• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Hej, absolut hör jag av mig när jag har varit där... Är så trött så jag vet värken ut eller in idag.

Hoppas att du har fått sova mer..

Kram

• lillapindi

Hej hej,

Jag lyckades somna om efter 6:30....så mellan 5-6-30 ca så låg jag och kolla på tv haha....sen somnade jag om o vaknade efter 8.30 :P
    Känner mig ändå rätt pigg idag.

Pratade med sambon i närmare 30 min i telefon och sen nu käkar jag lite frukost :)
    Jätte fint ute idag. Frost på träden, bara solen som saknas :)

Vilken tid skulle du till doktorn??

Kram

• brommamaria

Hej

Inge kul när man inte får sova, men jag tänker att det är träning inför att bebisen ska komma :) Jag är förvånad över hur mycket jag orkar med med tanke på hur lite jag sover, innan jag blev gravid hade jag aldrig klarat av att sova så lite...

Jag tar också garviscon mot halsbrännan, ingen idé att ta losec när jag inte har magkatarr.

Mitt bäcken knakade också förut, men det har slutat

Det är klart att man ibland behöver tycka synd om sig själv och känna sig ensammast i världen, jag brukar unna mig något dom dagarna och kanske ligga och kolla på film hela dagen, eller bara göra sånt jag blir glad av :)

Idag var vi på förräldrautbildning, det var lite segt, men nog nyttigt för sambon.

Det var trevligt igår, hoppas att vi snart kan ses igen.
    Jag håller tummarna för dig idag ensammamma.

Kram på er 

• lillapindi

Hej hej!
    Jag hade magkatarr förut, men det har faktiskt försvunnit med graviditeten. Jag hoppas att det inte kommer tillbaka sen, men då har jag ju faktiskt medicin för det hemma :)

Jag tycker det e obehagligt att det knakar så mycket...tror jag ska gå sönder men det har BM sagt att jag inte ska göra haha så jag får väl tro henne :) Men obehagligt ändå.

Vad sägs på föräldrautbildningen? Vi har lite svårt att gå på det när sambon arbetar borta och det inte finns helgkurser, men jag ska nog boka in mig på ett iaf om jag blir fortsatt sjukskriven.

Hehe jag låg och glodde på film och spelade spel m.m. igår....sov faktiskt rätt bra inatt :)

Idag ska jag baka!
    tänkte ge mig på rulltårta och havreflarn. Men ugnen är dum så jag får se hur det går, har inte gått så bra med de andra bakningarna så jag ska hålla extra koll denna gången.

Just nu sparkar lilleman för fullt så jag får väl göra mig i ordning och köra till affären :)

Ja vi håller tummarna för dig ensammamma!!
    KRAM

• ensammamma

Hej!!!
    Jag hade tid kl 10.30 men fick vänta i 45 min tills jag fick komma in till läkarn.
    Han va så otrevlig å fattade verkligen ingenting. Han trodde jag var där för en utredning för en eventuellt en blodpropp. Hmm nej jag e här idag för att vi skulle prata om en igångsättning.

Jag lovar er idag hade jag så ont så jag grät när jag satt ner. Kunde knappt komma upp ur stolen. Så säger han att jag har inga problem alls.. Ööööö t.om förlossningen undrar varför jag har så ont. Allt står ju i journalen som han inte ens har läst.

Men men. Jag fick reda på vilken dag jag får igångsättningen i alla fall.. Men bebisen lär nog komma ut innan de. För magen har sjunkit väldigt mycke å BM tror att de kommer igång innan de...

Men jag e hemma ett tag till...

Lillapindi när kan du ses å ta en fika då???

Jag ska till vällingby i morgon å fixa lite å sen så ska jag till min BM till 14.30.
    Nån som inte har nått för sig så e de bara å höra av er då jag ändå ska till vällingby...
    Kommer att va där vid 10 tiden.

Kram kram

• lillapindi

Hej,

När fick du tid för igångsättning??

Du som snart ska ha bebis och har fött innan.
    Hugg i underlivet när bebisen rör sig? VAD ÄR DET?!
    Hugger som fan i underlivet nu och det var en tjej som skrämde skiten ur mig och sa att det typ är dags att föda!!!
    Det är det väl ändå inte?!

jag ska få lev av den här jädra duschen i morrn som inte lyckas lev nångång haha (jag e förbannad) så jag hoppas att dem kommer i morrn!

Kram

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:01:57 följande:
    Hej,

När fick du tid för igångsättning??

Du som snart ska ha bebis och har fött innan.
    Hugg i underlivet när bebisen rör sig? VAD ÄR DET?!
    Hugger som fan i underlivet nu och det var en tjej som skrämde skiten ur mig och sa att det typ är dags att föda!!!
    Det är det väl ändå inte?!

jag ska få lev av den här jädra duschen i morrn som inte lyckas lev nångång haha (jag e förbannad) så jag hoppas att dem kommer i morrn!

Kram
    Hej!

30/11 fick jag tid. Men inte nått klock slag då jag ska ringa kl 7.30 så får jag veta när jag ska in.
    Men som sagt BM tror inte att jag kommer att ha den inne tills dess..

de kan va foglossningen el bäckenuppluckring. Jag har själv så. Å fick de som ett svar av min BM.

Hoppas du får den i morgon då.. Annars så skulle jag ha ringt å klagat på dom å bett dom stoppa upp den någonstans å fixar en annan någon annanstans... Men håller tummarna...

Kram
  • lillapindi

Va skönt att höra....då kan jag slappna av lite!
    Va fan skrämmer hon upp mig sådär och säger att det är dags o föda...blir ju livrädd när sambon är 60-70mil bort!
    Bra då går jag på att det e foglossning ;)

Jag hoppas verkligen att jag får pkt i morrn, annars blir jag förj. förbannad! vill kunna duscha hihi.

Har ställt samma fråga flera ggr, när är du beräknad?

Tack för hjälpen om huggen :) Gjorde mig lite lugnare!
    kram

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:18:46 följande:
    Va skönt att höra....då kan jag slappna av lite!
    Va fan skrämmer hon upp mig sådär och säger att det är dags o föda...blir ju livrädd när sambon är 60-70mil bort!
    Bra då går jag på att det e foglossning ;)

Jag hoppas verkligen att jag får pkt i morrn, annars blir jag förj. förbannad! vill kunna duscha hihi.

Har ställt samma fråga flera ggr, när är du beräknad?

Tack för hjälpen om huggen :) Gjorde mig lite lugnare!
    kram

De tycker jag att du gör rätt i att slappna av om en sån sak...
    Ta upp de med din Bm nästa gång du ska dit eller så ringer du till henne å frågar för å va på den säkra sidan.

Jag e beräknad till den 13 dec enligt UL men inte enligt mensen å sista sexet så e de jungfru födsel...

De va så lite så...

Kram 

• lillapindi

jungfru födsel, det låter spännande :)

Jag ringer BM i morgon bitti och hör....blir det värre ringer jag förlossningen.
    Har varm vetekudde och ska försöka slappna av till en film!

Tack igen!

kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby