• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Hej..
    Jo då de e bra här fast man har en massa värk..
    Men just nu tycker jag att tiden går fort... Då jag snart ska på TUL å sen så är de prat om igångsättningen...

Den här helgen gick fort å jag tog de bara lungt...
    Nu sitter man å äter frukost å ska snart gå ner å lämna sonen på dagis sen så ska jag åka in till
    stan å träffa en vännina som oxå ska ha barn fast i november.

Annars så blir de en lung dag... Jag har snart gått igenom hela lägenheten å storstädat. Så nu är de inte så mycke kvar att göra tills den lill* kommer ut...

Crimson: Välkommen jag tror dom andra inte har nått emot att du kliver in här med...

• brommamaria

Hej hej!

Välkommen CrimsonSkrattande  Kul med en till Bromma bo!
    När ska din bebis komma? Var bodde du innan? Lite nyfiken bara :)

Har under förmiddagen putsat fönster och städat här hemma med svärfar till hjälp... just nu är jag ledsen för att svärföräldrarna inte tycker om namnen vi funderat ut och att jag vill att vår son ska ha mitt efternamn... i vanliga fall hade jag nog inte brytt mig men jag är så fruktansvärt känslig.... känner mig jätteledsen.... Sambon tyckte att jag bara skulle skaka av mig det.. han har nog rätt men det är inte alltid så lätt...
    Så nog kan hormorner vara nog så jobbiga..

ensammamma, är tul tillväxtultraljud? växer han inte som han ska? mysigt att få titta till honom i alla fall!

Jag ska till barnmorskan på torsdag, längtar så efter att hör hjärtslagen! Han rör sig i alla fall som en riktig vilde där inne, tycker att det är sååå häftigt!

Nu ska jag ta mig iväg och fixa lite till lägenheten som ska fotas i veckan inför försäljningen.. typ allt i mitt liv handlar om det just nu, ska bli sååååå skönt när det är över Glad 

Kram kram

• lillapindi

Hej alla!
    Välkommen Crimson :D

Vad har vi alla för ålder här inne igentligen och vilken vecka är vi i?
    själv är jag 29år, och idag tisdag går jag in i v.29...jisses så fort tiden går.
    Väntar en pojke och han bara sparkar och bökar mest hela dagarna :)

Har haft en pissig dag idag....men hoppas att morgondagen blir bättre.
    Sen på torsdag ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden, jipiiee :)

Börjar bli nervös då jag ska till KS för blodprov och sen spruta...huuur tusan hittar man ut dit?!
    Och vart tusan ligger kvinnohälsan?! Går man in via huvudentren? Någon som vet?

Kram på er alla!

• ensammamma

Brommamaria: Skit i va svärföräldrar säger om namnen de e inte deras barn de er ditt å din sambos barn så de e ni som bestämmer vad den ska heta...
    Tul= tillväxtultraljud. Jo men dom vill kolla de för att jag inte går upp i vikt samt att dom vill bara kolla... För jag ska bli igångsatt så vill dom veta på ett ungefär när dom ska göra de...
    Jo då den mår bra å har sig i magen... Håller sin mamma vaken om nätterna...
    Ta de bara lungt med städningen då de inte e bra för oss som e gravida för de kan sätta igång en förlossning.

Jag e 26 blir 27 i januari å väntar mitt andra barn. Jag e i vecka 31 alltså gått 30 fulla graviditetsveckor + nån dag.

Lillapindi: Nu kommer jag inte ihåg vart du bodde men har för mig att de va i Skälby. Ta pendeltåget till sundbyberg kliv av där å ta bussen 506 som går till Ks i Solna.
    Jag har för mig att du går in i huvudentren. Men de finns en informationsdisk som du kan gå till å fråga hur du hittar till kvinnohälsan.

Kram på er...

• crimson

Hej igen. Jag har BF nu i oktober, hoppas det inte gör något Är nu i vecka 38. Det finns inte överdrivet många trådar för Bromma-mammor. 
    Jag har bott på södra sidan av stan hela mitt liv, Hökarängen och Hagsätra och hade knappt satt min fot i Bromma innan jag träffade min sambo som kommer härifrån. Vi prövade först att bo i söder men han trivdes inte alls så det var bara att packa kappsäcken...Jag är 25 år och har en dotter som är född i maj 08.

Till Brommamaria: Det är skitjobbigt när svärföräldrarna har åsikter om namn. Sånt är lite känsligt. Jag fick en rätt dålig start med min svärmor när hon hade extremt starka åsikter om vårt namnval till vår dotter. Det gick så långt att hon lyckades övertyga min sambo om att byta ut ett av namnen vi hade bestämt. Det tog lång tid innan jag förlät henne för det. Idag har vi som tur är en jättebra relation och när hon frågar nu vad vi har tänkt för namn har jag bara sagt att hon inte har rätt till en enda åsikt om den saken
    Tänk på att dem faktiskt har haft sin chans att döpa sina egna barn. Nu är det eran tur. Vilka namn ni än väljer kommer dem att vänja sig vid dem.

Är det någon som ska på underbara-barn mässan i helgen?

• brommamaria

Hej!

Tack för erat stöd, kände mig lite fjantig för att jag blev så ledsen...

Åh vad spännande för dig crimson att din bebis snart kommerGlad 

Jag är i vecka 29 alltså 28+några dagar, min pojke ska komma på juldagen, jag är 30 och har flyttat runt hela livet, (bott söder om stan tidigare och ännu tidigare i Norrland, Halland och utomlands) men där vill inte sambon bo så därför bor vi här! Det är mitt första barn och jag längtar såååå. 

Jag tar det lugnt med städningen, men det är så frustrerande att inte kunna göra allt själv... Idag ska jag ta mig iväg och köpa nya blommor för imårn ska lägenheten fotas! Sen blir det lugnt några dagar innan det är dags för visning :)

På lördag ska jag till underbara barn mässan, har aldrig varit där, har ni några tips? ska ni dit? 

• crimson
    brommamaria skrev 2010-10-06 13:40:04 följande:
    Hej!

Tack för erat stöd, kände mig lite fjantig för att jag blev så ledsen...

Åh vad spännande för dig crimson att din bebis snart kommerGlad 

Jag är i vecka 29 alltså 28+några dagar, min pojke ska komma på juldagen, jag är 30 och har flyttat runt hela livet, (bott söder om stan tidigare och ännu tidigare i Norrland, Halland och utomlands) men där vill inte sambon bo så därför bor vi här! Det är mitt första barn och jag längtar såååå. 

Jag tar det lugnt med städningen, men det är så frustrerande att inte kunna göra allt själv... Idag ska jag ta mig iväg och köpa nya blommor för imårn ska lägenheten fotas! Sen blir det lugnt några dagar innan det är dags för visning :)

På lördag ska jag till underbara barn mässan, har aldrig varit där, har ni några tips? ska ni dit? 
    Namnet på ens barn ska faktiskt hänga med hela livet så det är jätteviktigt att det blir rätt.

Jag har inte riktigt fattat än att det ska komma en bebis snart. Den här graviditeten är så annorlunda mot den förra. Med min dotter var jag så uppe i det hela tiden, det var det enda jag tänkte på och jag satt och läste och drömde mest hela dagarna, även på jobbet.
    Vagga, vagn och skötbord var klart i flera månader i förväg och kläder låg inköpta, tvättade och vikta. Nu har vi inte gjort NÅTT. Idag var jag och köpte dem första bebiskläderna. Vi har ju jättemycket från dottern, så tanken är att vi inte ska köpa så mycket. Men allt står kvar nere i källaren än så länge, även vagga och skötbord etc. Jag har inte insett tror jag. Haft så fullt upp med jobb och dottern och allt annat. 

Jag har längtat efter underbara barnmässan och hade tänkt gå dit på fredag. Har aldrig vart där förut men har hört bra omdömen. Men efter min shoppingtur idag känner jag bara att jag nog inte kommer orka. Jag var i Farsta C i tre timmar varav hälften av tiden på fik men har så ont i ryggen och är så trött nu så det känns om att jag ionte kommer orka med en mässa. Får se hur dagsformen är på fredag.

Vad kul med visning. vart ska ni flytta någonstans?,
  • lillapindi

Hej hej!
    Ja jobbigt nä svärföräldrarna ska ha åsikter om namn, det är ju ändå du och din sambo som bestämmer.
    Visst dem kan väl komma med förslag, men i slutändan är det ni som bestämmer!
    Vi har ingen aning om vad vi ska välja för namn, har massa förslag....vi väntar nu och se hur lilleman ser ut :)

Jag är i v.29 (dvs 28+2 dagar) :)
    Så snart dags.
    Du Crimson får snart se din lille bebis :) Vad roligt!!! :)
    Jag längtar som tusan, men han får stanna inne i magen ett tag till även om man tror att han vill komma ut NU hehe.

Nu ska jag ta och sova lite och vila halsen tills i morrn :)
    Kram på er!

• brommamaria

Hej!

Ja nu har svärfar börjat ringa sambon för att påverka honom ang namn....
    Igår fotades vår lägenhet, så nu får vi "vila" ett par dagar innan det är dags för visning... då väntas ännu mera städande och röjande...
    vi har köpt en större lägenhet på gatan bredvid :)  1a november får vi nycklarnaSkrattande

Igår var jag och lyssnade på lillpojkens hjärta, älskar att höra det! Han har lagt sig med huvudet neråt nu, jobbigt bara med den där foten som trycker på mitt revben heeeela tiden... har knappt kunnat sova inatt pga den där foten :(

Ja, får se hur det går på mässan imårn... orkar ju inte gå så länge... ska köpa riktiga stödstrumpor idag, mina fötter och ben har börjat svälla. Men jag ska dit i alla fall :)
    Idag ska jag träffa min mamma och spana in Bromma Blocks! har ni varit där? Jättefint tycker jag!

Ja visst längtar man... vill att tiden ska gå jätte fort!
    Längtar tills vi har flyttat så att jag kan stoppa in hans kläder i en byrå och ta fram dom och titta på dom, ordna hans säng... Antar att det är så med första och att andra barnet kommer "fortare".

Nu ska jag vila en stund, sen ska jag hitta ett par skor hoppas jag!
    Ha en toppendag tjejer! 

• lillapindi

Hejsan allihopa!

Bromma blocks, nä har inte varit där men vill dit :)
    Helt sjukt att jag handlar på coop där men inte ens sett att det ska bli ett köpcentrum :P
    Fick reda på det förra veckan haha...skäms lite :P

Någon som var på mässan?
    Jag skulle dit, men hade så förbaskat ont i ryggen och benen igår och är förkyld så vi bestämde oss för att vara hemma. Vilket jag är glad för nu :)
    Hade enormt ont igår så la jag mig på golvet, vilket jag ångrade sen...för jädrar höll knappt på att ta mig upp pga värken haha.
    Idag känns det bättre, men det är inte bra.
    Det är ingen värk som har med graviditeten att göra, utan typiska kontorsarbetesbesvär.....kanske måste gå och bli knäckt eller nåt. Vet inte riktigt :S
    Men går inte att ha SÅÅÅ ont hela dagarna, man kan inte fungera då.

Idag blir det till större del att ligga i soffan och slöa och sen kanske vika lite tvätt :)

I morrn är det ny vecka igen, sen till helgen blir det ullared :)

Ha en bra dag!
    kram kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby