• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

Hej hej!
    Nu har jag äntligen kommit hem från arbetet, är rätt trött.

Någon som ska till älvsjö, sthlms mässan den 8-10oktober på underbara barn mässan (tror den heter så)??
    Jag är också lite stressad över sånt, men förhoppningsvis så går det undan när man väl börjar :P

Ha det bra!
    Kram

• brommamaria

Hej hej!

Ja på sätt o vis e de skönt att vara sjukskriven... kan ju inte jobba när jag inte kan stå, gå el sitta så länge... Men det e ganska trist o långsamt här hemma på dagarna... som tur e så e min brors fru hemma med deras lilla bebis på dagarna så jag kan åka dit och öva!
    Har ni lyckats hitta nåt som hjälper mot foglossningen?

Stackare, lillapindi som e ensam så mycket...  Vad skönt att du klarade av dagen!

Jag känner mig inte speciellt stressad nu, var mest stressad över boendet. Nu när det är löst känns allt lugnare. Men jag är väldigt stressad över hur vi ska lyckas styla till denna lägenhet och städa den och sedan flytta till den andra då jag inte kan bära... Får jätteont av att dammsuga och skura...

Jag har börjat gå oftare till barnmorskan nu och det är alltid lika underbart att höra min lille killes hjärtslagFlört 
    Sist mätte hon magen för första gången och den var lagom stor = skönt! Jag har varit stressad över att inte gått upp i vikt och varit lite orolig för honom..

Jag hade tänkt gå på underbara barn mässan men vet inte om jag kan gå så länge och då kanske det inte är nån idé...

Jag träffar er jättegärna någon dag, kan för det mesta! e ju hemma på dagarna! Kanske kan vi ses på nåt fik i Vällingby Centrum? Jag har bil och kan ta mig lite var som helst i alla fall!

Kram kram 

• lillapindi

Hej hej!
    hoppas att ni haft en bra dag och inte haft för ont!

Vällingby är nära och lätt att ta sig till så där tycker jag absolut att vi ska ses :)
    I helgen ska jag tyvärr bort men nästa vecka efter arbetet eller på helgen kan jag absolut tänka mig att ta en fika :)

Nu ska jag ta och diska lite och sen slöa i soffan :)

kram!

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-09-28 20:59:31 följande:

Hej hej!
    Nu har jag äntligen kommit hem från arbetet, är rätt trött.

Någon som ska till älvsjö, sthlms mässan den 8-10oktober på underbara barn mässan (tror den heter så)??
    Jag är också lite stressad över sånt, men förhoppningsvis så går det undan när man väl börjar :P

Ha det bra!
    Kram

Hej!!
    Nej jag ska inte till Älvsjö mässan. Har svårt att gå med min son där själv.
    Jag har börjat tvätta upp alla barnkläder jag hade kvar sen min son föddes. Å sen så ska jag bara ner i förrådet å plocka fram resten. Men de löser sig nog. Jag har ingen som kan hjälpa mig då jag e ensam.

Kram
  • ensammamma
    brommamaria skrev 2010-09-29 13:08:44 följande:
    Hej hej!

Ja på sätt o vis e de skönt att vara sjukskriven... kan ju inte jobba när jag inte kan stå, gå el sitta så länge... Men det e ganska trist o långsamt här hemma på dagarna... som tur e så e min brors fru hemma med deras lilla bebis på dagarna så jag kan åka dit och öva!
    Har ni lyckats hitta nåt som hjälper mot foglossningen?

Stackare, lillapindi som e ensam så mycket...  Vad skönt att du klarade av dagen!

Jag känner mig inte speciellt stressad nu, var mest stressad över boendet. Nu när det är löst känns allt lugnare. Men jag är väldigt stressad över hur vi ska lyckas styla till denna lägenhet och städa den och sedan flytta till den andra då jag inte kan bära... Får jätteont av att dammsuga och skura...

Jag har börjat gå oftare till barnmorskan nu och det är alltid lika underbart att höra min lille killes hjärtslagFlört 
    Sist mätte hon magen för första gången och den var lagom stor = skönt! Jag har varit stressad över att inte gått upp i vikt och varit lite orolig för honom..

Jag hade tänkt gå på underbara barn mässan men vet inte om jag kan gå så länge och då kanske det inte är nån idé...

Jag träffar er jättegärna någon dag, kan för det mesta! e ju hemma på dagarna! Kanske kan vi ses på nåt fik i Vällingby Centrum? Jag har bil och kan ta mig lite var som helst i alla fall!

Kram kram 
    Hej!!
    Visst kan de va skönt att va sjukskriven. Men de e ganska långtråkigt i längden när man inte har nån man kan umgås med då dom flesta jobbar på dagarna.
    Men jag försöker hitta på saker om dagarna men jag orkar inte så mycke längre då jag har väldigt ont i ryggen å så. Jag städar å skurar lyfter mm fast jag inte får lov till de. Pga diskbråcket och foglossningen. Har du testat bäckenbälte??

Jag har ett som ligger då jag inte kan vända de själv pga mina nerver samt att de gör ont i min mage. Vällingby är inte så längt ifrån för min del heller så de tycker jag absolut att vi ska göra. Jag kan när som. Men om de blir på en eftermiddag så blir de att jag måste ta med mig min son..

