• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Vart ska ni köpa skötbordet å spjälsängen???
    Jag har en spjälsäng som står å samlar damm... Då jag har 2 st.

Jag e i vecka 35+5 idag.

Kram

• brommamaria

Först hade vi tänkt köpa på blocket, men jag blir så irreterad på alla som har kvar sina annonser fast sakerna är sålda :(
    Jag vill ha en vit eller svart säng där man kan ta bort ena långsidan när barnet är större... skötbordet vill jag ha med stängt föravaring, typ lådor eller skåp under...

Vad har du för säng som samlar damm?

Ja veckorna går :) Är det i vecka 38 som du får föda?

Kram

• ensammamma

Jag har en björk. Den kan du ta av ena sidan så du kan ha den som en vanlig säng... Vyssanlull tassar får man med samt en madrass till som e lite lite använd. Du har 3 lägen på botten som du kan ha botten på...

Jag kanske får föda redan i veckan som kommer....

Kram

• brommamaria

Åh vad spännande att din bebis kanske kommer redan i veckan... Men inte på tisdag hoppas jag! Har vi sagt nån tid föresten? För mig är 12 en bra tid!

Den låter fin men jag vill ha en vit eller svart säng som passar med övriga möbler, men tack ändå.

Snart ska jag åka och prova min ev nya bil, ska ta med banvagnen och se om den passar!

kram

• ensammamma

Går ju att måla om... Heheh...
    Nej jag får reda på de på onsdag när jag får igångsättningen... Nej vi har inte sagt någon tid tror jag...

Vid 12 tiden är ju ingen dålig tid. Frågan är bara om Crimson å lillapinda kan då oxå...

Men va kul va e de för bil då??
    Låter ju bra de..

Kram

• brommamaria

Vi köpte bilen igår, vagnen passade bra! En BMW 518 från -93Glad så det blir lite svårare att fickparkera jämfört med den gamla lilla bilen....
    På vägen hem köpte vi spjälsäng och skötbord också så nu ska det bara monteras!

Jag kan hela dagen imårn utom tidigt på morgonen då jag ska till bm.

Inatt har jag knappt sovit känns det som, den lille har legat och sparkat hårt på mitt revben från kl 4-6... har läst att dom ska sova 95% av tiden men det kan ju inte stämma... men men han har nog sovit nu på fm så efter frukosten gick jag o la mig igen och nu har jag sovit jättegott!

Idag har jag massor att packa upp... sambon kom hem med 10 till kartonger och några säckar från gamla lägenheten igår....men nu ska gamla lgh vara tom.... dessutom behöver jag städa... blir till att prioritera!

Kram 

• ensammamma
    brommamaria skrev 2010-11-15 11:12:40 följande:
    Vi köpte bilen igår, vagnen passade bra! En BMW 518 från -93Glad så det blir lite svårare att fickparkera jämfört med den gamla lilla bilen....
    På vägen hem köpte vi spjälsäng och skötbord också så nu ska det bara monteras!

Jag kan hela dagen imårn utom tidigt på morgonen då jag ska till bm.

Inatt har jag knappt sovit känns det som, den lille har legat och sparkat hårt på mitt revben från kl 4-6... har läst att dom ska sova 95% av tiden men det kan ju inte stämma... men men han har nog sovit nu på fm så efter frukosten gick jag o la mig igen och nu har jag sovit jättegott!

Idag har jag massor att packa upp... sambon kom hem med 10 till kartonger och några säckar från gamla lägenheten igår....men nu ska gamla lgh vara tom.... dessutom behöver jag städa... blir till att prioritera!

Kram 
    Va kul då vart du med en "ny" bil.. Skönt att vagnen passade.
    Jag kan oxå vilken tid som på dagen. Jag sover jätte dåligt ca 2-3 tim per natt å sover inge på dagen.

Snäll sambo du har som kommer hem med fler kartonger va kanske inte de roligast men skönt att de är tomt i andra lägenheten nu då.. Städa tycker jag att jag gör varje dag men de syns inte ens att man har städat,.

Jag ska packa upp vagnen å de nu i veckan. Jag e så trött å slut i kroppen så jag orkar knappt gå till toan idag för jag har riktigt ont ner till idag. Väntar på att BM ska ringa så jag kan få veta va de e...

Men vi ses i morgon om jag inte åker in idag å föder barn. Skickar ett sms annars....

Kram
  • brommamaria

Haha nä det var inte så kul med fler kartonger.... 
    Varför sover du inget på dagen? Jag skulle aldrig klara mig annars...

Låter inge bra att ha så ont...

Ja, hoppas att vi ses imårn :) 

• ensammamma

För att jag kan inte sova på dagen heller jag försöker men ligger å vilar gör jag...

De hoppas jag med... Vi får ju med lillapinda å crimson + en bebis de ska bli riktigt kul....

Jag hoppas att de inte e nått som e på tog. Usch nej jag måste klä på mig ska snart åka å handla.

Jag säger att vi ses i morgon. Å jag brukar hålla de jag lovar...

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby