crimson skrev 2010-11-08 12:31:35 följande:
Standardmått på täcken och liknande verkar variera lite från affär till affär. Frågan är dock om det verkligen behövs täcke till bebisen. Min dotter hade inte täcke förrens hon var runt året. Det är väl rekommendationerna oxå har jag för mig. Jag har istället bäddat med täcke i botten för att det ska vara mjukt och gosigt, sen lagt en fleecefilt över hela sängen och lagt bebben ovanpå med tillräckligt med filt för att kunna vika upp till brösthöjd.
Det är ju riskerna med psd som gör att bebisen hellst inte ska ha täcke som kan hamna över ansiktet. I vagnen har vi haft fleecefilt på vintern (en i botten som isolerar lite och en som täcke) och en gallerfilt på sommaren.
Jag har köpt ett fårskinn (korthårigt) att ha i botten på vagnen, fleeceoverall, och ett par tygfiltar, men har inte förstått vad dom behöver för filt i sängen eller vagnen... har kollat på gallerfiltar och täcken, men har ingen aning om vad jag ska köpa... jag har inte köpt någon åkpåse till ligginsatsen på vagnen... tror du att det räcker med en fleecefilt?