I helgen kan nog inte jag heller då vi ska bort. Men i veckan eller nästa vecka å nästa helg så kan jag med.

Kram kram
  • brommamaria
    GladHej hej Glad

Åh just nu är jag sååå sur... började packa ner saker inför fotografering av lägenheten och tog fram stegen för att nå bättre.. bara det att killen har oljat in träskivorna på balkongnen i helgen och spillt en massa olja på stegen som jag såklart klev i och klev runt i halva lägenheten... så nu e de oljespår överallt... blir till o städa ännu mer....

Jag har ett bälte att använda när jag går och det hjälper lite. Men när jag har som mest ont kan jag inte sova och knappt gå... klarar inte av att gå så länge innan det gör så ont att jag knappt kan lyfta benen.. sjukgymnasten sa att jag har en muskelinflammation i musklerna som fäster i bäckenen från låret... men så länge jag tar det lugnt så har jag inte speciellt ont! Kan vara så att övningarna som sjukgymnasten gav mig har hjälpt! Kanske även vattengympanFlört

Hur mår ni just nu i graviditeten? Nåt nytt?
    Senaste veckan har jag börjat få halsbränna, blivit toksugen på mjölk, fått kramp i vaden, benen och armarna har domnat av flera gånger... Nåt ni känner igen? Tror att det beror på lillkillen i magen! Han sparkas inte riktigt lika mycket som förut, men det beror nog på att det börjar bli lite trångt, eller?

I veckan kan jag ses nästan när som, har vattengympa vid Beckis på måndagar kl 15 bara, och vattengympa på torsdagkvällar, e ganska upptagen på helgerna pga flytten, men kan säkert klämma in något, men inte denna och nästa helg... lite sturligt...

Föreslår: vardagkväll ej torsdag, då kan ensammamma, lillapindi och jag, kan solskensbullen?
                      lördag 16 okt, då kan jag,
                      söndag 17 okt, då kan jag,

Nä nu ska jag ta och försöka få bort ojefläckarna...

Kram kram

• lillapindi

Nej stackare!!
    Hur regerade du då med tanke på hormonerna??
    Jag hade nog börjat gråta haha, för mina hormoner spökar rejält nu.

åhh vad ska jag säga.... ben, armar som domnar...åh ja! Det har börjat de senaste 2 veckorna.
    Men har vaknat av värk i benen i 1 månad typ.
    halsbränna har jag från och till...oh då e det rejält!
    Annars vet jag inte, jo jag e kass i magen hahaha...men det vet jag inte om det beror på graviditeten eller om jag helt enkelt bara är kass i magen.

Idag har lilleman sprattlat som tusan!!!
    Vet inte om han gillade musiken jag spelade eller om han avskydde den så mycket att han försökte få min uppärksamhet :P
    Så här väl har jag aldrig känt han, trodde han skulle komma igen om skinnet :)
    Fick en Alien tanke.....ni vet när alien försöker komma ut ur magen..usch så vidrigt!
    Tog en långdusch och nu e han lugnare :)

Nu ska jag diska lite och sen åka ut till arlanda och hämta hem min kära sambo :)

Ha en bra helg!
    Jag åker ut till sommarstugan så jag skriver mer efter helgen.

16-17 oktober kan jag nog. Tror inte jag har något planerat :)

• ensammamma

Hej alla..

Den 16-17 oktober kan inte jag då e jag å sonen bortresta. Kommer hem på söndag kväll igen. Sen på måndagen så ska jag till MVC å sen gör TUL så jag e upptagen den 18/10 mellan 12.30-15. Sen ska sonen hämtas på dagis nångång mellan 15- 17.30

Förlåt att jag inte har svarat tidigare jag fick åka in på förlossningen i torsdags å sen så har jag städat här hemma å tvättat 5 maskiner med tvätt. Samt att ja har varit på möten. E ganska trött på kvällarna men kan inte sova.

Jag önskar att jag kunde få sova en hel natt utan att behöva vakna av att man har så ont.

Nej nu ska jag fortsätta att städa här hemma å sen kanske åka till kista å handla lite kläder till min son tror jag att de blir...

Kram på er.

• lillapindi

Hoppas allt är bra med Er trots värk och allt!
    kram

Själv så kämpar jag vidare med mina hormoner, fy farao vad dom svänger hit och dit....blir bara jobbigare och jobbigare med hormonerna.
    Ska inte gnälla då ni faktiskt har värk!

Varför går helgen SÅÅÅ fort?!
    Så tråkigt att vara ensam på vardagarna, helgen är bäst då sambon finns hemma!

Nu blir det matlagning!
    kram kram

• crimson

Hej! Jag ser att ni har hängt här ett tag men ni kanske inte har något emot en ny bekantskap?
    Jag är en 25-årig tjej som bor i Bromma med min sambo och vår dotter. Jag har bott här i ett år och har haft svårt att hitta nya bekantskaper då mest bor äldre i mitt område. Letar efter några att prata med och kanske träffas under mammaledigheten.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby