• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

hejsan!
    Mår du  bättre nu? :)

Ja visst går tiden långsamt, men jisses det händer massa nu tycker jag :)
    bara på några veckor så har sparkarna gått från små kittlingar till rejäla sparkar och man ser utanpå magen hur han sparkar...magen går som vågor...svårt o förklara :P
    Jätte häftigt! :)
    När det var så kraftigt (har bar känt så i 2 dagar) så blev jag orolig, kändes som han skulle komma ut genom min hud haha men andra natten så kändes det visserligen fortfarande lite läskigt men jätte häftigt samtidigt :)
    självklart så missar sambon allt med 1 sek ;)
    Bara jag som får va med om häftiga saker som hände :)

Nästa vecka ska vi till BM och mäta och väga och ta prover och så ska vi lyssna på hjärtljuden. Guu så spännande :)
    Jag e lite pirrig :)

Barnvagn har vi nu köpt. både ligg och sitt del. Blev en Brio happy mixed tror jag hela namnet var.
    Den är bra för oss båda som är långa, lätt att fälla ihop, bra däck, lättstyrd och inte för tung :) Vilket e bra för jag e så svag haha.

Inga craving eller nåt än så länge. Jag mår ganska bra :)
    Kommer dock känna mig stressad nu när jag börjar jobba igen tyvärr....men jag får köra mitt eget race om inte det fungerar så får vi se vad vi kan göra.

Graviditeten är bra än så länge, inga konstiga grejjer....det enda som är jobbigt är flytningar haha. Men det kan man leva med :)
    Mår visserligen fortfarande illa om jag kliver upp för tidigt, vilket kan ställa till det lite nu med arbetet....mår alltid illa om jag kliver upp innan 8.30-9-00 :P Underligt.

Fick barnkläder av min mor idag, nu längtar jag ännu mer till december :)

Ha det bra!

• brommamaria

Hej på er!

Den 25e december beräknas min pojke komma, jag bor i Bromma men känner inte så många här då jag är nyinflyttad, träffar gärna andra under ledigheten.

Hej så länge Glad

• lillapindi

Brommamaria - heej :)
    Vad kul att du tittade in här! 25 dec, jag är beräknad till 28dec blev framflyttad några dagar vid ultraljudet.
    Kommer du från sthlm?
    Själv bor jag i Skälby, Järfälla. Det ligger typ vid barkarby, hässelby :) Vet inte hur väl du känner till området :)

Vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Hur har du mått under din grav. hittills?
    1a barnet?

oj massa frågor ;)
    Ha det bra!

• brommamaria

Hej!
    Då går du också och längtar till julGlad
    Jag är inte från Stockholm från början men har bott söder om stan ett bra tag! Barkarby hittar jag till!
    Nu ska vi dessutom flytta till nåt större, blir jobbigt med en bebis tre trappor upp i en liten tvåa...
    Jag ska ha en pojke!

Vad ska ni ha?

Jag kräks och mår illa fortfarande.... men mår ändå tusen gånger bättre än fram till vecka 15... då gick jag bara ner i vikt.. nu har jag gått upp det jag gick ner i alla fall, magen växer och lillen sparkas!
    Mådde ni illa?

Jag började nyss jobba igen efter att ha varit sjuk pga illamåendet och kräkningarna i nästan tre månader(jobbar i vården) och fick jätteont i bäckenet... så nu blir jag väl sjukskriven igen Rynkar på näsan Känns drygt att vara hemma ännu längre... men men
    nu har jag i alla fall energi och massa lust att pyssla här hemma och göra saker! i början var jag såååå trött att jag inte kunde göra någonting...
    Har idag varit och köpt en massa pärmar och sorterat alla tråkiga papper här hemma ;)

Har ni ont i fogarna?
    Har ni börjat "boa"?

Men jag är lyckligare än någonsin och njuter av den lille som växer där inne!

Har ni handlat mycket till era ännu? köpt vagn?
    Jag ska nog köpa en iCandy!

Ha en toppen måndag!

• lillapindi

Hej,
    Jag är inte heller från sthlm...jag har väl bott lite överallt hehe
    Född i sthlm dock, men flyttade när jag var lite upp till jämtland där jag bodde tills jag var ca 20år, då flyttade jag ner till skåne i 6år och sen upp till jämtland igen och sen nu sen ca2-3år har jag bott här nere i sthlm :)

Jag/Vi ska också ha en pojke :)
    Har ni kommit på något namn?
    Vi kämpar på med pojknamn och tycker det är riktigt svårt.

Jag har mått sjukt illa, blev sjukskriven på heltid ca1 mån sen arbetade jag 25%, sen 50% sen 75% och nu arbetar jag 100% :P
    Det är jobbigt men fungerar än så länge.

Jag hade ont i några dagar fram vid blygbenet, men det gick över. Annars har jag inte ont någonstans.
    Skönt!

Visst är det underbart att äntligen få känna sparkarna?!!
    Jag bara njuter :)
    Vi var och lyssnade på hjärtljuden i fredags, guu så underbart :)

Vi har köpt en Brio vagn. Den passar både mig o sambon som är långa, vagnen är lättstyrd, lätt att fälla ihop...
    Jag har inte handlat så mycket till bebisen än, lite kläder och så...men vi ska börja lite mer nu att handla. Ska bara få klart badrummet :) (renovering..suck)

Skälby har fina radhus ;) Lugnt område :)
    Vi trivs skit bra här!
    2våningsradhus med en liten tomt...tillräckligt för att spela fotboll på ;) Om inte så finns det fotbollsplan bredvid längan :)

Ha det bra!

• brommamaria

Hej!

Jag är också norrlänning, har bott lite överallt när jag växte upp, men är född i Umeå!
    Vad roligt med en liten pojke, ja visst, JÄTTEsvårt med namn... Vi har en låååååååång lista med flicknamn, ett pojknamn som vi gillar Max... men vi får se, önskar att vi hade fler, gillar även Simon, Adam, Tim och Alvin

Vad skönt för dig att det gick över, jag är just nu jätte ledsen för att jag har blivit sjukskriven och inte kan göra så mycket... ska skaffa filmkanaler.. men det är lång tid att ligga hemma, dessutom bor inte vännerna tillräckligt nära för att komma förbi en snabbis och pigga upp...

Nä jag får ta fram symaskinen och börja sy till bebisen!

Hjärtljuden är underbara, tyckte att det var mycket häftigare  än ultraljudet, första gången jag fick höra dom var i v14, extra kontroll pga att jag gått ner så mycket i vikt, det var nog bland det häftigaste jag varit med om!

Renovering är inge vidare... men skönt när det är klart!

Jag har handlat en hel del kläder till den lille... kan liksom inte låta bli, har shoppat en hel del på tradera... har inte köpt vagn ännu men ska försöka ta mig iväg imårn och göra det, veckorna går ju ganska fort.... 8-10 veckors leveranstid... om 10 veckor e jag i v36.... briovagnen är fin! 
    Det börjar väl bli dags att handla lite annat också snart... vill helst flytta först!

Ska kolla in Skälby på hemnet... ett radhus vore inte helt fel!
    Lägenheterna som vi budat på har gått upp skitmycket :( 

Hej så längeFlört 

• Solskensbullen

Hej hej,

Kul att du hittat hit till vår lilla tråd Brommamaria.
    Ledsen att jag inte skrivit på länge, massa att stå i. Jag jobbar ju ff 75 % och har en liten att lämna och hämta på dagis.... så jag är helt slut när han gått och lagt sig.

Jag har BF den 12 dec, och det är förmodligen en liten pojke här med,

Jag har denna gång inte köpt något än, jag är mer rädd denna gång, så pass rädd att jag ska vänta in i det sista med allt. Men vi har det mesta. Jag har precis sålt min gamla vagn och ska köpa en på blocket senare.
    Har världens minsta hall, 1x1 meter så jag måste köpa en liten vagn, tror det blir en Bugaboo, även om jag är si så där, men den kanske växer på en.

Kul att ni tittar på hus Brommamaria, vi bor i Nästa och det är också ett toppen område. Vi trivs jättebra, massa radhusområden här samt en massa villor. Vi vill gärna flytta vidare från vårt radhus, mest för att det är så många trappor. Skulle gärna vilja ha ett hus som har max en trappa. Så vi letar också ivrigt. Vi vill helst bo kvar då vi inte vill flytta från litens dagis, vi tycker den är toppen.

Visst är det svårt med namn, denna gång har vi hållt lite på det. Vi har en favorit, men hållt det för oss så länge. Ganska ovanligt namn, så vi får se om det blir så.

Jag går också hemma just nu med foglossning. Går hos sjukgymnast och får akupunktur och tens, ska till läkaren nu på måndag och prata om sjukskriving. Men jag kommer i vilket fall att gå från jobbet den 15 okt, så det är inte så långt kvar. Orkar verkligen inte jobba mer.

Det vore kul om vi framöver stämde en träff, om ni vill och orkar såklart. Det vore kul att ses och prata lite, samt att det vore kul att träffas senare under vår mammaledighet.

Ha det så bra tjejer,
    Ta hand om er.

• ensammamma

Hej!! Jag väntar oxå en liten å är beräknad den 13 dec. Men jag har då haft en hel del komplikationer så jag kommer att bli igång satt när jag e i vecka 36 om de nu går som dom har sagt.
    Jag går hemma å är helt sjukskriven fram till den 13 dec. Så jag går bara hemma å strosar har inget annat för mig. Jag bor i spånga/hjulsta jag känner heller inte så många som bor i sthlm då jag heller inte kommer härifrån. Skulole va jätte kul att få träffa andra mammor som ska ha i dec. Jag är ofta i skälby då min sambos mamma bor där.

• lillapindi

Hej allihopa :)
    Såg att mitt inlägg jag skrev för ett tag sen inte verkat ha blivit sparat haha..typiskt!
    Vad roligt att ni hittar hit!

Själv så är jag hemma idag, har haft så ont i magen i veckan att jag t o m fick åka in på koll på förlossningen för att se att lilleman mådde bra. Vilket han gjorde, han mår kanon :)
    Verkar bara vara min egen mage (magsäck) som krånglar...suck!
    Inge kul att tappa matlusten och ha värk i magen :/
    Var orolig för lilleman men han mådde bra, fick se han på ultraljud igår också.
    SÅÅÅÅ stor han har blivit min lilla pojke! Nu längtar jag efter han mer och mer....snart december!!
    96 dagar kvar för min del till BF.

nu måste jag tänka, hjulsta...känner igen det så väl!!!
    Har bott i spånga så jag borde veta vart det ligger :)
    Bor numera i skälby, i ett radhus med min kära sambo.
    Tyvärr arbetar han borta varje vecka måndagar till torsdagar, så blir mycket ensamt på kvällarna!

Men jag träffar gärna er någon dag på helgen eller kvällen på vardagarna :)
    Har ni blogg, kollar jag gärna in där då jag älskar att följa gravidbloggar nu och kunna få tips och så :)

Vi har köpt barnvagn...och kläder haha det e nog allt.
    Fick ärva en bilstol, den var superfin! Så det slipper vi köpa.
    Vi renoverar badrummet nu så nu e det kaos på övervåningen, men förhoppningsvis är det klart inom 2 veckor.
    Sen ska vi börja tapetsera i lillemans rum :)
    Det ska bli så skoj.
    Sen i oktober ska vi till ullared, ska bli skoj. har hört att det finns en hel del saker till barnet man kan köpa där. lite dåligt utval på kläder bara men allt annat skulle finnas :)
    Frågan är bara hur min blåsa ska klara av den långa resan haha.

Vad väntar ni? flicka pojke?

Ha det bra!
    kram så länge

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-09-23 09:56:38 följande:
    Hej allihopa :)
    Såg att mitt inlägg jag skrev för ett tag sen inte verkat ha blivit sparat haha..typiskt!
    Vad roligt att ni hittar hit!

Själv så är jag hemma idag, har haft så ont i magen i veckan att jag t o m fick åka in på koll på förlossningen för att se att lilleman mådde bra. Vilket han gjorde, han mår kanon :)
    Verkar bara vara min egen mage (magsäck) som krånglar...suck!
    Inge kul att tappa matlusten och ha värk i magen :/
    Var orolig för lilleman men han mådde bra, fick se han på ultraljud igår också.
    SÅÅÅÅ stor han har blivit min lilla pojke! Nu längtar jag efter han mer och mer....snart december!!
    96 dagar kvar för min del till BF.

nu måste jag tänka, hjulsta...känner igen det så väl!!!
    Har bott i spånga så jag borde veta vart det ligger :)
    Bor numera i skälby, i ett radhus med min kära sambo.
    Tyvärr arbetar han borta varje vecka måndagar till torsdagar, så blir mycket ensamt på kvällarna!

Men jag träffar gärna er någon dag på helgen eller kvällen på vardagarna :)
    Har ni blogg, kollar jag gärna in där då jag älskar att följa gravidbloggar nu och kunna få tips och så :)

Vi har köpt barnvagn...och kläder haha det e nog allt.
    Fick ärva en bilstol, den var superfin! Så det slipper vi köpa.
    Vi renoverar badrummet nu så nu e det kaos på övervåningen, men förhoppningsvis är det klart inom 2 veckor.
    Sen ska vi börja tapetsera i lillemans rum :)
    Det ska bli så skoj.
    Sen i oktober ska vi till ullared, ska bli skoj. har hört att det finns en hel del saker till barnet man kan köpa där. lite dåligt utval på kläder bara men allt annat skulle finnas :)
    Frågan är bara hur min blåsa ska klara av den långa resan haha.

Vad väntar ni? flicka pojke?

Ha det bra!
    kram så länge
    Hej!!!
    De tar mig att gå till barkarby ifrån mitt.
    Jag ska oxå ner till Ullared men jag har ingen att åka med så jag får ta en buss resa ner..
    Jag vet hur de e å ha ont i magen å så jag har samma problem. Men jag ska till MVC på måndag å sen så ska jag på TUL i oktober. Jag kan träffas när som. Lite kul å få kontakt med andra mammor i närheten som man kan träffas å så när man e mamma ledig sen....

Kram
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby