• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

hej hej!
    Hoppas att ni alla har en bra helg!!

Ja ullared, vi ska ner i oktober. vi är 4 pers....vi tänkte köpa massa bebisgrejjer. Får kanske lämna kvar någon i ullared om vi hittar för mycket ;)
    Vi åker varje år med min sambos systers familj. Har blivit en liten tradition, så först åker vi till Falköping/Skara trakten för att nästa dag åka vidare till ullared. En jädra resa :P
    Får se hur det går :)
    Jag blev trött efter knappt 10min på jula idag haha.

Ja vore kanon kul att få kontakt, jag känner inte direkt folk här i sthlm då jag inte bott här så länge.
    Sen när man är mammaledig har man ju rätt mycket tid ;)

Kram kram

• ensammamma

Hej!!

okej va kul att ni gör de varje år... Jag har inte varit där nere på ett bra tag nu.. Men jag ska försöka komma ner dit nu innan man ska få en liten bebis..

Hur länge har du bott i sthlm?? Jag har bott här i 3½ år men har nästan inga vänner här alls... Speciellt inga som har barn så man e lite ensammen om dagarna.

Kram kram

• lillapindi

Hej,

Ja jag ska ta med mig värsta listan när vi åker ner hehehe...

Jag har också bott här i ca 3-3 ½ år, har typ bekanta men inga jag direkt umgås med.
    Jo det känns lite ensam, särskilt om ens sambo drar iväg på nån fest med polare eller bara åker över till någon polare....

Nu ska jag ta och börja tvätta lite...usch så tråkigt haha.

Kram

• ensammamma

Hej!

Oki va trevligt. Jag förstår att de inte e så skoj.
    Själv så e man ensamstående med snart 2 barn. Önskar att jag kommer ner till ullared snart.

Jag vet hur ensamt de kan bli.

• brommamaria
    GladHej HejGlad
    Har inte hunnit skriva för det har varit fullt upp med visningar men;
    Nu har vi köpt lägenhet!! Och det blev en jättefin en med sjöutsikt i samma område som vi bor i så jag är tokglad!

Jag träffar er jättegärna, är ju hemma hela långa dagarna... sjukskriven fram till havandeskapspenningen... Ser framemot att ses!

Vad tråkigt med en sambo som jobbar borta så länge.. är han hemma längre när han är ledig? 

Ullared låter kul, var där en gång för längesen när jag bodde i närheten, finns ju hur mycket som helst där!

Idag ska jag på vattengympa (genom sjukgymnasten) får se om jag blir nå bättre snart, tycker att det är jättejobbigt att ha ont och inte kunna göra allt jag brukar... Solskensbullen, hjälper akupunktur och tens?

Hoppas att vi ses snart!
  • ensammamma

Hej hej!!

Brommamaria:
    Okej va kul grattis till den nya lägenheten..
    När får ni flytta in??
    Jag önskar att man kunde åka ner men de ser lite mörkt ut. Ingen som vill åka med...
    Går oxå hemma hela dagarna å är sjukskriven. Men jag e sjukskriven fram tills den lill* tittar ut..

Kram

• brommamaria

Hej!

ensammamma;
    Ja jag är jätteglad, vi får flytta in 1a november så då hinner vi lagom innan bebisen kommer! Han ska ju komma den 25e dec. 

Du får väl ta en tripp till Ullared en annan gång, finns ju mycket fint här hemma att fynda!

Hur har du lyckats bli sjukskriven fram till bebisen tittar ut?
    Det är ju bättre ekonomiskt kom jag på... får ju havandeskapspenning fram till två veckor innnan... vet inte om jag kan blir sjukskriven fram till bf...
    Har du mycket besvär av graviditeten?
    Hur gammalt är ditt andra barn?

KRAM KRAM

• ensammamma
    brommamaria skrev 2010-09-27 18:14:00 följande:
    Hej!

ensammamma;
    Ja jag är jätteglad, vi får flytta in 1a november så då hinner vi lagom innan bebisen kommer! Han ska ju komma den 25e dec. 

Du får väl ta en tripp till Ullared en annan gång, finns ju mycket fint här hemma att fynda!

Hur har du lyckats bli sjukskriven fram till bebisen tittar ut?
    Det är ju bättre ekonomiskt kom jag på... får ju havandeskapspenning fram till två veckor innnan... vet inte om jag kan blir sjukskriven fram till bf...
    Har du mycket besvär av graviditeten?
    Hur gammalt är ditt andra barn?

KRAM KRAM

Hej!!!
    Okej de låter ju bra de... Då hinner ni ju komma i ordning innan bebisen kommer ut...
    Är de en kille??
    Jag har fått en hel del problem under denna graviditeten som diskbråck, ryggskott, nerver som ligger i kläm, foglossning oxå. Så de e en hel del...

Jo men de e ju jätte billigt i Ullared lite jobbigt att åka ner dit med 2 små barn själv.

Kram kram
  • lillapindi

Hej tjejer!

Idag är jag riktigt hormonig ;)
    Nä men jag har en dålig dag.....känner mig helt knäckt!
    Känns så ensamt när sambon är borta, jobbet känns skit jobbigt...och jag är helt knäckt känns det som.

Min sambo är borta måndagar till torsdagar, och var tredje vecka är det måndag till fredag....så jag får ha honom över helgen iaf.
    Men känns inte som det räcker.....

Ullared e kanon :)
    Måste åka ner!

Aj låter inga kul med besvären...foglossning m.m....jag e lyckligt lottad och slipper det. Men hade varit kanon skönt att få vara sjukskriven..iaf minst halvtid.  Men är ju inte det lättaste och så måste jag ju få pengar också...
    Så jag får nog kämpa på.

Grattis brommamaria till flytten :)
    Perfekt att flytta och få större innan bebisen kommer! :)

Är det bara jag som känner mig stressad och så nu mot slutet?
    Känns inte riktigt som att jag hinner med.
    som i morrn så ska jag upp kl.6 på morgonen, för ska på FK möte kl.8....och måste köra tidigt för att inte hamna i kö och sen hitta parkering...sen ska jag jobba till kl.20 :( Blir en lång lång lång dag...och sen nu i oktober har jag så mycket tider hos BM och sen ska jag till Karolinska för att ta blodprov och sen spruta....sen var det något mer haha men är så mycket att jag inte vet hur jag ska komma ihåg allt.
    Sen uppi allt detta ska jag arbeta :/
    Ghaaaa....!!

Nu ska jag se på ullared på tvn och försöka slappna av :)

Kram på er!
    Vi får boka in någon dag vi fikar eller hittar på något annat skoj!

• ensammamma

Hej!!!

Oj de va mig en jobbig dag du har i dag. Jag önskar dig all lycka å hoppas att allt går bra ändå..

Jag vet hur jobbigt de kan va när man känner sig så ensam. Jag e ensamstående mamma med en son på 4 år å ska ha en liten nu i nov/dec.

Jag kan ses å ta en fika el vad man nu hittar på. De e bara å komma med förslag om dag å tid.

När åker du ner till Ullared?

Jag har inte så mycke tider ännu hos barnmorskan. Men ska på TUL den 18/10 samt Mvc besök. Kan ringa el skicka ett mail till min barnmorska så fixar hon in mig.
    Jag känner mig stressad av att jag inte hinner fixa här hemma innan bebisen kommer. Måste köpa en spjälsäng å sen fixa med barnkläderna. Tvätta upp dom packa en väska, rensa i garderoberna då min son växer ur sina kläder så fort. Går ner med grejer i källaren å hämta upp saker till bebisen. Så jag har lite å göra jag med innan den kommer. Å jag som måste ha hjälp att komma in i förrådet å flytta på allt tungt så man kommer åt bebis sakerna.

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby