• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

Hej,
    vad skönt att ni fått flytta :)
    Göra i ordning bebisrum :)
    Vi har nu köpt tapeter, blåa med elefanter på hihi skit söta!
    Ja jag har vilat i 4 dagar nu, men är inte ett dugg piggare och armar och ben bara värker hela dagarna och nätterna.
    Får se vad BM kan hitta på åt mig :)

Jag e fortfarande med den 16/11 :)
    Vart ska vi ses någonstans?? :)

snart e det bebisdags....inte länge kvar! Pirrigt!
    Kommer ni föda "normalt" eller planerat kejsarsnitt?
    Kommer ni ta smärtstillande eller vill ni köra utan?

förresten hade ni gått profylaxkurs?

Ha en fortsatt bra dag!
    kram

• brommamaria

Hej hej!

Ja så skönt med en stor lägenhet :)
    Ska bli jättekul att äntligen göra i ordning till bebisen, men han kommer nog inte att få rummet för sig själv.. blir nog lite datarum också. Men ska fixa med tavlor o bebissaker i halva rummet, helst skulle jag vilja tapetsera nån gullig tapet, men så blir det nog inte...

Jag har tagit fram symaskinen, tänkte också sy gardiner och så lite sängkläder till bebisen.

Ska vi ses på en lunch i vällingby? hoppas att crimson kommer och visar upp sin bebis..

Jag har tänkt föda naturligt, smärtstillande fåf jag se med, men lär nog ta det!

Du måste vara rädd om dig lillapindi, se till o va hemma nån dag till om du kan, låter inge bra det där..

nä nu ska jag fortsätta med upppackningen :)

kram

• ensammamma

Hej hej.

När jag födde min son så födde jag han utan smärtstillande. Jag ska försöka med  de nu oxå. men vet inte hur de kommer att gå när man blir igångsatt...

Absolut kan vi ses i vällingby på en lunch.

Jag har aldrig gått på nån kurs alls.

Jag e klar med mina gardiner å nu ska jag sy en gardin till min son å sen blir de lite lakan å så till vagnen å sängen..

Kram

• crimson

Hej på er. Sorry att jag inte har skrivit på länge men det har vart rätt mycket sista veckan. Vi har haft ganska mycket folk här och så har jag haft en igel på bröstet som hindrat mig från att sitta vid datorn. Har även försökt ge storasyster så mycket uppmärksamhet som möjligt.

Måste säga att jag lider med er med alla era graviditetskrämpor, jag är själaglad att det mesta är över för min egen del. Jag dras fortfarande med min foglossning även om den är 10 ggr bättre nu. Kan fortfarande inte gå långa promenader och jag har svårt att ta mig ur sängen.

Jag har ingenting planerat den 16/11 så jag tar jättegärna en lunch i Vällingby.

Vilken vecka är ni i nu allihopa? Visst är vi fyra stycken som är aktiva i tråden, eller har jag missat nån? Jag och ensammamma har barn sen tidigare. Vad heter ni i verkligheten? Jag heter Carro.

Imorgon ska Keyla (min äldsta dotter) få gå till förskolan igen. Jag tänkte att hon skulle gå mån-ons den här veckan så att jag kan träna på att få iväg henne i tid nu när jag har min sambo hemma som kan hjälpa till. Vi får väl se hur det går. Vi har hittills inte lyckats passa en enda tid den här veckan.

Jag ska även bli aktivare på nätet nu när amningen har satt sig  

• ensammamma
    crimson skrev 2010-11-07 22:55:50 följande:

Hej på er. Sorry att jag inte har skrivit på länge men det har vart rätt mycket sista veckan. Vi har haft ganska mycket folk här och så har jag haft en igel på bröstet som hindrat mig från att sitta vid datorn. Har även försökt ge storasyster så mycket uppmärksamhet som möjligt.

Måste säga att jag lider med er med alla era graviditetskrämpor, jag är själaglad att det mesta är över för min egen del. Jag dras fortfarande med min foglossning även om den är 10 ggr bättre nu. Kan fortfarande inte gå långa promenader och jag har svårt att ta mig ur sängen.

Jag har ingenting planerat den 16/11 så jag tar jättegärna en lunch i Vällingby.

Vilken vecka är ni i nu allihopa? Visst är vi fyra stycken som är aktiva i tråden, eller har jag missat nån? Jag och ensammamma har barn sen tidigare. Vad heter ni i verkligheten? Jag heter Carro.

Imorgon ska Keyla (min äldsta dotter) få gå till förskolan igen. Jag tänkte att hon skulle gå mån-ons den här veckan så att jag kan träna på att få iväg henne i tid nu när jag har min sambo hemma som kan hjälpa till. Vi får väl se hur det går. Vi har hittills inte lyckats passa en enda tid den här veckan.

Jag ska även bli aktivare på nätet nu när amningen har satt sig  

Ingen fara. Jag heter Pia. Brommamaria heter Maria å lillapindi har jag ingen aning om. Solskensbullen har inte varit aktiv här på länge. Jag e snart vecka 35 å kommer att få en igångsättning om 1-2 veckor.

Kram
  • lillapindi

Hej,
    Linda heter jag och går in i v34 i morgon tisdag :)
    Är hemma idag med men sen måste jag arbeta.
    Igår skruvade vi ihop spjällsängen :) blev så fint :)

• brommamaria

Hej
    Jag gick in i v 34 igår, ska ha mitt första barn, en pojke beräknad till den 25e dec
    Kan tänka mig att det är mycket att göra när bebisen kommer... och att ge storasyster uppmärksamhet, vad roligt att alla kan den tisdagen!

Jag hade velat gå på profylaxkurs men jag tycker att dom är för dyra, sen ville inte killen...

Åh, jag ska också sy sängkläder till bebisen, är det olika mått på täcken och madrasser till spjälsängar? vad har man för täcke i vagnen?

Vad bra att du är hemma idag Linda.

Jag har blivit såå himla täppt i näsan, det är jättejobbigt, någon som har nåt tips förutom nässpray...

kram på er

• crimson

Vad jobbar du med Linda?
    Jag var hemma från v 35 på havandeskapspenning, jobbar i en ICA-butik och hade inte klarat av att jobba så länge som du gör. Finns det ingen chans att bli sjukskriven?

Standardmått på täcken och liknande verkar variera lite från affär till affär. Frågan är dock om det verkligen behövs täcke till bebisen. Min dotter hade inte täcke förrens hon var runt året. Det är väl rekommendationerna oxå har jag för mig. Jag har istället bäddat med täcke i botten för att det ska vara mjukt och gosigt, sen lagt en fleecefilt över hela sängen och lagt bebben ovanpå med tillräckligt med filt för att kunna vika upp till brösthöjd. 
    Det är ju riskerna med psd som gör att bebisen hellst inte ska ha täcke som kan hamna över ansiktet. I vagnen har vi haft fleecefilt på vintern (en i botten som isolerar lite och en som täcke)  och en gallerfilt på sommaren.

Täppt näsa är ju hopplöst. Tyvärr har jag inget tips. Det kan ju bero på graviditeten och då försvinner det ju inte förrens efter förlossningen. Har du använt nässpray länge? Jag blir beroende av sprayen om jag använder den i mer än en vecka i sträck. Då är avvänjning det enda som funkar för mig. Ett-två dygn cold turkey med extrem nästäppa så brukar det släppa av sig självt.

• brommamaria

crimson skrev 2010-11-08 12:31:35 följande:
    Standardmått på täcken och liknande verkar variera lite från affär till affär. Frågan är dock om det verkligen behövs täcke till bebisen. Min dotter hade inte täcke förrens hon var runt året. Det är väl rekommendationerna oxå har jag för mig. Jag har istället bäddat med täcke i botten för att det ska vara mjukt och gosigt, sen lagt en fleecefilt över hela sängen och lagt bebben ovanpå med tillräckligt med filt för att kunna vika upp till brösthöjd. 
    Det är ju riskerna med psd som gör att bebisen hellst inte ska ha täcke som kan hamna över ansiktet. I vagnen har vi haft fleecefilt på vintern (en i botten som isolerar lite och en som täcke)  och en gallerfilt på sommaren.

Jag har köpt ett fårskinn (korthårigt) att ha i botten på vagnen, fleeceoverall, och ett par tygfiltar, men har inte förstått vad dom behöver för filt i sängen eller vagnen... har kollat på gallerfiltar och täcken, men har ingen aning om vad jag ska köpa... jag har inte köpt någon åkpåse till ligginsatsen på vagnen... tror du att det räcker med en fleecefilt?

• lillapindi

Hej,
    Jag tycker också att det e dyra kurser :S
    Sen måste det passa in när min sambo är hemma också...vilket inte är ofta då han arbetar borta. :(
    Vill inte gå själv, men finns profylaxkurs via webben, kanske ska köpa en sån kurs. kostar kring 300-600kr tror jag det var. beror på vart man kollar :)

Nä tror det är samma mått på täcke och madrass till spjällsäng...
    Vi har en fårfäll (eller vad det nu heter)..i vagnen som bebis får ligga på sen en åkpåse. vet inte om man ska ha mer eller om man ska lägga i en filt också, vill ju inte att det ska bli för kallt eller för varmt. Svårt sånt här :)

Åh e du också täppt i näsan, jag är helt sjukt täppt i näsan!
    Finns ju en vicks sniff man kan köpa, fast det hjälper bara lite tycker jag. Men testa!

Tror jag fått foglossning eller början till foglossning. Gör ont i blygdbenet och sen tycker jag att jag har känningar ut i benen. Gör ondare och ondare för varje vecka.
    Ni har foglossning? Har nån av er det där framme?

Fin dag vi har idag. Vitt ute av frosten och sol :)
    Tror dock att jag stannar inne!

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby