• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria

Hej!
    Vi hade jättetrevligt, jag åt mig proppmätt på friterade räkor :)

Får väl se när vi kan ses nästa gång, då lär ju ensammamma få svårt att komma.. Vad har ni andra för förslag på när och var vi kan ses. Jag jobbar ju inte så jag kan ju lite när som :)

Kom igår kväll på att jag inte har så långt kvar heller.. fick lite panik, läste nånstans att man borde packa förlossningsväskan och så... det har jag inte gjort, känns som att vi MÅSTE packa upp allt och sätta ihop säng och skötbord.. Dessutom borde jag nog börja tvätta bebiskläder och packa förlossningsväskan..... Och kanske läsa på lite om skälva förlossningen o dess skeden.... Eller vad tror ni? Jag är i vecka 36 nu, imårn är det exakt en månad kvar till BF

kram på er! 

• ensammamma

Hej!!

Om ni ska ses i nästa vecka så lär jag nog ha lite svårt att komma... Men blir de veckan efter så e de nog ingen fara alls...

Brommamaria: De e bra om bebiskläderna är tvättade så du kan packa ner lite i väskan...
    Sängen å de e inte så jätte viktigt de kan ju marcus göra när du ligger på BB.. Men väskan e ganska bra å ha packad.. Jag har packat bebiskläderna å underkläder å de till mig så jag ska ännu packa ner byxor å tröjor till mig samt hygien artiklar.

Jag kommer nog att skruva ihop sängen nu ikväll eller så gör jag de nån av dagarna...
    Nu ikväll så har jag putsat köksfönstret å hängt upp nya gardiner. Ska hänga upp ett sett till i köket men den väntar jag med.... Satte dig adventsljusstaken oxå. I morgon så ska jag putsa resten av fönstrarna å hänga upp nya gardiner oxå... Samt försöka dammsuga å de med....

Kram

• lillapindi

Hej tjejer!
    Jag missade era inlägg om träff och så :(
    Fast hade klipptid så jag kunde inte ändå, och sen vilket jädra väder! fy bubblan...efter frisören fick jag skrapa bilen för det hade hunnit bli is på rutorna! Sååå länge var jag inte inne haha..

Ja jisses, 1 månad kvar och jag har inte packat bb-väskan haha..kanske ska göra det i helgen!
    Måste kolla vad jag ska packa för något....
    Jag har bäddat sängen nu, finns bilder på bloggen ( http://iampregnant.blogg.se ) samt nya bilder på magen :)
    Brommamaria - när har du BF???

ja men tusan, det är väl 1a advent till helgen!
    jisses vad tiden går fort!!
    Jag vet mer på fredag om hur resten av min tid ser ut....jag vill så gärna träffa er!! :)

Ensammamma - när var det du hade tid för koll igen?

Kram

• ensammamma

På tisdag blir jag igångsatt.
    Så den enda tiden jag skulle kunna hinna träffa er är på måndag... Men sen e de frågan om de e någon som kan då...

Jo 1a advent är på söndag de stämmer bra de...
    Ska fixa resten idag tror jag...

Kram

• brommamaria

Vad fint ni har bäddat! Har kollat in era bloggar :) Till helgen ska min bebis spjälsäng och skötbord sättas ihop, så snart kan jag bädda!
    Jag har BF 25e dec, visst har du lillapindi nån dag senare?

På måndag kan inte jag ses... men under veckan eller veckan därpå kan jag! Ser framemot att få se din lilla bebis ensammamma :)

Idag har jag plockat lite här hemma i godan ro, poppat julmusik och så! Har mycket kvar att packa upp men orkar inte stressa... Hoppas på att kunna få upp julkartongen ikväll så att jag kan pynta lite! Hoppas även på en tur till Rusta imårn för lite inköp av julpynt!

Hoppas att ni får en bra helg tjejer
    Kram kram 

• ensammamma

Okej de e ingen fara...

Usch va ont jag har idag dom på förlossningen sa att de e på gång nu...
    Så jag kanske slipper att bli igångsatt på tisdag... Men jag ska inte hoppas på för mycke nu bara...

Tack.. Jag försöker göra de lite advents fint nu innan jag åker in så jag slipper göra de när jag kommer hem i stället.. Jag ska ta itu med sovrummet nu ikväll eller i morgon... De beror på hur ont jag har de...

Jag tänkte ta lite varm glögg i kväll men mandeln va slut i affären så jag ska se om jag kan få tag på de i morgon i stället...

Vad ska ni hitta p¨å i helgen då???
    Jag ska städa klart samt slå in lite julklappar.. Kanske ska ut med grannen å hennes son i morgon så barnen får åka lite pulka annars så blir de lungt....

Ha en trevlig helg alla tjejer.

Kram kram

• lillapindi

Ensammamma - Hur mår du?! Bebis på g?? :)

åhhh glögg! Var många många många år sen jag drack alkoholfri glögg, undra om det är gott....jag hoppas för jag har massa hemma :)

Inatt har jag haft en skit natt.....somna efter kl.5, vaknat minst 4ggr av grym värk i rygg, rumpa och ben och självklart foglossningen :P
    Var jäkligt svårt att vända sig i sängen och hur svårt som helst att ta sig upp på toa haha, i morse fick sambon hjälpa mig upp ur sängen haha.

Var hos BM och läkaren i fredags!
    BM trodde lillen låg åt fel håll, så vi fick titta på deras STENÅLDERS ultraljud (såg ingenting) men såg typ något runt (huvudet), något randigt (revbenen)...så det var lite sådär...men men han låg rätt. huvudet nedåt som han ska. Ej fixerad. Men har läst på nätet att alla barnen fixerar sig inte..så det betyder ju inget.
    Läkaren....han kände på blygdbenet...gjorde SVINONT!! Hade jätte ont i många timmar efter det...aj aj...Men slutade med heltidssjukskrivning resten av graviditeten :)
    Vad skönt!!! Då kan jag koncentrera mig på att må bra och dona lite med bebisens saker :)

Pulka, vad kul!!! Men hoppar nog det denna vinter :P

Brommamaria - japp 28/12, men jag och lillen har kommit överrens att han ska stanna inne till iaf 1januari :P

Nu blir det varm oboy och en varm vetekudde :)

Kram

• ensammamma

Lillapindi: Jo då de e så där har väldigt ont å kan knappt gå. Då jag har fått stickningar å kramp i högra låret.
    Bm tror att den lill* tittar utan innan tisdag men de tror inte jag att den gör..

Skönt att du blev fortsatt sjukskriven...

Nej fyfan vilka j*vla sammandragningar jag har dom gör så himla ont så värken går bak i ryggen å igenom hela magen..... Jag har skit svårt att sova själv å här får ma kravla sig ur sängen själv har ingen som kan hjälpa mig...

Nej nu ska jag fortsätta med å städa i den mån jag orkar å kan...

Kram å trevlig första advent...

• brommamaria

Hej!

Hur är det med er alla?
    Jag har haft fullt upp i helgen och fått mycket gjort, spjälsängen och skötbordet är nu monterat! Men det känns som att jag har mycket kvar att göra och förbereda... Jag börjar bli väldigt nervös inför att bli mamma nu... e i vecka 37 nu och kan inte förstå hur tiden har gått så fort.. folk har hela tiden sagt till mig att det går sååå långsamt på slutet... men det kanske är nu det kommer att börja gå långsamt? Jag har fortfarande inte packat nån BB-väska...inte köpt nåt täcke eller filt... inte hämtat bilbarnstolen... jag har fortfarande en hel del att packa upp, en massa dammråttor och en full tvättkorg... dessutom har jag inte tvättat bebiskläderna heller..... Har ni tvättat upp alla kläder?

Ni som har fött förut, köpte ni hem bindor, amningskupor, babyolja, snorsug, tvättlappar o sånt innan? när köpte ni allt det? Har jag glömt nåt viktigt tror ni? 

Idag struntade jag i allt jag måste göra till mig och bebisen... for o handlade lite kläder istället :)

var hos BM idag, Magen har växt jättemycket :) Lillkillen har nu lagt sig längre ner i bäckenet men inte fixerat sig, blodtrycket är fortfarande lite för högt :(

Vad skönt att du blivit sjukskriven lillapindi :)

Imårn håller jag tummarna för dig ensammmama och hoppas att allt går bra, du får gärna uppdatera mig med sms eller här på familjeliv eller fb...

Är det nån som vill ses denna vecka? eller nästa?

• lillapindi

Hej

Brommamaria - Näää jag går in i v.37 i morrn, har nästan alla kläder kvar att tvätta, rummet är inte klart ännu...sängen är klar men resten!
    Har inte ens orkat packa min BB-väska haha...har noll koll.

Bindor har jag inte ens köpt än :S Borde kanske göra det. Men det e så svårt...hur mycket ska man köpa! :P

Jag kan eventuellt ses lite senare i veckan? torsdag???
    Ja guuu så skönt att vara sjukskriven, känner mig mer avslappnad nu än innan då man inte visste om jag var tvungen att arbeta eller ej! :S

Nu har jag beställt lite grejjer från kicks...varför ska det ALLTID bli så dyrt?! Hur jag än gör :)

Hur gör ni med julklappar i år?
    Vi känner att det går så mycket pengar inför bebisen att vi nog hoppar att köpa massa julklappar i år. Eventuellt något jätte litet.

Usch jag måste åka till affären, vill inte gå ut, ser så kallt ut :)
    Sen är jag sugen på så mycket att jag inte kommer orka bära allt haha.

Lycka till i morgon ensammamamma!!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby