• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria
    lillapindi skrev 2010-11-09 10:55:04 följande:

Brommamaria, jag börjar också gruva mig för förlossningen......
    Som du tänkte, tänk om dem är otrevliga och tycker jag är jätte fjompig....Vad behöver man ha med sig till BB....tänk om man kommer till det BB man valt och sen måste åka till ett annat där dem har andra "regler" om vad man ska ha med sig osv.....
    Jag ska försöka gå på en informationsträff på bb jag med, då kan man ju fråga :P
    Fast jag var ju på det bb jag hade valt och dem är faktiskt riktigt trevliga, så jag e mest orolig för själva förlossningen och att när det väl är dags att man inte får plats på bb och måste åka till ett annat :S

Oj lunch? Jag vaknade precis efter en ganska sömnlös natt igen........väntar fortfarande svar från BM, hon väntar svar från en doktor. Varför kan inte en BM bara bestämma :P

har det stormat mycket inatt? Jag har inte märkt något här hos oss....varit jätte lugnt så jag förstår ingenting haha....
    Men snö dimper det då ned.....

Kommer ni ta taxi in till BB när det väl är dags eller kör någon er?
    Visst får man reducerat pris på taxi??? har för mig att BM sa något om det.

Inatt hade jag lite värk nedåt i magen, då började tankarna igen..."åh nu ska jag föda"...men somnade och har inte ont där längre.

kram

Var ska du föda?
    Jag är inte speciellt orolig för att inte få plats.. skulle nog vara mer orolig om jag skulle föda på sommaren...
    Ska du bli sjuksriven? jag kan inte sitta långa stunder för då får jag jätteont i rumpan o ryggen... så jag skulle inte klara ett stillasittande jobb, har du bökig resväg till jobbbet? Tror att man kan få taxi till jobbet om det skulle göra att man kan jobba..

Det ska börja storma nu...riktigt oväder ska det bli! så länge man inte behöver gå ut tycker jag att det är mysigt!

Lunchen blir tidig för jag går upp tidigt och äter frukost för att inte kräkas... sen går jag o lägger mig och sover o sen blir det lunch... dom dagar jag tagit sovmorgon från frukosten har inte varit roliga... men om jag äter var tredje timme så brukar jag inte kräkas...

Har inte hört nåt om taxi till reducerat pris... vi har nog tänkt ta bilen då det kanske är svårt att få tag i taxi dom dagarna när det är dags....

Jag har också haft en del förvärkar, en gång höll det på o göra jätteont i 45 minuter... men bm sa att det bara är bra, och att kroppen vet vad den ska göra!

åh tänk att min lille prins snart ska komma, jag längtar såååå mycket,

kram
  • lillapindi

Ensammamma - åh tack!!! Sparar den listan :)

Brommamaria  - Jag har valt BB Stockholm som ligger på Danderyds sjukhus.
    Jag kör bil till jobbet, men skulle jag åka kommunalt tar det över 1h att komma till jobbet. Med bil...ca 15-30 min beroende på kö :) Men är lite bökigt att köra bil nu då det är svårt att vrida sig och titta bakåt osv...inge bra!

Jaaa jag älskar stormar och åskväder, så länge jag får vara inne :)

Jag ska höra med BM om taxi, har för mig att hon nämnde det. Och ja tusan....bara man inte föder typ på nyår eller julafton eller t o m juldagen, då lär taxi chaffisarna ha fullt upp.

Jag la precis ut en lista med saker jag köpt och behöver köpa m.m. på bloggen.......är inte mycket kvar. vet inte ens om jag glömt något :P hihi

nu ska jag göra varm oboy :)

Kraaam!

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-09 11:58:44 följande:

Ensammamma - åh tack!!! Sparar den listan :)

Brommamaria  - Jag har valt BB Stockholm som ligger på Danderyds sjukhus.
    Jag kör bil till jobbet, men skulle jag åka kommunalt tar det över 1h att komma till jobbet. Med bil...ca 15-30 min beroende på kö :) Men är lite bökigt att köra bil nu då det är svårt att vrida sig och titta bakåt osv...inge bra!

Jaaa jag älskar stormar och åskväder, så länge jag får vara inne :)

Jag ska höra med BM om taxi, har för mig att hon nämnde det. Och ja tusan....bara man inte föder typ på nyår eller julafton eller t o m juldagen, då lär taxi chaffisarna ha fullt upp.

Jag la precis ut en lista med saker jag köpt och behöver köpa m.m. på bloggen.......är inte mycket kvar. vet inte ens om jag glömt något :P hihi

nu ska jag göra varm oboy :)

Kraaam!

Varså god.. Har du en blogg?? Får man läsa?? Jag har en jag med...
  • crimson
    brommamaria skrev 2010-11-08 12:41:43 följande:

Jag har köpt ett fårskinn (korthårigt) att ha i botten på vagnen, fleeceoverall, och ett par tygfiltar, men har inte förstått vad dom behöver för filt i sängen eller vagnen... har kollat på gallerfiltar och täcken, men har ingen aning om vad jag ska köpa... jag har inte köpt någon åkpåse till ligginsatsen på vagnen... tror du att det räcker med en fleecefilt?

Fårskinn är ju kanon. Min dotter är född på våren så hennes första vinter hade vi sittvagn och då hade vi en åkpåse. Just nu när det inte vart så kallt har vi använt fleeceoverall och fleecefilt till lillan men när det blir kallare får vi dra fram åkpåsen igen.

Jag har inte gått några profylaxkurser, dem är ju så svinigt dyra. Med min äldsta dotter hade jag lustgas och epidural under förlossningen, blev dock aldrig polare med lustgasen. Med lillan kom jag in till förslossningen när jag var öppen 9 cm så det fanns inte tid för någon EDA, kände inte heller att jag behövde den. Körde med lustgasen som denna gång funkade kanon, hade den på 50/50 (lustgas/syre) och jag tror att det var det som gjorde tricket för jag blev inte så hög varje gång. 

Lillapindi-Jag har haft jätteproblem med foglossning. Efter typ v 35 när bebisen  började trycka neråt blev det 100 ggr värre framåt vid blygdbenet. Det finns rätt bra övningar att göra. Jag har gått hos en sjukgymnast och om du har jätteont kan dem hjälpa dig med akupunktur eller med tens-maskin. Tyvärr är min foglossning inte helt försvunnen än :(
  • crimson

Lillapindi-Jag födde på BB stockholm förra veckan Jag är otroligt nöjd med personalen, nöjd med allt.

Det jag har tagit med till mina förlossningar är:

Kläder till bebisen att ha på BB och att åka hem i 
    Ombyte till mig (mjukisar och lössittande överdel)
    Amnings-BH
    strumpor
    Papper med blodgruppering
    Kamera
    Mobil och laddare
    toalettartiklar (tandborste, tandkräm och duschgrejer)
    babyskyddet
    overall, mössa, vantar och filt till bebben 

Fler grejer har jag inte känt att jag behövt. Skjorta får man ju under förlossningen. Efteråt duschar man och på BB sthlm tar man på sig sina egna kläder efteråt. På Södertälje när jag födde min äldsta dotter la dem fram en ny landstingsskjorta att ta på sig efter förlossningen. Trosor tog jag med mig första gången men använde dem inte. Man får heta engångs-nättrosor att ha på sig som är bra mycket bättre då det blir rätt grisigt efteråt. Elefantbindorna man får på BB får ändå inte plats i ett par vanliga trosor.

Det här med taxi lär ju inte vara ett problem. Finns alltid taxibilar om det som sagt inte är jul eller nyårsafton.

Jag ska gå in och läsa era bloggar.
    Jag har oxå en blogg http://familjenarback.blogg.se/ Har lagt in min föslossningberättelse där!

• ensammamma

Crimson:  Jag ska gå in å läsa i din blogg med... Kul att de e så många som har blogg idag..

• lillapindi

Crimson, jaaa dem är jätte trevliga på BB stockholm så jag hoppas att jag får plats där när det väl är dags! :)
    Tack för listan, den sparar jag :)

Jag har fått tid hos läkaren i morgon, kanske kan minska på arbetstiden! Det hade varit skönt, speciellt då det nu inför jul är SKIT STRESSIGT så jag önskar gärn att få slippa det.
    Ska göra anteckningar att ta med mig så jag inte glömmer något, är lätt hänt när man har många krämpor nu....

Att man får ont i svanskotan är det något som har med foglossningen att göra?
    Kanske inte....men har fått ont där sen igår :(

Snö vi har! jisses, antingen töar det bort idag eller så fryser det på.....hoppas isf på töar bort, för is är ingen höjdare just nu. Jag vill verkligen inte halka!

kram

• brommamaria

Hej

Vad roligt att ni har bloggar!
    Idag var jag hos bm igen, ett himla springande dit nu... mitt blodtryck var bättre men hon är inte helt nöjd så hon vill fortsätta träffa mig en gång i veckan. Mysigt i alla fall att få höra hans hjärta.
    Ikväll ska vi på nån slags info träff på KS

Hoppas att du får gå ner i tid lillapindi.

Tack för era listor!

Hur många amningsbhar tror ni att man behöver? behöver man köpa dom innan? jag hatar att köpa bh...
    Hur mycket kläder tror ni att man behöver i stl 50? jag har kanske 4 ombyten o 1 pyamas, 1 tjockare tröja, strumpor, overall, vantar, tossor... ingen tjock mössa, räcker luva tror ni? åh jag tycker att det är jättesvårt att föreställa sig vad han behöver... 

Lillapindi, jag har haft jätteont i svanskotan till och från... jag tror att det har med foglossningen att göra

Oj, jag hoppas att din foglossning går över bums crimson... inge kul att ha kvar den.

Nä nu borde jag fortsätta med uppackandet...

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby