• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:25:46 följande:
    jungfru födsel, det låter spännande :)

Jag ringer BM i morgon bitti och hör....blir det värre ringer jag förlossningen.
    Har varm vetekudde och ska försöka slappna av till en film!

Tack igen!

kram
    Heheh mmm verkligen...
    Gör du så... Hoppas de hjälper med värme....

Kram
  • brommamaria

Så trist med läkare som inte läst på eller nåt, som om man inte har nåt annat för sig än att rabbla upp vad man haft för bekymmer... hatar verkligen sånt, jag hoppas att det känns ok för dig ensammamma att vänta så länge... förhoppningsvis hinner den lille titta ut innan...

Läskigt att få så där ont plötsligt... jag vaknade inatt av att det kändes som att någon borrade sig ner i mitt bäcken, gjorde skitont i nån minut sen gick det över...
    så länge han sparkas och så är jag inte orolig, litar på naturen :) är det inte coolt att dom små vet vilket håll dom ska ligga med huvudet och att dom vrider sig under förlossningen efter att huvudet kommit ut så att det blir lättare att få ut axlarna? att mamman får en massa energi.. att luktsinnet förbättras så att man inte ska äta nåt dåligt... känns som att naturen tänkt på det mesta och det lugnar mig.

Föräldrarutbildningen var lite flummig och alldeles för lång, visste det mesta innan, det som var positivt var att träffa andra och att jag och killen pratade mer med varandra efteråt om vad som ska hända... tror att killen fick ut mer än mig även denna gång :) 

Igår tryckte den lille upp sig mot mitt revben så att det gjorde så j-vla ont hela dagen... sen var jag helt öm, trodde nästan att han sparkat sönder det.... nån som har nåt tips på vad man kan göra? Var skitgrinig och otrevlig igår pga det... ville att han skulle ut på en gång...
    Tack o lov är det bättre för tillfället...

Nä nu ska jag baka lussebullar :) 

• Gabzan

hej tjejer

får jag hoppa in å hänga med er? jag bor i abrahamsberg och väntar min andra son med bf 13 januari (samma dag min första är född). jag är uppvuxen i hässelby men har flyttat runt en hel del sen jag var 23 så jag har bott lite varstans, nu blir jag 29 den 9 dec.

jag har inte läst nåt i tråden förutom den första (sista) sidan och det verkar som att ni redan har träffats? vart bor alla och hur gamla är ni?

hejsvejs / Gabz

• brommamaria

Vad trevligt! Välkommen Glad
    Vi har inte träffats allihopa ännu...

Jag är 30 och bor i Johannesfred, väntar mitt första barn 25e dec, har flyttat runt en hel del och är ingen infödd Brommabo... 

Jobbar du fortfarande?  

• Gabzan

tackar :)

hur många är ni som skriver i tråden?

johannesfred ligger där vid babyland / citygross va?

jag jobbar inte, jag pluggar på distans för tillfället men tror att ajg måste hoppa av min utbildning. dels så har jag sån förjävlig foglossning och sammandragningar nästan konstant (likadant med min första) men jag har insett att jag kommer inte ha nån picknick direkt med två barn och ett heltidsplugg så det får nog vänta ett tag till, ska bara avsluta dom kurser som är det här året.

eftersom det är distansplugg så gör jag egentligen itne så mkt på dagarna, lämnar Love på dagis kl 9 sen går jag oftast hem och lägger mig nån timma igen å sen kollar jag lite på tv, kanske surfar lite, kollar lite mer på tv, äter choklad och dricker julmust sen hämtar jag på dagis kl 15 och går hem och lagar middag :)
    givande dagar helt klart haha

• brommamaria
    Gabzan skrev 2010-11-18 12:41:03 följande:
    tackar :)

hur många är ni som skriver i tråden?

johannesfred ligger där vid babyland / citygross va?

jag jobbar inte, jag pluggar på distans för tillfället men tror att ajg måste hoppa av min utbildning. dels så har jag sån förjävlig foglossning och sammandragningar nästan konstant (likadant med min första) men jag har insett att jag kommer inte ha nån picknick direkt med två barn och ett heltidsplugg så det får nog vänta ett tag till, ska bara avsluta dom kurser som är det här året.

eftersom det är distansplugg så gör jag egentligen itne så mkt på dagarna, lämnar Love på dagis kl 9 sen går jag oftast hem och lägger mig nån timma igen å sen kollar jag lite på tv, kanske surfar lite, kollar lite mer på tv, äter choklad och dricker julmust sen hämtar jag på dagis kl 15 och går hem och lagar middag :)
    givande dagar helt klart haha
    Vi är 5 med dig :)

Just precis, farligt nära babyland....

Då kan ju du också ses dagtid :)

Jag pimplar också julmust om dagarna....

Vad pluggar du?
  • Gabzan

ja den babyland är ju så stor oxå så där kan man hitta en å annan sak man vill ha, fast jag tycker personalen är mindre trevlig. Jag har inte varit där jättemånga ggr men dom gånger jag varit där och behövt hjälp har jag knappt fått svar på mina frågor utan tjejen stog mest och hummade.. bra service

jag kan ses när som helst mellan 9 å 15 :)

julmust is the shit, jag blir lika besatt varje år, men hur kan man inte bli det när det är så himla gott :)
    när jag väntade Love gick jag upp 30 kg, en stor orsak var nog allt godisätande och julmusten, fast jag hade noja på donken ett tag oxå så det är kanske inte så konstigt ändå. Nu är jag i vecka 33 och har gått upp ca 12-13 kg så förhoppningsvis hamnar jag inte på + 30kg igen.

jag pluggar till ekonomiassistent men jag har lite svårt för företagsekonomi b så jag vetefan om jag kommer sluta som det, annars jobbar jag som konsult men jag tog tjänstledigt från aug till årsskiftet för att plugga.

• ensammamma

Hej.
    Usch vilken dag de har varit...
    Jo de e skit jobbigt när läkarna inte har nån som helst aning om varför man e där...

Men skit samma... Nu tror BM att mitt vatten har gått då min mage har sjunkit en hel del...
    Sen så står jag still på mina +2 kg som jag har gått upp under denna graviditet.

Så jag skulle av vakta till ikväll å sen så skulle jag ringa in till förlossningen å prata med dom...

Men de löser sig för min del.. Hoppas på snart ändå.. Har så ont idag så jag har knappt orkat göra nått..
    Men jag har gjort saker fast jag inte har orkat å de känns bra ändå.. Så jag ska snart börja med maten här å sen så ska sonen i säng.....

Gabz: Jag bor i spånga å väntar mitt andra barn ni i december men jag blir igångsatt nu i november.
    Jag e 26 blir 27 å har en son som e född Maj 06...
    Välkommen!!!

• lillapindi

åh sa nån julmust ??? :D
    Drack julmust på ikea i måndags och sen har jag bara tänkt på julmust haha....köpte 1,5l idag:D
    Här ska det drickas!!! :)

hej gabz :)  välkommen hit!
    Jag bor i skälby, järfälla! Jag är 30år, väntar mitt första barn...bf 28/12.

Ensammamma, men oj! men typ droppar det nåt så du måste ha binda?? eller bara gick vattnet och sen slutade?
    Har du inte märkt nåt?
    Hör av dig senare så vi vet vad som händer!
    Håller tummarna för dig!
    Vänta nu uppfattade jag nog fel, har du bara gått upp 2kg under hela graviditeten?

Ja, om jag är hemma nästa vecka så kan jag fika nån dag där :D

I morrn ska jag på konsert, killer queen...så håll tummarna för en bra natt inatt! Annars blir det sängen hela dagen i morrn så jag orkar med konserten!
    Vad gör ni i helgen?!
    Kram på er!

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-18 18:11:54 följande:
    åh sa nån julmust ??? :D
    Drack julmust på ikea i måndags och sen har jag bara tänkt på julmust haha....köpte 1,5l idag:D
    Här ska det drickas!!! :)

hej gabz :)  välkommen hit!
    Jag bor i skälby, järfälla! Jag är 30år, väntar mitt första barn...bf 28/12.

Ensammamma, men oj! men typ droppar det nåt så du måste ha binda?? eller bara gick vattnet och sen slutade?
    Har du inte märkt nåt?
    Hör av dig senare så vi vet vad som händer!
    Håller tummarna för dig!
    Vänta nu uppfattade jag nog fel, har du bara gått upp 2kg under hela graviditeten?

Ja, om jag är hemma nästa vecka så kan jag fika nån dag där :D

I morrn ska jag på konsert, killer queen...så håll tummarna för en bra natt inatt! Annars blir det sängen hela dagen i morrn så jag orkar med konserten!
    Vad gör ni i helgen?!
    Kram på er!
    Nej de sipprar... Så jag måste ha skydd så de inte går igenom allt...
    Jo jag märkte de när jag gick på toa... Då de bara forsade ur mig i 10-15 min fick jag sitta på toa sen så slutade å rinna mycke... Så jag tog upp de med BM idag när jag var där så jag fick kolla fostervattnet å sen så gjorde hon ett Tul. Min lilla bebis väger ca 2500 g å ska ligga på ca 2900 g i denna vecka.
    Jag har inte fått några värkar ännu men jag ska ringa å kolla med dom på förlossningen om en stund å se vad dom säger...

Jepp jag har BARA gått upp 2 kg.. Så du uppfattade inte fel...

Gud va kul... Jag vill oxå gå på konsert.

Jag ska va hemma å ta de lungt i helgen om de inte e sjukhuset som gäller...

Kramar
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby