så sket jag i det och lillen busar i magen för fullt som vanligt.....

Åh jag vill att förlossnigen startar, även om jag e skraj för värkarna. Vill så gärna att det börjar, men värkarna kan jag hoppa över ;)

• brommamaria

hoppas att det var den... får se om det blir en bebis innan jul!

ja, skitjobbigt med illamåendet och kräkningarna, men har hört att det kan ha o göra med att förlossningen närmar sig... jag brukar ofta kräkas när jag får mens också :(

Jobbigt att åka in med flytningar..

svårt att veta när man ska åka in, men det lär väl visa sig och man kan ju alltid ringa och rådgöra med dom

men oj vad jag är nervös nu 

• ensammamma

Usch stackars er....
    Hoppas att ni snart får träffa era bebisar...

Ska vi ses på en fika nått i veckan eller ska vi vänta med de till efter jul???

Kram

• brommamaria

För mig passar det nog bättre att ses nån dag efter alla helger... beroende på när min bebis kommer... Han har ju fram till 8e januari på sig att komma!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby