• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

hmm ja hur många aminingsbh behöver man? jag har 1 haha...ska köpa 1 till....behöver man fler???

I strl 50 tror jag inte du behöver så mycket mer.... :)

Ahh då har det kanske med foglossningen att göra, blä!!
    Jag kan klara av värk och så om jag går hemma, men ska jag sitta på jobbet i obekväma stolar och vara trevlig mot 100ringande kunder per dag så pallar jag verkligen inte med.......

Sitter just nu och väntar på att dhl ska lev pkt.....innan kl.14. Ska bli intressant om det kommer nån idag. förra gången så kom ingen.
    dusch saker som kommer, har ingen ordentlig dusch. Gissa om jag längtar efter att få duscha normalt och inte i en handdusch! :)

Nu måste jag nog göra lunch, jag och lilleman e hungriga :)

kram

• crimson

Amninsbh är nog rätt bra att köpa en-två veckor efter förlossningen. Efter min förra förlossning växte mina bröst och blev helt gigantiska så jag behövde gå upp nån storlek i amningsbh. Jag tycker att Lindex har jättebra amningsbhar. Man bör ha iallafall ha 2-3 st för dem behöver tvättas rätt ofta. Det kommer mjölk och kräk på dem titt som tätt även om man har inlägg.

Strl 50 är en svår storlek. Min äldsta dotter hade strl 50 2-3 veckor, i bodys ännu längre. Lilltjejen var ju 54cm lång och vägde 4,2 kg så för henne är strl 50 för litet redan från början. Bättre att ha bara några ombyten i 50 och istället köpa strl 56 och vika upp ärmar och muddar tycker iallafall jag. Min stora tjej Keyla vill INTE gå på dagis så nu är det fullt upp här hemma varje dag
    Igår smorde vi in hela hennes huvud med vaselin för att få bort skorv i hårbotten. Trots att vi tvättat håret jättenoga två ggr är hela håret fortfarande fullt med vaselin. Någon som kanske har tips för att få bort det?

• brommamaria
    crimson skrev 2010-11-10 13:49:32 följande:

Amninsbh är nog rätt bra att köpa en-två veckor efter förlossningen. Efter min förra förlossning växte mina bröst och blev helt gigantiska så jag behövde gå upp nån storlek i amningsbh. Jag tycker att Lindex har jättebra amningsbhar. Man bör ha iallafall ha 2-3 st för dem behöver tvättas rätt ofta. Det kommer mjölk och kräk på dem titt som tätt även om man har inlägg.

åh tack, det är inte lätt att veta vad man behöver... jag är bara orolig för att jag inte ska ta mig ut för att köpa saker när han har kommit... då e det kanske mellandagsrea eller stängt och en massa rs virus... så du tror att jag klarar mig på en amningsbh?
    Kanke kan lite diskmedel hjälpa till att få bort vaselinet... vet inte om det är bra eller ej att ha på huvudet på en liten men det är ju fettlösande..
    lillapindi skrev 2010-11-10 13:22:10 följande:
    Ahh då har det kanske med foglossningen att göra, blä!!
    Jag kan klara av värk och så om jag går hemma, men ska jag sitta på jobbet i obekväma stolar och vara trevlig mot 100ringande kunder per dag så pallar jag verkligen inte med.......

Sitter just nu och väntar på att dhl ska lev pkt.....innan kl.14. Ska bli intressant om det kommer nån idag. förra gången så kom ingen.
    dusch saker som kommer, har ingen ordentlig dusch. Gissa om jag längtar efter att få duscha normalt och inte i en handdusch! :)

kram
    nä det är inte lätt att vara trevlig när man har ont... har försökt förklara för sambon ett antal gånger varför jag framåt kvällen låter väldigt otrevlig..
    Hoppas att din dusch har kommit

Jag har inte lyckats packa upp nåt idag, låg o slappade i soffan med katten istället och kollade på greys :)

kram
  • ensammamma

Jag har 1 amnings bh å sen så har jag köpt 3 st sportbhar. Så jag har ombyte. Sport bhn kan man sova i å är inte obekväm. Så då kan man passa på å tvätta upp bhn kvällen innan så är den torr till morgonen därefter.

Så gjorde jag när jag fick min första å så tänker jag göra nu med då de e jätte dyrt med amningsbh till mig för jag måste gå till en special affär...

Jag har inte köpt så mycke i strl 50 utan jag har gått på 56-62 på engång.
    Viker hellre upp å så..

Jag va hos BM i dag å fick höra på den lill* krabbaten som bor där inne i magen.
    Lågt blodtryck. 100/60 hade jag denna gång.
    Å sen när jag kom hem så ringde jag förlossning för mina provsvar å sen så bad dom mig att komma in då jag hade halkat å ramlat 4 ggr i går när jag skulle hämta sonen på dagis....

Så jag fick höra på hjärtljudet 2 ggr idag på en kort tid......

• lillapindi

Ja sportbh är superskönt :)

Näää min dusch kom inte :/ och ingen ringde heller....så jag e grinig!
    Ska se om vi kan boka en ny dag :(
     I morrn ska jag till läkaren, får se vad vi kan komma fram till.

Nu blir det vila...är supertrött!

Ensammamma, usch farligt att ge sig ut....halt som tusan!

• lillapindi

Usch för oväder! Idag var det halt ute tyckte jag.....gick som en gammal tant, skulle gärna haft en rullator som stöd!!

Var hos läkaren idag, blev sjukskriven veckan ut. Sen har jag semester nästa vecka, sen får vi se!
    Ni kan läsa mer i min blogg :P

Appropå duschen som vi skulle få lev.....går inte så bra!
    Skulle ha kommit igår....kom inte igår. Idag däremot knackar det på dörren och där står en fraktsnubbe med ett miniminimini pkt i handen...hmm.....
    Vi fick ju ett pkt för nån vecka sen, som var öppnat och allt saknades i pkt....och idag kommer ett minipkt....hm...vi är inte så nöjda just nu!
    JAG VILL HA EN DUSCH!!! vill inte duscha i en fånig handdusch....mina ben domnar bort och armarna orkar jag ju inte hålla över huvudet.....blä! Trött på detta nu....snart får fraktbolaget installera en dusch åt oss :)
    Gravida linda måste få duscha utan att förlora känsel i ben och armar haha...
    Hinner väl föda innan vi har en ordentlig dusch i huset!

Nä usch så jag klagar hihi....men man blir lite upprörd :)

Har fått en känsla i kroppen som säger "snart är det dags för liten att titta ut"....har ni fått nån sån känsla??
    Gillar inte att få den känslan när jag är ensam...och 4 veckor tills kära sambon  arbetar i sthlm istället! :S

Kram

• ensammamma

lillapindi: usch va jobbigt. Jag förstår din frustation om duschen... Men snart så får du väl komma hem till mig å låna min dusch så kan du få duscha klokt.. Jag har badkar oxå om du vill ta ett varmt bad..

Oj e de 4 veckor tills din kille jobbar i sthlm men vad gör han om de e dags för att föda nu när han inte e här då???

Ska vi ses den 16 nov eller blir den avblåst?????

Kram

• crimson
    ensammamma skrev 2010-11-11 15:18:10 följande:
    lillapindi: usch va jobbigt. Jag förstår din frustation om duschen... Men snart så får du väl komma hem till mig å låna min dusch så kan du få duscha klokt.. Jag har badkar oxå om du vill ta ett varmt bad..

Oj e de 4 veckor tills din kille jobbar i sthlm men vad gör han om de e dags för att föda nu när han inte e här då???

Ska vi ses den 16 nov eller blir den avblåst?????

Kram
    Jag kan fortfarande träffas den 16e
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby