• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Jag kan helger oxå...
    Allt hänger på dom andra med när dom kan å så oxå...

Kram kram

• brommamaria

Hej på er!

NalleGRATTIS crimson till din flicka, skönt att allt gick bra:) Ser framemot att träffa er nån dag!Nalle

Idag har vi fått nycklarna till lägenheten och jag är jätteglad! så denna vecka har vi fullt upp på kvällarna och till helgen flyttar vi! Jag kan säkert ses en sväng på dagen nån dag, kan ju för det mesta!
    Nästa vecka kan jag på kvällarna mån 8/11, tis 9/11och på helgen.
    veckan som börjar med måndag 15/11 kan jag alla kvällar utom torsdag.

Jag ska fråga barnmorskan men jag tror att jag får sammandragningar när jag anstränger mig och är stressad, magen spänner sig så det gör lite ont. Men det går över om jag lägger mig och vilar.
    Imårn ska jag till bm, hoppas att mitt blodtryck har sjunkit... o att lillen har lagt sig neråt o att jag gått upp lite i vikt... många önskningar, men önska får man ju!

Jag har köpt en hel del julklappar och funderat ut vad mer jag ska köpa, så nu ska jag bara ta mig iväg och köpa klart, vill ha det klart så snart som möjligt i o m att jag har svårt att gå länge och bära saker. Och det lär ju inte bli lättare ;)

Jag har också spjälsäng kvar att köpa, o skötbort o en massa mer... vad man nu behöver
    Jag har köpt vagn, babyskydd och en del kläder!
    Igår var jag på barnbasar och köpte babygym, mobil till sängen, leksaker och kläder allt gick på 300 och då fikade jag också! Jag vet i o försig inte vad leksaker brukar kosta men det var fisher price leksaker och baby gym i alla fall!

Vi ska på föräldrarutbildning via barnmorskan, tre träffar, en har varit, nästa två är på tre timmar var, vet inte om det finns andra utbildningar, får inte ni någon via bm lillapindi?

Lillapindi, hur länge till ska du jobba? är det inte jobbigt? Jag är så glad att jag kunnat få havandeskapspenning, det hade inte varit lätt att jobba när jag sover så dåligt... hur sover ni andra? jag vaknar när jag ska vända mig och få med mig alla kunddar... o när lillen ligger och sparkar på mina revben... sen liggr jag vaken o tänker mycket också...

Nä nu ska jag ta mig iväg mot vattengympan, hoppas att vi ses nån dag!

Kram kram

• lillapindi

Hej hej.

Brommamaria - jag går på mammaledighet 20/12 så det e ett tag kvar. Jo det är rätt jobbigt. Blir jätte trött och så. Svårt att hänga med. Sen är jag ensam hemma på vardagarna, så jag måste sköta hushållet hemma också. Så jag är jätte trött.
    Men vet inte om jag kommer jobba t o m 20/12 då det är stressigt på arbetet och så. Men vi får se.
    Jag sover så svinigt dåligt, vaknar 100ggr per natt...är det inte kissnödighet så är det värk eller bortdomningar i armar och ben, eller så är det lilleman som väcker mig eller så vaknar jag bara utav mig själv :P
    Det är ju bara fööör bökigt att ligga i sängen nu. ingen ställning är skön.

veckan som börjar med 15/11 har jag semester...måndagen är jag dock upptagen, men de andra dagarna kan jag nog planera in träff :)

föräldrakurser, jo finns kurser via BM men dem är på dagarna och jag arbetar ju på dagarna :( Får inte ledigt heller från jobbet. Jädra massa pyssel bara att få in besök hos BM.... :(
    Jobba är inge kul hahaha...vill va hemma :)

Kram på er!

• ensammamma

hej alla!!
    Idag va jag vid BM å jag har inte gått upp mycke alls sen förra gången jag va där... ca 300 gr hade jag gått upp..
    Hade dåligt järnvärde samt lågt blodtryck. Min BM sa nått om att jag kanske kan få bli igångsatt kanske reda i nästa vecka...

• brommamaria

Hej på er!

Lillapindi, vad jobbigt att göra allt själv, säkert så för dig också ensammmamma, jag har tur som har en sambo som handlar, tvättar, städar, lagar mat och gör frukost till mig varje dag :) men jag längtar tills jag mår bättre o kan göra allt själv... vi har lite olika syn på hur det ska städas o tvättas... men frukost har han gjort bra till mig dom senaste tio åren :)

Håller med, ingen ställning i sängen är skön....

Lillapindi, får du inte ta fl för att gå på föräldrautbildning?

Hur känns det för dig ensammamma om du blir igångsatt nästa vecka?

Ska vi ta en lunch tisdag 16/11 i Vällingby?  Kanske även lunch torsdag 4/11?

• ensammamma

Hej!!!

Vist kan vi ta en lunch då... Jag kan båda dagarna så..

Crimson och Lillapindi kan ni??

Jo de e jätte jobbigt å göra de själv samt att jag får ta hand om min son som e 4½ år med...

Jo de känns skönt om jag blir de samt att jag kan börja leva normalt igen. Har verkligen så himla ont så jag gråter...

Men jag biter ihop å fortsätter å leva....

Kram

• lillapindi

Ensammamma - vilken vecka är du i??? Tråkigt att höra att du mår så dåligt :( kram

Jag kan luncha den 16/11 :) då har jag tagit semester från jobbet för att få vila och hinna fixa inför bebis :)

Nu ska jag kliva upp och göra mig i ordning för jobbet.
    Kram

• ensammamma

Lillapindi: Jag har gått in i 34+1 dag så jag e vecka 35. Okej vad jobbar du med?? Att du orkar jobba så länge som du har gjort...
    Jag kan den 16/11 om de inte e nått annat som inträffar..

Gör du så jag e på väg ner med sonen på dagis..

Kram

• brommamaria

Hej!

Usch vad jobbigt ensammmamma, det är jobbigt att ha ont, jag har haft ont hela natten inatt... men har ändå mindre ont och inte lika ofta som förut i o m att jag inte gör så mycket..
    Vad skönt ifall du får bli igångsatt då! o spännande också!

ska vi ses den 16/11 då?

Jag hade gjort mig i ordning för att åka iväg till bm, super trött, fick ställa väckarklockan.... precis när jag skulle gå upptäckte jag att det är imårn jag ska dit.... får se om jag lyckas packa lite idag istället!

kram

• ensammamma

Hej!!

Brommamaria du vet man får skylla på att man e gravid i denna situation. Man kan inte ha med sig huvudet hela tiden. Vi är trött å så de påverkar ju tyvärr de mesta..
    Jo de e skit jobbigt att ha så ont men jag biter ihop jag tror inte du märkte av att jag hade ont när vi sågs??
    Jag kan dölja men så fort jag blir själv så kommer tårarna... Men i morgon så ska jag till läkarn så vi får se vad dom säger.. Jag hoppas av hela mitt hjärta att dom hjälper mig.. Annars så skulle min BM gå in å prata med läkarn om mina problem oxå...

Usch snart ska jag till familjerätten med bebisens pappa å skriva på papprena på att de e hans som e fadern.
    Jag vill verkligen inte träffa han men måste tyvärr göra de här...

Hoppas att du kan packa nått idag....

Kram kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby